ploppviola

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Liljenberg - 15 oktober 2011 16:04

Så slank några dagar förbi i sjukdomens tecken!I

Isac vaknade natten till onsdagen o var ledsen o hade ont i sitt ena öra..Bestämde mig för att hålla honom hemma o sen ringa vänhem för en tid..Tantan i växlen var lagom klämkäck:de är inte säkert man får penicillin bara för att man har en öroninflammation.

Nä principen förstår jag men hennes "klämkäckhet"hade hon kunnat lämna hemma den morgonen tycker jag....

Efter undersökningen visade de sig att jodå visst skulle min gosse få penicillin,för han hade tre sorters "diagnoser":öroninflammation,luftrörskatarr samt lunginflammation på båda lungorna.....

Rätt "roligt" för en gång då jag sökte på vc med Isac så stod läkaren o bröstade upp sig o pratade om att de var BARA en liten %(procent) risk att de var körtelfeber o han kunde nästan GARANTERA att de hade inte min son(trots att jag läst på mig o han hade typ alla symptom för de)Men jag krävde på ett prov o så visade de sig att de var körtelfeber(en sjukdom som kan bli rätt allvarlig om man inte sköter den "snyggt")

Så då kom doktorn nästan halvt ihopasjunken o sa de var den där lilla procenten..

Därför gillar jag inte högfärdiga viktigpettrar som står o säger vad mitt barn inte har samt klämkäckla damer i telefon som ska veta en massa..Sen förstår jag att riskerna är små för tex körtelfeber men någon får de sen är de bra att inte dela ut penicillin till höger o vänster men folk kan ha en trevlig ton o inget översitteri TACK!!!!!


Isac drabbas dessutom av alla möjliga "konstiga" "sjukor"..Han har då haft körtelfeber,lunginflammation(en gång innan)bölder på halsen(som stuckit ut på sidorna om halsen vid ett par tillfällen)samt hudinflammation efter sår o så massa med halsen o virus o prickar o grejer..Tror inte hans immunförsvar 'är de bästa tyvärr,,men men han kanske blir frisk som vuxen!?


Iaf så har Isac åter varit hemma från skolan o vilat up sig......han äter penicillin sedan i onsdes o när den är slut hoppas jag att han får vara frisk.....


Vi har inte gjort så himla mycket förutom o varit o handlat lagat mat tvättat röjt diskat o pulat lite här hemma....


I dag var Pontus Miranda o jag o handlade o sen gick vi o lekte i en park,fint väder!!

Jag har fått ont i halsen så nu är de väl min tur o bli dålig(hoppas de blir lindrigt!)


Har slängt i hopa en smörgåstårta som bara väntar på garnering o barnen ska få pommes o hamburgare...sen blir de film o godis med hela familjen;Mys!!!

Ha en fin helg alla!//M


Ps missade utslagningen av idol i går men fick höra i dag att Denice åkte ut o Linnie som tabbade sig så fick va kvar,,hum rättvisst?Nä inte enligt mig,en som kämpar o gör de bra får åka ut o en som tabbar sig får va kvar??Dont like!! ds




Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards