ploppviola

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Liljenberg - 5 oktober 2011 15:21

  Host host host:Isac fortfarande hemma med en hemsk hosta..Hostar tills han kräker varje dag....pust trodde de skulle lätta men den bara fortsätter....

Han får maxdos av hostmedicinen o den gör ju iaf liite nytta..Nätterna är värst för honom o mig som ligger o hör den....


Han får vara hemma resten av veckan så får jag verkligen hoppas på att han kan gå på måndag!!!

I går hände inte så mycket förrutom att vi var på Maxi,sorterade lite i skåp o lådor,lagade mat..ja de vanliga pulet....hade kokt potatis o stekt kyckling med wokgrönsaker o brunsås o inlagd gurka så de var gottigott!!


Gjorde klart Pontus kalas/fylla år album..ska göra ett till varje barn,där de börjar med i mammas mage tills då att man är nyfödd till dopet o så varje födelsedag..Pontes blev klart i går med iaf bidlerna ska köpa siffror o klistra in för varje år....


Ska ta tag i att framkalla Isacs bilder oxå men får vänta ett tag,för fastänn de är roligt så är de ett rätt stort jobb,först att hitta rätt kort i alla mapparna på datan sen framkalla o så då få in dom....hade behövt dubblet så många timmar på dygnet.En känsla o tanke jag har varje dag,en dag säger bara tjoff!!!!


Idag blev de en ny tur till Maxi för o köpa bröd(trodde vi hade mer i frysboxen men nej)o så mjölk o lite frukt...


Hem o putsade utsidan av Pontes fönster,var inte i går o VÄLDIGT behövligt!Fortsatte med insidan samt tog ne r om gamla gardinerna o strök nya o satte upp....dammade allt på rummet o sorterade upp i alla hans lådor/boxar..Legot har sin plats liksom spel,bakugan,bayblades osv..Ordning oreda gillas!!!!


Nya sängkläder o ut med hans stora matta o så rejäl dammsugning o skurning av golv:så skönt o rent de känns här nu!!!!


Snyggat till i köket o bestämt att vi ska ha hamburgare(vego ham är faktiskt riktigt gott)givetvis emd rostad lök o massa tomat o så ketchup


Dammsög även vårt rum o drog fram allt under sängen(lådor/boxar o lite annat skräp som rullat under....började sortera i vårt klädskåp o nu känns de som ett gott dagsverk,bara lite tvätt o pula med,bla behöver gympaklöäderna tvättas inför i morron,blir iof bara Pontus som ska tvättas o packas.....


Har en liten skrutt som sprallar i magen o i går då jag kollade lite på bebiskläderna o sorterade lite i lådor så började jag längta såå efter den lille..Konstigt att man knappt fattar att där bor en liten i magen,man vet men fattar liksom inte ändå..ska blir härligt när jag börjar känna den mer..Varje kväll vid ungefär samma tid känner jag alltid den,men börjar även känna små korta stunder under dagen  


Nu kallar en stinkande blöja på mig  (inte så farligt hahah)

Ha en fin fortsättning på dagen alla!/M













Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards