ploppviola

Alla inlägg under februari 2015

Av Liljenberg - 12 februari 2015 15:25

Här Har de hänt grejer.
Öppningen gjord.
Golvet i badrummet påbörjat
Kakelmannen har tagit bort plattorna vid fönstret som blev fel.Nya är satta.
Jag har varit på möte.Fredagshandling gjord.Tacos förberedd.
Petra varit här o fått en guidad tur.

I morron är de tandläkare för Miranda o därefter kmr Malin o Malte.

//M

Av Liljenberg - 11 februari 2015 20:16

Ah va less jag blev.
Blev inget hål i dag.Inte i nuvarande kök iaf.Dom har börjat bryta loss flera lager i nya köket o i morron ska de helt igenom.

De har spacklats i hallen o fler brädor är på ovanför ytterdörren

Garaget har fått en dörr o sen har spacklats där oxå.

Kakelmannen var ju klar med väggarna i badrummet......trodde vi ja.
Han har gjort ett fel o två plattor måste upp i morron.Blir ju kul att meddela honom de.De skiljer för mycket.Han har sågat två plattor för smala.
Ah. hoppas han själv inser så dumt de ser ut.

Vi blev rätt lessa på allt i dag både jag o Stefan.
Vi bara trampar runt nu.Vi vill bli färdiga.

Satt i hopa två bilder.
Till vänster ligger listen jämt med plattan o till höger flera mm ojämnt.

Av Liljenberg - 11 februari 2015 12:01

Då har min äldsta son gjort sitt gymnasieval.En sten som föll från mitt hjärta o hans säkert.
De blir en linje som kommer passa honom.
Mer åt de praktiska än de teoretiska.De första året mest teoretiskt.Sen väljer han inriktning i 2:an.
En fot inne!!!

Snickarna grejar överallt.
Jag har gått o retat mig på målaren o i dag klapp jag honom.
"jaha vad händer här då?"
"Du kan börja måla taken nu"
O lite(mycket) till hehe.
Men han hade o göra tydligen.
Vissa har hög arbetsmoral,andra inte.
Men nu har jag sagt i från.
Fönsterbrädor var tydligen försenade o ska komma nästa vecka.
Här ska vävas ned en slät väv.Tydligen de nya nu.
Den ska målas med någon vit som inte är vit....
Men ändå ser vit ut haha.
Fonderna ska upp o Tack o godbye gubbar.
I mina drömmar då...
Ett litet tag till får vi stå ut.
Kakelmannen kom 07.20 i dag oxå o klinkers är uppe i hela badrummet.Nu ska där silvergrå fog emellan.Ska bli kul o se om de sker i dag.Samt om han då börjar med golvet.
Man hoppar till för varje grej som blir gjort o bara "oj de ska ju bli färdigt oxå"
Han stod o lyssnade när jag frågade ut målaren så jag gissar att de sprider sig o att jag ev är en bitch

Må så vara men betalar man för ett bygge med allt vad de innebär så ska vissa inte dra fötterna efter sig.De är faktiskt de mest omanliga jag kan tänka mig hos en man.
Dels män med låg initiativsförmåga o då män som drar fötterna efter sig.En man ska va arbetsam o lösa problem o kunna tänka själv.

Hålet är inte taget ännu men förhoppningsvis på G.

Jag uppdaterar senare//M

Ganska precis denna biten ska öppnas.

Av Liljenberg - 10 februari 2015 23:09





Faktiskt längtar jag till våren nu.
Sol o bad.Hänga ut kläder på tork.Sitta i parker o se barnen gräva o leka.
Ta tåget en sväng o köpa en glass mmm

Nu ska jag försöka sova.Är så förväntansfull inför håltagningen i morron.
Ett möte står även på schemat.
Go natt//M

Av Liljenberg - 10 februari 2015 18:43

Vägarna skulle va klara i dag..Men på god väg iaf.Nya dörren uppe
Fortsättning följer

Av Liljenberg - 10 februari 2015 14:42

Jag är bättre.
Tack o lov.
Vilken pärs.
Inte helt 100 men 70 iaf hihi

Flickorna har varit på dagis o jag passade på att storstäda o rensa deras rum.
Tror ingen av dom saknar något.

Tvättstugan svämmar över så där har jag oxå kämpat.
Jacob är i väg med skolan på DM
Isac är i skolan o Pontus är hemma med ont magen för andra dagen.

De har hänt grejer här i dag.

De har spikats o snickrats runt hela huset.
Vår nya ytterdörr är på plats.
Kalelmannen har varit här sedan 7.30.Badrummet tar form.
Obeskrivligt glad är jag.
De är nära nu alltså.

I morron tar dom upp hålet mellan köken.JA

Hej för nu//M

Av Liljenberg - 9 februari 2015 17:49

Systrar
3 år sedan
Födda i samma graviditetsvecka
MIRANDA Lisbeth Lovisa 4100 g 53 lång
MOLLE Alva Linnea 3430 g 52 lång

Av Liljenberg - 9 februari 2015 16:21

Hallejösses de var länge sedan jag var så här kass.
Mest legat o varit så otäckt yr.Kakelmannen kom på eftermiddagen o då gick jag upp.Kallsvettig vid minsta rörelse.

Vi har ringt o undrat var han blir av hela tiden o har nu fått löfte om att han gör klart badrummet utan pauser.
På Onsdag mina damer o herrar då öppnas de upp ut till de nya.Fy fasen va gött

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards