ploppviola

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Liljenberg - 9 oktober 2011 18:11

går som alltid snabbt!!

Men nu fick jag en stor blackout:vad gjorde vi i går??? Jo nu vet jag..Stefan jobbade och jag hade min mamma o ena syster här på fika,,Jisses vad minnet är kort,fast tänker man efter kommer de ju tillbaks..Tack o lov...ännu iaf!!

Dom hade inte firat min o Pontes födelsedag så vi blev firade o jag fick fina luktljus o ljushållare o en fin väska o Pontus fick pengar o godis...bjöd på hallonsmulpaj med vaniljsås o kanelbullar glass o pannkakor(för allas smak o tycke)

Pontus kompis Adam var här o,lekte o som vanligt skötte dom sig fint...


Han kom även en stund på eftermiddagen


Jag blev superförkyld o snorade o höstade o nös o de kliade kraftigt i halsen..samt att jag får inhalera flera ggr o får svårt o få luft...Min systers katt som utlöste de o jag blir såå förkyld varenda gång o de är så tröttsamt o bli så kass bara för att folk har samma kläder hemma med sina djur som dom har när dom går bort till allergiker..vill uppmana alla som vet med sig att dom har folk i sin närhet med allergier att ta NYA kläder på sig då dom ska träffas..De är VÄLDIGT jobbigt att bli så kass o de kan vara svårt o förstå då man själv inget märker:de hjälper INTE att rista klädern utan dom ska tvättas i 60 grader...

Likadant när man kommer hem till folk med djur:stäng gärna in dom på ett rum..Dammsug o TORKA golven,de får håren o lägga sig med blöttorkning o så ta bort filtar pläder kuddar från soffor o fotöljer annars blir jag jättedålig samt då ta NYA kläder på er:TACK!!!! Precis den hänsynen man tar till folk med andra svårigheter typ diabetes,barn med särkskilda behov mm


Ett av våra barn sitter i klassrummet o blir dålig varje dag för de finns folk som inte kan ta nya kläder utan använder katt hund o h'ästkläder i skolan..Svårt o begära men jag måste säga att de är rätt dåligt dom ser hur han svullnar upp under ögonen o blir röd o börjar råklia sig,näsan rinner o han blir kass :får svårt o koncentrera sig...


Lufta hjälper INTE för då flyger håren runt o de blir värre...


Jag/vi kommer INTE att besöka folk med katt så länge jag är gravid,pga att jag inte utsätter oss för de fler ggr o inte i mitt tillstånd,dels för de tar hårare med andningssvårihgeterna o även själva förkylningen som jag får samt att jag inte kan ta tablett för de..När jag har fött o inte ammar kommer jag kunna ta medicin o då kommer vi åter att besöka folk med katter....kan säga att de märks stor skillnad på vilka som bryr sig o städar o vilka som inte lägger ner lika mycket kraft,finns dom vi besökt med katt där jag knappt märkt nåt..


Iaf hade vi en trevlig förmiddag(bortsett från katthåren då)


Jag var trött o tung i huvudet efter fredagens två migränanfall..Brukar bli groggy flera dagar efteråt..Hoppas hoppas jag slipper eländet igen så obehagligt o inte kunna se, samt den extrema värken(dock nådde den aldrig kulmen dessa två ggr)har lärt mig hur att agera o tror de gjorde mycket..:två panodil direkt när de börjar blixtra o sen värma vetekudden o slänga på huvudet innan synnerverna börjar krampa för mycket:de är de som ger den extrema smärtan(finns inget att likställa med den smärtan kan jag säga)


Fixade o plockade med barnens vinterkläder på kvällen,hängde undan jeansjackorna skinnjackorna o dom tunna sommarjackorna o hängde fram vinterjackorna vantarna mössorna halsdukarna benvärmarna osv...


Fanns en del!!!


Plockade o fixade sen såg vi familjefilm hela familjen:G:forse;rolig!!!


I säng med barnen o sen såg vi vuxna på film o åt chips


I dag när jag vaknade(efter en kass "Mirrenatt")så var de nollgradigt:jihooo vintern är här!!Bara snön som fattas kan ju dröja nån el några veckor men så mysigt..tog med mig dom tre minsta o gick till kvantum o handlade lite..Sen vidare till en park o matade ankorna barnen lekte o så fikade vi där..Kallt men soligt o skönt på ett vis ändå....hem o fixade middag somnade Miranda o så har jag bakat scones o vi har ätit kvällsmat o nu ska barnen börja göras vid o i säng med dom.._Ska packa deras väskor o Isac ska äntligen tillbaks till skolan,vilket han är jätteglad för!!!!


På Tisag, på Tisdag då åker jag till Gekås o vad jag längtar!!!!!

Ha en fin kväll på er!!//M














Av Liljenberg - 9 oktober 2011 18:11

går som alltid snabbt!!

Men nu fick jag en stor blackout:vad gjorde vi i går??? Jo nu vet jag..Stefan jobbade och jag hade min mamma o ena syster här på fika,,Jisses vad minnet är kort,fast tänker man efter kommer de ju tillbaks..Tack o lov...ännu iaf!!

Dom hade inte firat min o Pontes födelsedag så vi blev firade o jag fick fina luktljus o ljushållare o en fin väska o Pontus fick pengar o godis...bjöd på hallonsmulpaj med vaniljsås o kanelbullar glass o pannkakor(för allas smak o tycke)

Pontus kompis Adam var här o,lekte o som vanligt skötte dom sig fint...


Han kom även en stund på eftermiddagen


Jag blev superförkyld o snorade o höstade o nös o de kliade kraftigt i halsen..samt att jag får inhalera flera ggr o får svårt o få luft...Min systers katt som utlöste de o jag blir såå förkyld varenda gång o de är så tröttsamt o bli så kass bara för att folk har samma kläder hemma med sina djur som dom har när dom går bort till allergiker..vill uppmana alla som vet med sig att dom har folk i sin närhet med allergier att ta NYA kläder på sig då dom ska träffas..De är VÄLDIGT jobbigt att bli så kass o de kan vara svårt o förstå då man själv inget märker:de hjälper INTE att rista klädern utan dom ska tvättas i 60 grader...

Likadant när man kommer hem till folk med djur:stäng gärna in dom på ett rum..Dammsug o TORKA golven,de får håren o lägga sig med blöttorkning o så ta bort filtar pläder kuddar från soffor o fotöljer annars blir jag jättedålig samt då ta NYA kläder på er:TACK!!!! Precis den hänsynen man tar till folk med andra svårigheter typ diabetes,barn med särkskilda behov mm


Ett av våra barn sitter i klassrummet o blir dålig varje dag för de finns folk som inte kan ta nya kläder utan använder katt hund o h'ästkläder i skolan..Svårt o begära men jag måste säga att de är rätt dåligt dom ser hur han svullnar upp under ögonen o blir röd o börjar råklia sig,näsan rinner o han blir kass :får svårt o koncentrera sig...


Lufta hjälper INTE för då flyger håren runt o de blir värre...


Jag/vi kommer INTE att besöka folk med katt så länge jag är gravid,pga att jag inte utsätter oss för de fler ggr o inte i mitt tillstånd,dels för de tar hårare med andningssvårihgeterna o även själva förkylningen som jag får samt att jag inte kan ta tablett för de..När jag har fött o inte ammar kommer jag kunna ta medicin o då kommer vi åter att besöka folk med katter....kan säga att de märks stor skillnad på vilka som bryr sig o städar o vilka som inte lägger ner lika mycket kraft,finns dom vi besökt med katt där jag knappt märkt nåt..


Iaf hade vi en trevlig förmiddag(bortsett från katthåren då)


Jag var trött o tung i huvudet efter fredagens två migränanfall..Brukar bli groggy flera dagar efteråt..Hoppas hoppas jag slipper eländet igen så obehagligt o inte kunna se, samt den extrema värken(dock nådde den aldrig kulmen dessa två ggr)har lärt mig hur att agera o tror de gjorde mycket..:två panodil direkt när de börjar blixtra o sen värma vetekudden o slänga på huvudet innan synnerverna börjar krampa för mycket:de är de som ger den extrema smärtan(finns inget att likställa med den smärtan kan jag säga)


Fixade o plockade med barnens vinterkläder på kvällen,hängde undan jeansjackorna skinnjackorna o dom tunna sommarjackorna o hängde fram vinterjackorna vantarna mössorna halsdukarna benvärmarna osv...


Fanns en del!!!


Plockade o fixade sen såg vi familjefilm hela familjen:G:forse;rolig!!!


I säng med barnen o sen såg vi vuxna på film o åt chips


I dag när jag vaknade(efter en kass "Mirrenatt")så var de nollgradigt:jihooo vintern är här!!Bara snön som fattas kan ju dröja nån el några veckor men så mysigt..tog med mig dom tre minsta o gick till kvantum o handlade lite..Sen vidare till en park o matade ankorna barnen lekte o så fikade vi där..Kallt men soligt o skönt på ett vis ändå....hem o fixade middag somnade Miranda o så har jag bakat scones o vi har ätit kvällsmat o nu ska barnen börja göras vid o i säng med dom.._Ska packa deras väskor o Isac ska äntligen tillbaks till skolan,vilket han är jätteglad för!!!!


På Tisag, på Tisdag då åker jag till Gekås o vad jag längtar!!!!!

Ha en fin kväll på er!!//M














Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards