ploppviola

Alla inlägg under september 2011

Av Liljenberg - 21 september 2011 14:54

Bilder säger mer änn tusen ord:                   Shopping i Kristianstad jag o lilloppan min ..Fullkomligen råälskar Åhlens så härliga färger!!!!!!

Ha en fin dag!!!//M

Av Liljenberg - 20 september 2011 18:48

Bilder från parken från i går:














                     


 Idag blevde shopping med Tina o ´Vincent :mycket uppskattat o trevligt!!!! Blev en jättefin o färgglad vinterjacka åt miranda på Lindex,hittade även mig en mysig kofta där... På vero moda hittade jag leggings,linne o en fin blus till.... Fikade på en STOR tonfiskbaguette på Lövet samt en mandolit o en cola..Kan nu dricka läsk igen efter 17 veckor utan hehehe Köpte lite mammakläder av Tina:jättefina!Tack så mycket,har en omgång i tvätten nu som ska hängas strax Barnen ska läsa sina läxor o sen blir de halv åtta hos mig samt idol o sen bums i säng med barnen..... //M


BILDERNA från i dag:


   Hey my name is Svensson, Vincent Svensson



  Ok jag ler lite


  Hehhehehe

   Nä nu tror jag de får räcka här......

Av Liljenberg - 20 september 2011 08:33

Hade en härlig dag mestadels ute i går,el kanske inte mestadels men mycket ute blev de iaf....


På morgonen gick jag o lämnade killarna på skolan........sen gick Miranda o jag vidare till gjutareparken o hon fick leka i sanden, i full mundering av regnoverall o vantar..Hon tyckte de var jättekul o ville inte ens gunga som hon annars älskar så mycket!!!


Gick vidare till kvantum o handlade lite som jag glömde sist på storhandlingen


Hem o så ville Mirre lägga sig i "mammas säng" som hon säger..Då var klockan 10:10 o 11.45 sov hon..hon lekte o vände o vred men ville ändå ligga kvar..Jag slumrade mellan varven, typ heela tiden......


Fixade mig lite mat då hon sov o så packade jag i hopa till lite picknick som jag planerade i en annan park på eftermiddagen..hämtade Isac o Pontus på skolan o så körde vi till den parken:mycket glada barn.....dom lekte o fikade...


Satt tre dagmammor med "sina" barn,,ett barn på cirka ett år fick sitta i vagnen under hela deras besök där(över en timme),,bara satt o glodde o pep emellanåt..Tycker dom kunde låtit honom gunga el gräva el något.....


Där lämnar man sina barn i all skens ro o tror att dom blir aktiverade o så låter de ett barn bli helt ostimulerat..Han hade inte ens en sak att titta på eller en bok o bläddra i....man kan ju undra om de går till så???


Ett annat barn fick sitta o ropa lääänge för o få komma upp ur sin gunga..Hon ropade både maaaaammmmma o då ett namn som var på en utan dagmammorna men dom tittade inte dit utan satt o bläddra i reklam/tidning samt pratade o pratade....funderade starkt på o gå o lyfta up barnet men dom hade hon väl blivit rädd el hade dom tagit illa upp kanske??



Gissar på att nåt barn kunde stuckit utan dom märkt de.....??

Säger inte att de funkar så här överallt men tror inte de är ovanligt heller tyvärr!!!!


Glad att jag kan vara hemma med Miranda vid såna här tillfällen.....


Begav oss hem efter nån timme o så blev de att dammsuga,mycket grus som åker med vagnen o skorna in...torkade några golv oxå o röjde lite varstans....


Lagde tacos till Jacob som skulle i väg på fotbollsträningen...vi åt de då han var där....


Fixade o röjde i köket o sen var de halv åtta hos mig o idol.......


Barnen var helt uppe i varv o gick nästan inte o få i säng..plötsligt skulle de lekas kurra gömma o allt möjligt busugt som vi inte brukar leka på kvällarna då man ska sova..Tog ett tag innan dom gick ner i varv..


Idag blev de bilen till skolan o om en stund ska jag o Miranda gå ner till stan för o träffa Tina o Vincent för lite shopping!!!Ser jag fram emot!!!!


Mirre vill köpa en kläning o en klubba säger hon  


Både Isac o Jacob behöver byxor, o strumpor behöver alla


Finns mycket jag vill köpa får se om de kan genomföras oxå???


Ha en fin dag alla!//M















Av Liljenberg - 20 september 2011 08:33

Hade en härlig dag mestadels ute i går,el kanske inte mestadels men mycket ute blev de iaf....


På morgonen gick jag o lämnade killarna på skolan........sen gick Miranda o jag vidare till gjutareparken o hon fick leka i sanden, i full mundering av regnoverall o vantar..Hon tyckte de var jättekul o ville inte ens gunga som hon annars älskar så mycket!!!


Gick vidare till kvantum o handlade lite som jag glömde sist på storhandlingen


Hem o så ville Mirre lägga sig i "mammas säng" som hon säger..Då var klockan 10:10 o 11.45 sov hon..hon lekte o vände o vred men ville ändå ligga kvar..Jag slumrade mellan varven, typ heela tiden......


Fixade mig lite mat då hon sov o så packade jag i hopa till lite picknick som jag planerade i en annan park på eftermiddagen..hämtade Isac o Pontus på skolan o så körde vi till den parken:mycket glada barn.....dom lekte o fikade...


Satt tre dagmammor med "sina" barn,,ett barn på cirka ett år fick sitta i vagnen under hela deras besök där(över en timme),,bara satt o glodde o pep emellanåt..Tycker dom kunde låtit honom gunga el gräva el något.....


Där lämnar man sina barn i all skens ro o tror att dom blir aktiverade o så låter de ett barn bli helt ostimulerat..Han hade inte ens en sak att titta på eller en bok o bläddra i....man kan ju undra om de går till så???


Ett annat barn fick sitta o ropa lääänge för o få komma upp ur sin gunga..Hon ropade både maaaaammmmma o då ett namn som var på en utan dagmammorna men dom tittade inte dit utan satt o bläddra i reklam/tidning samt pratade o pratade....funderade starkt på o gå o lyfta up barnet men dom hade hon väl blivit rädd el hade dom tagit illa upp kanske??



Gissar på att nåt barn kunde stuckit utan dom märkt de.....??

Säger inte att de funkar så här överallt men tror inte de är ovanligt heller tyvärr!!!!


Glad att jag kan vara hemma med Miranda vid såna här tillfällen.....


Begav oss hem efter nån timme o så blev de att dammsuga,mycket grus som åker med vagnen o skorna in...torkade några golv oxå o röjde lite varstans....


Lagde tacos till Jacob som skulle i väg på fotbollsträningen...vi åt de då han var där....


Fixade o röjde i köket o sen var de halv åtta hos mig o idol.......


Barnen var helt uppe i varv o gick nästan inte o få i säng..plötsligt skulle de lekas kurra gömma o allt möjligt busugt som vi inte brukar leka på kvällarna då man ska sova..Tog ett tag innan dom gick ner i varv..


Idag blev de bilen till skolan o om en stund ska jag o Miranda gå ner till stan för o träffa Tina o Vincent för lite shopping!!!Ser jag fram emot!!!!


Mirre vill köpa en kläning o en klubba säger hon  


Både Isac o Jacob behöver byxor, o strumpor behöver alla


Finns mycket jag vill köpa får se om de kan genomföras oxå???


Ha en fin dag alla!//M















Av Liljenberg - 20 september 2011 08:33

Hade en härlig dag mestadels ute i går,el kanske inte mestadels men mycket ute blev de iaf....


På morgonen gick jag o lämnade killarna på skolan........sen gick Miranda o jag vidare till gjutareparken o hon fick leka i sanden, i full mundering av regnoverall o vantar..Hon tyckte de var jättekul o ville inte ens gunga som hon annars älskar så mycket!!!


Gick vidare till kvantum o handlade lite som jag glömde sist på storhandlingen


Hem o så ville Mirre lägga sig i "mammas säng" som hon säger..Då var klockan 10:10 o 11.45 sov hon..hon lekte o vände o vred men ville ändå ligga kvar..Jag slumrade mellan varven, typ heela tiden......


Fixade mig lite mat då hon sov o så packade jag i hopa till lite picknick som jag planerade i en annan park på eftermiddagen..hämtade Isac o Pontus på skolan o så körde vi till den parken:mycket glada barn.....dom lekte o fikade...


Satt tre dagmammor med "sina" barn,,ett barn på cirka ett år fick sitta i vagnen under hela deras besök där(över en timme),,bara satt o glodde o pep emellanåt..Tycker dom kunde låtit honom gunga el gräva el något.....


Där lämnar man sina barn i all skens ro o tror att dom blir aktiverade o så låter de ett barn bli helt ostimulerat..Han hade inte ens en sak att titta på eller en bok o bläddra i....man kan ju undra om de går till så???


Ett annat barn fick sitta o ropa lääänge för o få komma upp ur sin gunga..Hon ropade både maaaaammmmma o då ett namn som var på en utan dagmammorna men dom tittade inte dit utan satt o bläddra i reklam/tidning samt pratade o pratade....funderade starkt på o gå o lyfta up barnet men dom hade hon väl blivit rädd el hade dom tagit illa upp kanske??



Gissar på att nåt barn kunde stuckit utan dom märkt de.....??

Säger inte att de funkar så här överallt men tror inte de är ovanligt heller tyvärr!!!!


Glad att jag kan vara hemma med Miranda vid såna här tillfällen.....


Begav oss hem efter nån timme o så blev de att dammsuga,mycket grus som åker med vagnen o skorna in...torkade några golv oxå o röjde lite varstans....


Lagde tacos till Jacob som skulle i väg på fotbollsträningen...vi åt de då han var där....


Fixade o röjde i köket o sen var de halv åtta hos mig o idol.......


Barnen var helt uppe i varv o gick nästan inte o få i säng..plötsligt skulle de lekas kurra gömma o allt möjligt busugt som vi inte brukar leka på kvällarna då man ska sova..Tog ett tag innan dom gick ner i varv..


Idag blev de bilen till skolan o om en stund ska jag o Miranda gå ner till stan för o träffa Tina o Vincent för lite shopping!!!Ser jag fram emot!!!!


Mirre vill köpa en kläning o en klubba säger hon  


Både Isac o Jacob behöver byxor, o strumpor behöver alla


Finns mycket jag vill köpa får se om de kan genomföras oxå???


Ha en fin dag alla!//M















Av Liljenberg - 18 september 2011 19:09

              Bilder från i går..





Bilder från i dag:                     Blev en heldag i köket.....även en rabarberpaj blev de..


Jacob gjorde två mål o hans lag vann med 5-0


Ska slänga pajen i ugnen o strax förtära den med vanliljsås,sen blir de att göra vid barnen o sen idol!!!!!

Hej//M

Av Liljenberg - 18 september 2011 07:22

Isac hade sin första fotbollsmatch i går.Han har spelat tidigare men slutat o nu var alltså dax för "första" matchen i denna nya omgången..

Gick inte så bra o dom förlorade rätt stort!! Men men de var kul o titta på honom iaf så klart!!


Hela familjen var med o tittade....

Hade tänkt laga kokt potatis o stekt lax men stefan tyckte att vi kunde ha thaimat så de nappade jag på direkt  

Laga mat gör man alltid annars så slipper man en dag till så:jippie!

Gillar o laga mat men eftersom vi har ett barn som ratar de mesta så är de så svårt o hitta på o så då jag o mina matnojor(inte köttfärs/korv/skinka osv)så ofta blir de två till tre olika rätter....


Så de är inspirationen  så fattas just nu men aag kämpar på o försöker variera kosten o göra ALLA nöja!!!!


På eftermiddagen tog jag med Pontus till Maxi o STORhandlade(inte vanliga veckohandlingen alltså)De blev en gigantisk vagn full(berget över vagen)hittade vinterkängor till både Ponte o Mirre o så blev de mycket basvaror o middagar osv..Älskar  när kyl o frys är fulla o så skönt att två av barnen har vinterkängor..Inte allra bästa varianten men dock dugliga o så kan jag köpa till nåt par till om de krävs..Mirre har även fodrade gummistövlar  för geggiga vinterdagar..Tänkte köpa de till Pontus oxå o så kan kängorna vara endast till kalla snöiga dagar.....


Fick även köpte en julklapp till en av barnens kusiner..skönt o börja i tid inte minst ekonomiskt...


På kvällen blev de godis o chips o en film för mig o stefan


Söndag alltså i dag på nedervåningen o bloggar med en mycket ivrig o traggande Jacob brevid mig,han har match o vi ska i väg hela familjen o titta på honom vid 11.....


Innan dess ska jag få upp den torra tvätten,duscha samt göra frukost...


På återhörande//M










Av Liljenberg - 16 september 2011 14:34

I dag hade de varit bäst om jag legat kvar i sängen känns de som..

Från ett utbrott i morse som totalt tog all min kraft till att jag fick reda ut "skolmötesincidenten" per telefon,tills att jag fick en räkning från min förra mobilabonnemangsoperatör på nästan 500 kronor..Tydligen fick man betala för tre månader trots att de var ett fritt abonnemnag utan bindningstid...har dessutom betalt lika mycket för o starta upp med annan operatör......500 här o 500 där...hade varit kul om något blev kvar.....  Betalade tre stora skulder i veckan med hjälp av min fina man  skönt samtidigt som de så klart gapar tomt i börsen min


Sen försökte jag somna Miranda i över en timme utan att lyckas..fick gå upp igen med henne,hon var inte gnällig utan bara lekte massa i sängen....


Hämtade Pontus o då glömde vi nappen hemma o Mirre skrek o pep hela vägen dit o heela vägen hem..Hem o tog nappen o en extra som var allt vi hittade för stunden(hon har typ 15 men var????)


Vilket resulterade i att hon gallskrek i över 45 minuter när jag sen skulle försöka somna henne igen: o jag låg i sängen o försökte hålla fattningen fastänn hon både skrek o sparkade o slängde sig o var totalt hysterisk(övertrött bla)Flera ggr slumrade hon till för att sen gapa några minuter till...tills sist sov hon o nu känner jag mig totalt manglad av en stor fet magelmaskin......


Tänk att vad man trodde skulle bli en mysig fredag blev en kattpissedag utan like!!!!!

Tur de inte händer så ofta dock!!!!


Våra barn är vårt allt som för alla andra föräldrar o när dom blir behandlade illa blir man både ledsen o arg.....

Tror(vet) alla känner igen sig i de!!!!


Ett av våra barn el egentligen två,får inte leka med ett barn ur sin klass...De började för ca 1½ år sedan i den ena klassen med att barnen lekte o sen rätt var de var så varje gång vi ringde så blev svaret :nej de går inte,nej han är inte hemma,el att dom inte svarade på flera dagar....

Tänkte att okej "han" har läxor el mycket med aktiviteter osv..Men då började barnet gå hem med "alla" dom andra barnen i klassen(killarna då)

Jag började ana att föräldrarna inte ville att dom lekte men mitt barn vägrade inse faktan o ringde o ringde o ringde för att alltid mötas av nej nej de går inte,han är inte hemma el nej han har lekförbud el då inte svara på långa tider,,saken är att barnen vill leka o leker i skolan o gillar verkligen varandra..Frågan är då varför gör föräldrar så här mot vårt samt sitt barn..Visst man kan inte gilla allas ungar hit o dit men man ska ha i åtanke att alla barn är just barn o knappast är den ene bättre el finare änn den andre......


Jag bad mitt barn att fråga kompisen varför de inte gick o leka o svaret blev;:min mamma tyckte du var busig när du var här..Okej så ett barn får inte busa,?Grejen är att  jag har aktiva busiga barn men dom lyssnar alltid på andra föräldrar o slutar då man säger åt dom samt att alla de andra mina barn leker med säger att dom sköter sig el då att dom fått säga till o dom har lydit där efter..Precis som jag får göra med andras barn här.Kan säga att deras barn var inte särskilt snabb med att lyda här en gång.Men jag fick återupprepa mig o då gick de bra:barn är barn!!!..De är inte okej att frysa ut ett barn för de är busigt..då kunde jag börja frysa ut barn här för dom har exem/astma/diabetes el annan sjukdom el inte är som mina. Kan säga att jag har så gott som dagligen busiga kompisar här hos oss o de andra barnet tillhörde oxå den kategorin......Så ledsamt att föräldrar mobbar o dömmer ut barn så..en dag kommer barnet o få välja själv o då kan mobbande föräldrar inte styra över barnet längre......

Trist o se vilken stor okunskap de finns hos föräldrar så fort ett barn inte beteer sig enligt den färdiga mallen i samhället,,folk på 40 år:vuxna som dömmer ut ett barn totalt o tycker att klassen är så stökig o dom kan inte förstå hur barn inte kan stå i ett led...nej har man inga myror i brallan el tycker om att leka robot så då går de stå stilla men har du då myror i brallan o du får stå o vänta länge o du är 8 år:ett barn alltså då är de inte lätt,,svårast av allt är de att inse att man är annorlunda o att folk tar avstånd i från en..fy skäms till alla föräldrar som leker perfekta o dömmer ut små barn!!Gå en utbildning säger jag bara!!!


I den andra klassen har nu samma sak börjat utspela sig..barnen frågade dagligen går de leka, går de leka, då vi träffas på skolan för att hämta..Nej nej vi ska köpa skor vi ska köpa tapeter vi ska köpa soffa de är så mycket nu han är trött o hundra andra saker som skulle göras..Sa tills sist åt mitt barn att fråga inte honom mer utan fråga någon som säger ja nån gång..Men mitt barn är envist o killarna är sååå glada i varandra,kramas så fort dom ses osv.......på heela sommarlovet som är under 2½ månad fick dom leka en gång för dom hade såååå mycket att göra.......


Jag tänker mig att när de kommer till kyrkans folk så sysslar man inte med mobbing o fryser ut ett barn o säger nej medans man säger ja till dom andra barnen....


Detta har fått till följd att jag inte kommer besöka den kyrkan nåt mer då jag anser att sånt står för allt som jag inte står för.....


Tyvärr vet jag inte vilken kyrka jag ska söka mig till då många lever dubbelliv o går o ber på söndagarna o leker skenheliga o har massa plakat på väggarna o verser o böner hit o dit o sen beteer som sig så här som jag beskrivert ovan..Givetvis finns de många goa rara äkta kristna men dessa fejkkristna förstör ju tyvärr i mina ögon....


Blev mycket negativt i dag tyvärr men hoppas på att iaf eftermiddagen blir bättre o att en fet stor bagarens speciall pizzaa s en chips o godis kan värma min frusna själv.....//M











Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards