ploppviola

Alla inlägg under november 2014

Av Liljenberg - 20 november 2014 22:49

Takstolar uppe som ni ser.
Taget från vårt nuvarande sovrum.
I morron jobbar dom till 13 så frågan om taket hinner komma på.Men jag tror de.

De blev en skön promenad ner till stan.Kallt men uppfriskande.
Blev lite kläder o smått o gott bla.
Tog med oss pasta o åt här.Tacos är även nere nu.Disken borta. Tvättberget lite tunnare.Tvätt inviken . Tallrikar glas mm framdukat inför frukosten.Planering gillar jag.

I morron är de skola för killarna. Jag o flickorna ska till Randyz Lekland o Malin o Malte följer med.Ska bli roligt.Hoppas på lite folk.

Jag har fått kommentarer om mitt inlägg i går.Om att behandla andra som du själv vill bli behandlad.Tycker att fler borde leva efter de.
De har jag kört med i mitt liv men tröttnat på vissa personer.
När man i år försökt o ingen större bättring sker då orkar man inte till Slut.
Vissa människor ska ta så stor plats o hålla på med dramagrejer.
Sen när man gör skillnad på våra barn exploderar jag.
Tack för kommentarer men jag tänker inte gräva mer i de nu el förklara mer.Utan jag skriver av mig här o sen känns allt lite lättare.En pysventil. Valfritt o läsa dessutom.Tack för mig o go natt//M


Av Liljenberg - 20 november 2014 10:30

Mot stan.
Handla för 400 på Lindex få 100 rabatt osv.
Pastagubben ska få ett besök.

Av Liljenberg - 19 november 2014 23:48

Haft en bra dag.Vissa saker löser sig.Andra inte.
Isac har fyllt 12 o vi har firat honom.Han är nöjd över sin dag o paket.Han fick mest pengar.Lite annat som syns på bilden.

Jag blir förvånad över hur en del tänker men man är inte ämnad att förstå allt.

Tänker släppa de för stunden men avstånd ökar..
Kmr inte bli vår förlust iaf.

Omger mig med dom som ger mig energi.

Slank inom Kappahl o köpte tröja o kallingar
till Isac. Mollie fick fler byxor.Köpte ett bamseset på Lindex till henne.
Damen växer.
Syster Marie kom o fikade o även Malin o Malte kom på fika lek o pratstund.
Tack för den fina goda tårtan.
I morron är de studiedag o vi ska ner till stan.
Malin o Malte hänger med oss.
Snickeriet fortsätter.I dag kom takstolarna bak.
De går undan detta.

Kmr bli så bra när de blir klart.

Dagens tankekorn"behandla andra så som du själv vill bli behandlad"

Saker brukar komma tillbaka o min gästvänligt kmr inte kvarstå om man inte förtjänar den.
Särbehandling accepterar jag inte.

De är allt jag vill säga i dag o om någon känner sig träffad så är de nog så.För övrigt tänker jag vifta bort de o som sagt omge mig med dom som finns o står mig/oss nära.

Sov gott//M

Av Liljenberg - 18 november 2014 22:32

Svårt o få en bra bild eftersom de är så mörkt när snickarna sticker.Innan dess vill jag inte fota.Men nu är där väggar bak oxå . Iaf början till.
I går blev inte mycket gjort eftersom ena gubben var ledig (han fyllde tydligen 60)
Men i dag har hammaren gått i ett.Flitiga som bara den.Innan helgen ska taket vara på säger dom.
Flickorna har varit på dagis o jag har handlat o gjort ärenden.
Mollie har knappt ngr byxor så var inom Lindex o köpte 4 par leggnings till henne.
Pontus fick en Adidasmunkjacka på Intersport Lycklig blev han.De ska tydligen var märkeskläder nu.
Den var nedsatt till 350 kr.Ok pris enligt mig.
Vi har firat Stefans födelsedag o de blev varma mackor med skinka svamp tomat o ost.Lättlagat men uppskattat av alla.Sen blev de glass grädde maränger o chokladsås.
I morron fyller Isac 12 år.
Födelsedagskalasbrickan är laddad.De blir Guiness rekordbok o pengar.
Min ena syster kmr o fikar o Malte o Malin.Så jag tänkte baka muffians. Min Malin gör tårta.Isac har beställt Mac Donalds.
Vi får även ett par fikagäster på kvällen.

Men först har vi ett möte inplanerat på morgonen. Vi ska diskutera gymnasieval
för vår Jacob.

Ja de går i ett o tur är väl de.Att ha långtråkigt vet jag inte ens innebörden av.
Jag håller mig sysselsatt...Jag kmr sålla ännu mer med vilka jag umgås med.Energitjuvar orkar jag inte alls med.Blir helt matt o de känns som jag blivit påkörd rent bokstavligt. Hjärtklappning o darrig blir jag av dom.Att behandla alla lika verkar inte förstås. Men men deras förlust iaf
Nu tackar jag för mig o tänker inta sovläge Trött o sliten.Gonatt//M

Av Liljenberg - 17 november 2014 21:57

Bakade muffins i ottan.
Till Stefan i morron på hans dag.
Sen kom barnens kusin Malin med tre av sina barn som jag skulle passa.Minstingen följde med mamma eftersom han sov.
Massa glada barn som lekte lite varstans.
Fika o mysig pratstund.Blev att dom stannade hela dagen.
Ett härligt gäng o fullt ös.

I morron blir de mathandling och presentletning.
Nu sängen.Go natt//M

Av Liljenberg - 16 november 2014 22:29

Ostbågar o nogat nere o jag lovar mig själv ännu en gång att " denna veckan ska jag va nyttig"
I morron ska jag vara barnvakt åt 4 små grabbar på 8 månader.2.5 år snart 4 o 5 år
Flickorna "slåss vems rum minstingen Edvin ska va på o vem som ska hålla honom.
Så där går förmiddan.
Flickorna är lediga Måndagar o Fredagar.
Nu är de sängen nästa.Go natt//M

Av Liljenberg - 16 november 2014 18:30

Av Liljenberg - 16 november 2014 16:19

Julklappar klicka här


Vi har varit på Mirandas dansuppvisning o hon var såklart duperduktig  

Mollie skötte sig hyfsat men med tablettaskmutor

Hon satte sig i ringen o ville oxå vara med o uppträda.

I vår ska hon nog få börja hon oxå.Hönan börjar bli stor.

Nu är de uppehåll från dansen o de ska bli rätt skönt.


Miranda följde  med sin farmor hem o Stefan är o hämtar henne nu..Han skulle tydligen inom affären o handla något gott till sin fru oxå  


Vi har byggt ihopa flickornas julklapp o nu är den även inslagen.

Bättre att  ha den ihopbyggd änn att stå o stressa med de på julafton.Såklart vill dom leka med den på en gång.Bilder kmr på både de o från dansen.


Längtar tills advent nu.Jag vill börja putsa fönster o göra fint.

Även på jobbet.


 De går fort nu...men först ska Stefan o Isac fylla år o de gör dom på Tisdag o Onsdag.


På Tisdag har jag möte för Pontus o på Onsdag för Jacob.


Syon ska vara med för Jacob eftersom vi ska prata  gymnasie o vad vi har för alternativ.


Sen ska här ju städas extra för o få kalasfint trots att vi bara blir vi o några enstaka släktingar.

Min Malin ska göra en fin tårta o Isac har bestämt att vi ska ha Mac donaldsmat..


Här ska även handlas..ja de vanliga alltså  


Nu ska jag ta tag i kvällsmaten o sen ska ett gäng barn göras vid(el påminnas om att göra vid sig)Garnityr ska borstas o sen förhoppningsvis tidig läggning.Många tröttisar inte minst mamman  


Som sagt kommer bilderna senare via min mobil.


Gokväll//M





Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards