ploppviola

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Liljenberg - 2 oktober 2011 16:11

Idag fick jag sovmorron tills 7:40:ovanligt!!Glad för de!!! Brukar i bland ligga o dra mig men just o få sova så länge är härligt!!!


Efter frukost åkte Stefan o Jacob på match i Önnestad,Jacob hade gjort två mål men dom förlorade med 5-2.


Isac Pontus Miranda o jag gick( I cyklade o P sparkcyklade) bort till Isacs kompis o sen gick vi till en park..Barnen lekte jättefint o skötte sig galant..Miranda var hellycklig o hoppade o skuttade o grävde o grejade...


Sen hem o la henne,svår balans de där:lägger jag henne för tidigt får jag ligga o vänta ca en timme på att hon ska somna..lägger jag henne senare så somnar hon inte på kvällen..Lägger jag inte henne alls blir hon gnällig o däckar vid 16 tiden i soffan.....får ingen balans på de men vet så mycket att sova måste hon fortfarande på dagen..Tar kvällarna som dom kommr..Man kan inte planera in allt i rutmöster!!


När hon sov fick killarna lite lunch o jag åt nudlar(liksom Pontus)

Tvättade lite o plockade lite varstans som vanligt...har aldrig varit så trist o städa som de är just nu..visst jag städar dagligen men de är inte kul o jag tvingar mig till de..Jag är annars glad för att plocka röja o fixa o baka o pula men NÄ just nu är de TRIST!!!!


Får snart en fet släng av bobyggarinstinkten,får jag alltid men inte ännu som sagt!!!


Stefan pluggar inför sitt stora prov på Tisdag så de är vad han tänker göra denna dagen verkar de som hehehehhe

Jag har heller inga stora planer för dagen förutom att jag ska lyfta ut en gryta soppa från kylen o värma den  sen har Pontus önskat våfflor till kvällsfika o de nappade hans mamma på väldigt kvickt! Så de ska vi ha med grädde o socker o sylt för den som önskar de......lagt fram kläder inför morrogndagen o frukt ska packas....

Klippte förresten Pontus(därav rubriken) o han blev såååå fin min lilla miniräka!!!! Då vi var ute frågade en farbor Isac om Pontus var hans lillasyster..Hehhehehehe nähä han är en pojke!!!!!! Hade ändå tänkt klippa honom men då fanns inga tvivel..Han ville inte först men sen sa han ja o då skred jag till verket..Bara Isac kvar,han ville att jag gjorde de nu men jag töjar inte mer nu så de får vi skjuta på framtiden..en dag el två(el fler)


I morron sker de efterlängade ultarljudet!Jiho*!spännade o pyttenervöst..Har ju kikat en gång men de är ca fem veckor sedan så mycket har nog hänt..Så nyfiken på vem de är o vilket kön:men ska INTE ta reda på de! Never never! Dödar ju förlossningspuschen(för mig)Stefan vill heller absolut inte veta...de är ju va de är o SÅÅ välkommet oavsett!!!!!!

Ska dit själv o ser så fram emot de!!Tar hem bilder till gubben....svärmor är snäll o passar Miranda o även Isac får vara där då han hostar så han spyr,han kan inte sitta i skolan så..Han är blek o hängig men vi valde ändå o gå ut innan då de blir trist o bara sitta här o han behövde luft..Gissar på att han är hemma minst två dar till..


Nus ska soppan förtäras o ni får ha en trevlig kväll!!/M





'









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards