ploppviola

Alla inlägg under september 2011

Av Liljenberg - 16 september 2011 08:28

Fredag o de skulle bli en bra dag...gick åt skogen o blev en dålig start,med en mycket arg mamma(jag)tröttnade på ett av barnens ständiga "emotsägande" ska inte ha kläderna jag lagt fram osv.........i all evighet!!!!


Pust....men nu tar jag nya tag IGEN!!!


En vän för mig är en person som inte kräver vissa saker av mig,som kan förstå att man inte alltid orkar prata,i bland vill man bara vara o att säga Hej kan räcka.....


Var på ett föräldramöte på skolan o jag hejade på ALLA jag känner men pratade med kanske två tre stycken som jag satt med...skulle skynda mig hem så Stefan skulle "slippa" lägga alla fyra barnen själv.......


Dagen efter har en person tagit bort mig från facebook o när jag frågar varför så får jgg svaret att jag varit sval o inte velat prata.....


På fullaste allvar eller tänkte jag..Jag hann långt i från prata med alla o dessutom var jag trött o var inte på topp....Ville bara ha de avklarat o sen hem....


Jag orkar faktiskt inte med personer som allt kretsar kring o är den vänskapen så ytlig att man inte får vara låg en gång så kan de va..Tycker bara de är barnsligt o sjävlupptaget av den personen..Vi har barn i samma klass o vi är vuxna så ett sånt beteende tycker jag bara är dåligt..Nör jag tom har förklarat att jag inte var sval o att jag sa hej osv......


Självupptagna personer som man måste prestera särskilda saker för o duga inför,dom kan kvitta för mig...

Jag är dessutom ingen supersocial person som måste fråga hur alla mår.....man pratar väl med dom man sitter intill o nästa gång kanske man pratar med andra som man hamnar brevid....


Tack o lov att min närmaste vänner inte kräver massa särskilda saker av en de hade jag aldrig orkat.....


Måste säga att jag är inte förvånad över att de finns så mycket ovänskap här i världen när folk blir sura för såna här småsaker......


Nu tänke rjag ta fredag o göra resten till en bättre dag,,

Ha en fin dag alla!!!//M









ÖF

Av Liljenberg - 15 september 2011 18:05

Öppna förskolan gick färden till i dag...helt lagom med folk o trevliga!!!

Lite lek o lite fika o sen tog vi stan på hemvägen

Gick hem o åt lite o sen gick jag o hämtade Pontus,hem o gav honom mat o så upp o hämtade Isac o körde dom till Kyrkans verksamhet där Stefan hämtade dom vid 17


Här blev dammsöget o upplockat under tiden..Mirre roade sig med att ta fram typ alla sina saker på rummet  dammsugning där får vänta ett tag...........


Jacob är på fotbollen o ska strax bli hämtade av Stefan..Dom ska inom kvantum o handla lite för Jacobs friluftsdag i morgon.......


Jag ska få in resten av all tvätt jag fick tvättat i går,har tvätt i hela huset!!!!


Avverkat dagens middag som blev grönsakssoppsrester från storkoket i går....


I morgon blir de pizza.Lyx o slippa laga mat!!!!!!


//M






Av Liljenberg - 14 september 2011 10:42

Efter att jag hämtat pojkarna i går så körde vi till svärmor o fikade o lekte i parken o på kvällen blev vi bjudna på underbar mat:grillade kottletter,kokt potatis,kokta morötter,gele,inlagd gurka, underbar sås samt äppelkaka gjord på smördeg med vanlijsås..Kunde knappt börja mig ner sen hahah

Tyvärr åt Mirre inget då hon var jätteledsen i flera timmar o hade ont i magen..Men fick med en portion hem till henne som jag hoppas hon ska äta i dag i stället då hon nu skött magen o gnället är som bortblåst tack o lov!!!


Bidler från i går kommer här på slutet.


Idag gick vi till skolan,måste komma i gång med de igen o inte bara ta bilden jämt....

På hemvägen gick vi inom parken så Mirre fick gungat lite...

Hem o satte på Nicke nyfiken till Mirre som hon älskar att slappa till  den lite på fm då jag röjer här....


Hade fått ett äckligt stopp i vår lilla toa i går o hittade inte den där man kör ner o drar så de släpper så i dag fick jag ta tag i de mindre trevligt men skönt när de var gjort,fick städat toan på köpet!!!


Sen har jag i dag bestämt mig för att varje timme så ska in ny tvätt in så jag någon gång kan se vad vi har för kläder längst ner


En liten parantes bara:bara för att vi väljer olika vägar i livet så rättfärdigar de inte att folk ställer vilka dumma frågor som helst o bara för man är gravid så är de inte okej att folk ifrågasätter antalet barn man skaffar,om man jobbar hemma el borta..Jag lovar er vi är näjda med vårt val,vi har gjort upp de i vår familj o de passar oss utmärkt annars hade vi gjort ett annnat val..ni gör era val vi gör våra o jag säger inte vad som helst till folk om deras val av antal barn,jobbval osv,,jag har lärt mig att respektera människor o skulle aldrig säga vissa saker rakt ut..vi har oxå känslor vi som har "många" barn o vi som "går hemma" jag lovar vi har ett socialt liv o jag sitter inte bara hemma o ruttnar bort.Våra barn får även allt dom behöver(o liite till) både i form av rent praktiska saker, tid o kärlek!!!!.Tack för era åsikter men väg gärna dom en gång till innan du öppnar mun,de kan ta illa,,tack!!/Monica

                   





Av Liljenberg - 13 september 2011 12:40

I går fyllde vår miniräka 7år o blev grattad av oss på sängen med skönsång,paket o frukost..  


En yrvaken skrutt blev glad o rev upp paketen snabbt, snabbt.Han fick av oss:en sparkcykel,tre tröjor,tejp/pennor/sudd/vässare o skrivgrejs,bokstavsbok/pysselbok,pengaskrin med nykel,en stor studsboll med en spindel i,o lite tll som jag tillfälligt glömt  


Körde killarna till skolan,inte Isac dock.För han mådde illa o var hängig..Något han ätit troligen då även Pontus var dålig i magen på em o jag hade värsta magknipen.Miranda gnällde massa  o sa aj magen aj magen


Vi körde o storhandlade på Maxi o sen hem med allt,somnade Mirre o sen dax o hämta barnen från skolan......


På kvällen firade vi med tacosmys,sen var de idol....


I dag fyller jag år o har fått fina paket av man o barn..Önskade mig fler fotoalbum med tomma sidor så jag själv kan sätta in foto o skriva, klistra o göra vad jag vill o de fick jag plus ett hjärtechoklad o en annan kartong choklad....


Ska strax hämta barnen o sen bär de va till svärmor där vi ska fika o så äta middag i kväll...

Ha en fin dag!!!//M





Av Liljenberg - 11 september 2011 19:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Liljenberg - 11 september 2011 19:08


 




Av Liljenberg - 10 september 2011 17:30

I dag har Ponte haft sitt 7 årskalas  för killarna i klassen o allt gick jättebra.dom skötte sig duktigt trots att de var livat o högljutt..Man kan inte räkna med mycket annat då dom är dels killar(tjejer har höga frekvenser dom oxå)dels var dom 10 st plus då tre syskon...

Först var de paketöppning o han fick massa fina saker bla lego,discolampor,vattenpistol,målarbok,bok,pennor mm


Sen var de de dax för korv med bröd...Lek i trädgården med fotboll,stutsmattehoppning o annan "fri" lek..Sen var de  dax för pilkastning på ballonger(mycket uppskattat av alla barnen)


Efterätten bestod av negerbullar,maränger glass o chokladsås samt grädde..MUMMA!!!!


En påse godis o sen var de dax för barnen o bli hämtade,var precis lagom med 2½ timme

                           



Nu är de kvällsmat nästa..I morron åker vi till Trelleborg o hälsar på barnens kusin Alma....Ha en fortsatt trevlig helg!!//M

Av Liljenberg - 9 september 2011 09:17

drar vi till nu.. kanske en pasta på hemvägen!?  

Uppdatering senare!!!Ha en fin dag!!!!


Uppdateringen: Kom i väg på öppna förskolan:Kom lagom till deras fruktost/fika..Kan knappt bli bättre ju!!

Miranda ville fika de första hon gjorde o gick o tog en macka..åt upp heela!!!


Sen satt hon lite hos mig o lekte lite:fortfarande väldigt blyg el blyg kan man säga..Dock tycker jag de släpper liite för varje gång..snart kanske hon vågar leka med något annat barn?


Slank inom stan på hemvägen o fiskade upp en pasta..Mycket god som vanligt!!!

Var inom nisses oxå o köpte lite choklad till bebisen  


Hem o hämtade Isac o så Ponte o hans kompis Brian..


Tycker vissa beter sig så märkligt i bland..Om barn gillar varandra o vill leka så förstår jag inte föräldrar som vill stoppa de till varje pris..Jag är inte dum o fattar liksom galoppen när de går o leka med alla utom med mitt barn..Tycker  de är ren o skär mobbing...förekommer i två klasser o ett par föräldrar i varje klass som beter sig märkligt...

Särskilt när barnen är jätteglada i varandra o vill leka o frågar dagligen..Har bett mitt barn att aldrig fråga igen för dom vill uppenbarligen inte;synd!!!De kommer en dag då barnen gör sina egna val..De är inte rätt o begränsa sina barn o stressa halvt i hjäl dom..Fattar inte hur ena människan kan var så sönderstressad o alltid kommer springandes för sent el i sista stund..Ett vilohem i nån månad kanske???Man är inte mer stressad änn man gör sig,alltså kan man planera lite så man inte alltid är sen..Alla har vi förpliktelser men allt kan väl inte vara jobbigt o ta hundra år..Antingen ska de kollas på möbler kläder el annat o de tar en hel dag minst,,hum ja vissa vill hålla sig upptagna..Ta livet lite lättare de kommer inte åter!!


Nu ska strax Pontus kompis hem o vi ska förtära pizza o sen blir de fredags i kyrkan för Isac o Pontus:tv kommer o filmar dom...KUL!!


I morron blir de barnkalas för killarna i Pontes klass..Tänk min lilla räka fyller 7 på måndag  Ha en fin kväll o helg!!!//M





Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards