ploppviola

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Liljenberg - 10 oktober 2011 15:21

Dagen har rullat på med lämning samt hämtning av barn fick dock ett barn mindre av egna varan men ett bonusbarn med mig i stället..Isac leker med Ali Ponte tog med Anton hem...Trevligt att  dela på dom lite i bland..,lite mathadling o lite fixa köket,lägga Mianda o mig:blev inte så mycket mer gjort innan jag hämtade killarna på skolan...jag hade kunnat sova två timmar till:så trött! Brukar inte vila då Mirre vilar mer änn att jag slummrar till o  sen typ flyger upp men i dag tänkte jag att nu ska jag passa på..Märker att jag blivit tyngre o tröttare o att de trycker på mer när jag rör mig både andningsmässigt o rent "tjockmässigt"


Tänkte göra potatis o laxpuddning men efter att jag gjort typ allt(skalat o kokt potatis,gjort röran,smort formen,stekt löken,klippt dillen) kom jag på att jag ska nog kolla om jag kan äta gravad lax o de kom jag fram till att jag nog inte  göra så planerna fick ändras o nu gör jag mig i stället en ostgratinerad torskfile med ris..ska även vara massa lök o dill till o så klart CITRON!!!!


Familjen får spagetti o köttfärssås..Kanske Pontus äter fisken med mig..De finns två alternativ iaf..Brukar vilja ha de så:att barnen kan välja,inte varje dag men iaf ett par ggr i veckan...eftersom jag själv är väldigt kräsen o inte äter bla köttfärs,korv,leversaker o sen är jag väldigt känslig med hur saker ser ut o är upplagda,så då kan jag inte begära att mina barn ska äta saker jag ratar samt att dom då får ha lite krav..de är ju inte vad man säger som fäster sig utan hur man gör....Pontus kontrar ofta med.men mamma du äter ju inte de!!Hehehe nä jag gör ju inte de...

Sen är ju jag jätteglad i sk skol o sjukhusmat o jag är inte kräsen på de viset men jag uppskattar god o vällagad mat o inte färser o korv o sånt där finns i saker som man bara kan misstänka,.........urk!!!


Killarna fick fikat o jag oxå o sen skulle de röjas efter de......ska snart ta mig ner i tvättstugan o hänga Pontes vinterjacka som åter blev tvättad efter sandlek i går..Sen ska ett par byxor i som jag kan ha på mig i morron på GEKÅS!!Ohh vad jag längtar,ska åka själv,de gör mig inget..Inga av mina vänner som hade pengar ännu så dom ville vänta men  de ville inte jag så då reser jag själv....jag har inga probelm med att göra saker själv men så klart är de trevligt att åka med en vän men jag får nog gjort de jag ska snabbare..Dock kanske jag inte sätter mig o käkar middag på resturangen sjäv?Ingen som bor i närheten som vill slå följe o iaf äta??? Camilla D?


Ser så fram emot o se vad dom har!!Ska inte precis kolla kläder,absolut inte till mig själv iaf o barnen behöver precis inget just nu o jag vill lägga pengarna på saker o julklappar presenter julsaker och så klart ska jag gå massor på BABYAVDELNINGEN!!!!


Hoppas på att hitta amningskudde,sängkläder med tummen samt spjälsskydd,babyfilt(brukar köpa o ta med till bb)samt allt kring baby med oljor schampoo nappar flaskor osv....kanske en sängmobil?


Iaf så kommer jag ha en underbar dag(hoppas jag)MIGRÄN HÅLL DIG BORTA JAG RESER ÄNDÅ  STEFAN TRODDE JAG SKULLE HINDRAS O ÅKA OM DE BLIR SNÖ:FORGET IT MAN, JAG RESER UNDER ALLA OMSTÄNDIGHETER,FÖRSÖK STOPPA EN KVINNA I SHOPPINGTAGEN,HAHAHAHHA


Kommer att lägga ut bilder på mina fynd o skriva priser o så(kanske inte på varenda topspåse men de som är "värt" o se)


Tycker själv de är väldigt kul o se vad folk köpt o uppskattar väldigt när folk lägger ut o visar i sina bloggar..detta kmr inte ske under morrondagen men närmsta dagarna iaf.....

Så nu ska de packas o planeras med barnens väskor kläder o så vad jag ska ha med mig...

Lämnar pojkarna på skolan o sen ska farmor passa Mirre o sen hämtar hon killarna på skolan som turligt nog slutar klockan 14 alla tre

Ha en fin fortsättning på dagen o även morgondagen/M









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards