ploppviola

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Liljenberg - 17 oktober 2011 16:11

Då var åter hela styrkan på plats i skolan,så får vi se hur länge de varar!

Isac har fortfarande ont i bröstet men nu kan han inte missa mer av undervisningen,så han får härda ut..fick ringa vc för läkaren hade skrivit ut för lite penicillin,så ny ska hämtas i kväll el i morron..


Förmiddagen gick åt till att dammsuga o fixa till lite här..konstigt att man behöver dammsuga varje dag jämt för o ha fint..Gör iof hellre de änn ser damm o grus för de gör mig smått nervsjuk hahhaha.de är ju inte så att man dammsuger hela huset varje dag,men kök o hall o tvrum o två rum brukar jag ta i stöten..Jacobs o Mirandas blev kvar till senare i veckan..Mirandas ser jag INTE fram emot o dammsuga,el jo dammsuga de kan jag göra men hon har hällt ut allt smått plock hon har,med dockor o deras små skor o dockkläder o ja tömt upp o ner på typ allt hon äger...en dag finner jag kraften men inte i dag...


Miranda o jag åt lite lätt luch o sen var de dax för hennes dagliga sömn(o min)den behövde jag efter gårdagens två migränanfall.....lustigt att den har börjat redan..Brukar få riktig migrän först efter vecka 30 men nu var de andra gången den kom pang bom..Börjar med att jag ser en stor glimmrande diamant i högerögat o sen blir de mer o mer o till sist ser jag inget o börjar få väldigt ont antingen i hela huvudet(som en mössa runt:hårt hårt)el får jag ont i ögonbrynet tinningen el så börjar näsan o munnen att domna bort,har även hänt att mina två fingrar på högerhand domnar bort....första gångerna trodde läkarna att de var en hjärnblödning,symptomen är faktiskt väldigt snarlika!! Första gången jag fick migrän var när jag väntade Isac o jag fick åka in till akuten o sen vidare i ambulans till förlossnigen..Väl där inne spydde jag som en katt efter hand som attacken klingade av,blev inlagd o dagen efter på ronden sa doktorn att dom bara kunde komma fram till att de varit en rejäl migränattack..Jag sa att jag skämdes som hade åkt ambulans o blivit inlagd för migrän,men då sa han att de finns folk med så svår migrän att dom får ha morfinsprutor.....kag kan skriva under på att den värken knappt kan likställas med NÅGOT annat..visste inte var jag skulle ta vägen av smärta,dock har jag dessa två ggr med denna bebisen inte haft så svåra smärtor,mycket för att jag lärt mig hur jag ska tackla de..Direkt när "diamanten" börjar synas tar jag två panodil(citodon som ogravid)o sen värmer jag en vetekudde i micran till väldigt varm o lägegr på huvudet o så lägger jag mig på soffan o blundar tills  de går över,ofta måste jag somna oxå..dessa två ggr nu så har de avtagit rätt fort för att sen återkomma efter några timmar igen men ännu kraftigare mönster o färger o då får jag ta två panodil till o lägga mig med "kudden-" igen tills de försvinner..Sen blir jag väldigt trött o groggig o är hängig o trött minst en dag efteråt.....jag har bara haft detta med två av killarna o med Miranda hade jag bara en lätt attack då jag fick värkar o skulle åka in o föda henne..Kanske är de en kille då????


Iaf så sov vi ett tag o sen var de dax o hämta Isac o Pontus på skolan,hem o gjorde läxorna o fikade o sen var dom ute ett tag för att sen hamna vid teve o data..ska minskas ner framöver,redan påbörjat...


Har ringt o fixat massa ärenden i dag o grejat med sånt som bara hopar sig..skönt!!!

Fixat räkningarna o alla överföringar..oxå väldigt skönt när de är gjort..Vann två auktioner på tradera med en tummen vagnhängsak o en tummen sängkläder till spjälsängen..Supergulligt1Har fått dille på "tummen"saker..Har budat på en sängmobil oxå(köpte ju barba på gekås men ska ha två)sen har jag budat på ett jättefint tummen babygym oxå som jag planerar att vinna....o även lite andra tummensaker


Maten står på spisen o bara gubben som fattas..Blir spagetti o falukorv för Pontus,spagetti o tomatsås med svamp för mig o spagetti o köttfärssås för övriga familjen:mums mums Har kryddat massor med oregano,pizzakrydda,svartpeppar o TIMJAN på min..Love it!!!Så blev jag sugen på ärtsoppa tack vare timjan hahahah


Miranda har börjat säga att hon vill gå på pottan o hon har både kissat o bajat på den flera ggr..dock vill hon ha på sig blöjan direkt,men ändå att hon säger i från..Hon började redan förra sommaren o göra på pottan men sen ville hon inte mer plötsligt....


Helgen slank förbi snabbt o jag gjorde inte så mycket mer i går änn putsade fönsterna i uterummet(MYCKET  BEHÖVLIGT)o var ute med Mirre en sväng i parken o plockade med oss lite höstlöv in...Jacob o Isac var på skolan med en kompis o spelade boll i flera omgångar o Pontus var först med en kompis i kyrkan på söndagskola(tack för ni skjutsade Tomas o Caroline!!)Sen skjutsade jag honom till en annan kompis för eftermiddagen..Jag var inom maxi o köpte lite kvällsgotte....


Stefan röjde(i helgen) i källaren o har tagit ut vår värmepump o ny ska installeras snart(är beställd!)Slänger o fixar o gör fint min duktiga man!!!


Jacob o stefan ska handla vinterkängor till Jacob i kväll..inte de lättaste i denna staden särskilt sen han har vuxenskor numera o har finns ett utbud på typ noll..Men i bland ska även en blind höna hitta ett korn så kanske kanske har dom tur..slipper dom sen kosta 1500 blir vi ännu gladare...


Ha en fin kväll på er!!/M








Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards