ploppviola

Alla inlägg under november 2014

Av Liljenberg - 13 november 2014 21:21

Jag gjorde världens godaste tonfisksås i går.Ser ut som en spya men god som bara den o mer som en röra.
Jag fräste hackad lök o paprika o lite olja i en kastrull.Sen hällde jag på krossade tomater o salt o svartpeppar timjan o basilika o sist tonfisk.

Isac o jag har varit hängiga i dag o jag ställde in ett möte i dag pga av de.

Jag har slagit in dom sista julklapparna.

Fixat o plockat med de mesta här.Men trött trött o håglös.Hoppas de är de minskade ljuset o inget annat.

Vi har haft tacos som vanligt på Torsdagarna. I dag fick jag Pontus till att äta köttet.Han väljer bort allt snart.Han har magrat så o jag har känt mig riktigt orolig över de.Så de kändes bra att han åt de.Jag funderar på att prata med en dietist ang vad jag ska ersätta med om han nu väljer bort så mycket kött.

Vi har nu ett golv på baksidan.Ser bra ut.
De ska torka över helgen sen nästa vecka blir de väggar där.
Framtill är klädselbrädorna satta.Ventilation uppdragen o påkopplad med vårt befintliga system.

Så duktiga killar som bara snickrar på.
Kul o se dag för dag hur vårt hus växer fram.
I morron blir de kort dag då dom bara jobbar till kl 13.Men lite händer de ändå.

Så är de åter Fredag i morron.
Bår vanliga tradition med Fredagsmys.Vilket här är pizza godis o Idol.

I helgen ska jag jobba Lördag som alltid.Sdn Söndag har Miranda dansuppvisning o alltså sista dansen för denna terminen.

Nu sover flickorna o pojkarna ska borstas tänder på.
Gonatt//M

Av Liljenberg - 12 november 2014 22:58

Av Liljenberg - 12 november 2014 22:56

I går blev de julklappsköp o fika på stan. Syster Marie följde med.

Fixade massa småärenden. Bla apoteket.1500 kr fattigare därefter.
Blev även en sväng bort till Kvantum.
Hämtade upp flickorna o sen vidare till Malin o Malte,Linn o Leo
på fika o pratstund.

I dag har jag slagit julklapparna.Mysigt..Kan va julklapp jag har i kroppen.
Förväntansfull på bygget och.
Dom jobbar på o de händer massor. Klädselbrädor på fram.Ventilation dragen o påkopplad till toaletterna.Taket på fram mm.
I morron gjuts de därför bak.Golvet till köket matsalen vårt sovrum.Srn när väl de torkar påbörjas även dom väggarna. Otroligt att vi pang bom är där.Längtar tills vi ska inreda de.Vitt kök med röda detaljer.Jsg vill ha röd brödrost o andra köksskåp er.Inte rödröd utan mer åt de vinröda.

På eftermiddagen kommer Malin o Malte.Trevlig!!Vi ses min kära.
Himla kul att barnen leker så fint alla tre.
Nu ska jag sova.Jag fick en akut bankande hu urverk innan o jag är så envist megawatt varenda dag/kväll.
Vi har alltid kliat Miranda till sömns o i dag somnade jag i från de hela tiden:Niranda:"men mamma jag får ju säga MAMMA hela tiden.
Gonatt

Av Liljenberg - 10 november 2014 23:26

Parklek i dag o sen följde kompisarna med hem till oss.
Glad att ha dessa i mitt liv igen.
Riktiga energiknippen men så goa ungar allihopa.Fart o fläkt precis som de ska va.
Varit hos en mycket duktig o pedagogisk läkare med Mollie. De är körtlar i hennes armhåla..Är lättad nu.
Bygget tar mer o mer form.Vi kollar tak nu.
Nu ska jag skynda mig o sova innan de är da att vakna.Gonatt//M

Av Liljenberg - 9 november 2014 21:12

Att blogga alltså ,men sidan har stängts ner när jag skulle skicka i väg inläggen.Rätt irriterande.  

Så nu försöker jag från datorn i stället.

I går jobbade jag nästan hela dagen o därefter inte många knop för min del:extremt trött o energilös.

Miranda blev friserad av mig i ottan.Hon hade på kvällen innan meddelat mig att hon ville ha kort lugg igen.

Så nu är hon klippt o fin min donna  


Idag har vi firat Stefan på Farsdag.Han fick en pappamugg och choklad av barnen.

I eftermiddag/kväll har vi varit o firat barnens farfar.



Jag har fixat lite julklappar via datorn..I love:slippa ut o trängas bland alla(bakterier  ) människor.

Kan rekommendera lekmer.se

Tilll töserna o deras ena kusin.

I morron kommer elektrikern o på Tisdag rörläggaren.På onsdag gjuts golvet till mitt framtida kök, samt vårt nya sovrum o vår matsal.De går hiskligt snabbt nu.

Klädselbrädorna fram är målade o jag antar att dom ska på i morron.

Ser fram emot en massa bankande  


Nu ska  morgondagen planeras o fixas.Kläder ska fram,väskor likaså.

En tvätt ska hängas o sen i säng..

Go natt//M


 




Av Liljenberg - 7 november 2014 17:04

Vi har varit o demonstrerat

[Bild]

[Bild]

Av Liljenberg - 7 november 2014 12:19

Snickras hela förmiddagen.

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards