ploppviola

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Liljenberg - 30 oktober 2011 13:52

En helg susar förbi rätt snabbt

I går var vi i vedema o grillade korv o marchmallows:jisses vad gott o grilla dom,de hade jag inte testat tidigare..

Tog ett tag o få fjutt på elden då allt var blöt o dränkt!!!


Skönt o komma ut o i väg i bland,fast barnen var väldigt uppeldade o de blev en del bråk innan allt lägrade sig.......

Lite kottkastning som eskalerade o sen blir de lätt olika "läger" mellan barnen o dom delar upp sig o en får inte vara med,denne blir i  sin tur störig o tvingar sig på o de slutar i bråk..Hahah vad kul!!Not!!!


När vi kom hem skulle Miranda läggas o sova middag o även jag somnade djupt o gott o de andra var i trädgården o lekte..

Blev lite mer bråk på studsmattan,sen fick dom komma in o eftersom dom hade indraget allt med skärm(tv data,tvspel)så började dom pyssla o Jacob gjorde en jättefin krokodil o Isac en lika fin fisk av tidningspapper o flaskor mm...


Kul att dom kan bli lite krativa o göra saker som inte har med tv/data o göra..Är väldigt trött på o ha dom hängandes vid dessa stationer faktiskt o vi har börjat o redocera tiden där...


Jag fick städat hela Pontes rum,tog bort lite möbler o leklådor o rensade bort lite av varje,bytte sängkläder,tog ut mattorna,dammade allt,sen dammsugning o torkning av golv:så skönt när de är gjort!Hans rum har en tendens att snabbt förvandlas till ett svintillhåll o de gör mig galen..!!!

De är kul när barnen pysslar men inte de tusen små bitarna av papper tejp glitter färg osv som ligger på golvet sen..slutade med att jag även fick storstäda köket hallen o tvrummet:vilket iof var skönt(när de var gjort)


På kvällen blev de tacos o jag slapp hacka överhuvudtaget då Jacob gjorde allt,så jag stekte lite svamp tog fram sakerna, o gjorde köttet(o mitt vego)sen skötte han resten,stefan dukade o ja sen åt vi,,mums så gott de blev..Lite tända ljus o servetter förgyllde de ytterligare..Jag tycker att de hör till med lite sånt på helgen så man skiljer vardag från helg och myser till de lite extra..inte minst för barnnes skulle men även som en uppskattning oss vuxna emellan...


Pontus åkte till sin farmor för o sova över,med två hängande tänder framtill(som hade tappats i dag,en av dom iaf)

Stefan fick knackat upp klinkersplattorna där nere o fick fram golvbrunnen o i dag hämtades vår nya värmepump(tackar våra sponsorer så mycket)


Fick hjälp av svärfar att lyfta in den i dag o i veckan ska vi ringa folk som ska komma o koppla in den o göra lite annat jobb där nere.....Stefan kan ju själv men tid o lust finns inte riktigt där,,bättre o ringa folk o få de gjort snabbt så kan vi göra annat..Stefans skola hägrar mycket nu o tom jag har nedräkning...han sitter där även i dag(vid läxan) o de kommer han nog göra i några timmar till..Pontus kommer snart hem o så ska Isac följa med farmor hem...han sitter packad o klar o undrar när hon ska komma hihih


Jacobs och Mirandas o Isacs rum blev  storstädade i dag o jag mår så bra när de är gjort..allt är dammat o kläder undanplockade o saker uppsorterade o dammsuget o golvtorkat osv..'så rent o fräscht!!!! Stefan var o köpte vars en skrivbordsstol till Jacob o Isac o de blev så snyggt på rummen..Isac ska önska sig nya gardiner o en fin matta nu när han fyller år av sin farmor o farfar o de ska bli så skönt o få riktigt fint där inne..vi ska ge honom en ny taklampa bla..De ser jag fram emot..den 19 nov fyller vår lillskorpa 9 år o dagen innan fyller gubben i huset 40..Han är inte lika glad som 9åringen heheheh.....


I dag tänker jag särskilt på en kvinna som ska föda sitt barn, som inte kommer att kunna leva här på jorden utan kommer o flytta direkt upp till himlen igen..hon är en vän till en vän men jag känner väldigt med henne o hennes familj..något som ingen skulle behöva gå igenom...


Nu ska jag fortsätta o plocka o greja o hoppas på att inte få migrän..Tycker de värker lite olustigt i huvudet....

Hae n fin eftermiddag o kväll på er!!/M









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards