ploppviola

Alla inlägg under mars 2012

Av Liljenberg - 18 mars 2012 12:32

skulle man stannat kvar i sängen:i dag är en sådan:say no more  

Av Liljenberg - 17 mars 2012 13:26

Gårdagens promenad gav 4 km motion o de kändes så skönt o röra på sig..Mollie sov gott i vagnen o de underlättade så klart turen..Vi gick inom stan o köpte tulpaner till svärmor..:



Väl framme blev vi bjudna på goda ostfrallor..


Miranda o Mollie:        

Sen spenderade vi dagen där o vi var i parken så barnen fick leka o Mollie sov fortsatt gott i sin vagn.Min lilla höna :      


Miranda lekte o var så go o glad.Leker arg på en av bilderna men är mest söt tycker jag :                    

Farmor hämtade Pontus på skolan o han var med o lekte i parken o skulle försöka gräva ett hål till Kina :              


På kvällen blev vi bjudna på mat o jag åt en helt underbar gyrostallrick

Sen hem o fira fredag med snacks o iskall cola o så film på de...


I natt sov jag från ca 00:30-05:blev så paff när jag vaknade..Har inte sovit så många timmar i streck sen Mollie kom...Sen mat till Mollie o 06:30 somnade jag om o slumrade från o till fram tills klockan var över 09 

9:30 blev jag serverade frukost o sen intog Stefan soffläge med Mollie o så duschade jag o grejade med sånt jag inte hinner numera:filade fötterna,rakade benen,gjorde hårinpakning,peelade fötterna o så skrubbade jag mig med en sorts peeling jag har för kroppen..Armar o ben har blivit så celluitiga under graviditeten så de ska sätta fart på kroppen så de försvinner....


Sen gjorde jag vid mig,kastade i en tvätt,tog upp massa torr tvätt o sorterade upp o la in på sina platser.Diskade o kokte nappflaskorna o röjde till i köket..Plockade undan en kolosall massa leksaker o grejer o la på sina platser,in med en tvätt till o så var de dax o mata Mollie o göra henne i ordning..Så nu är de gjort o nu ligger hon här på mig som en slagen hjälte o jag ska framkalla bilder o fortsätta sortera upp mina foton i mappar...


Stefan körde precis till jobbet för o byta till sommardäck på sin bil o vaxa den..

Imorron ska min bytas däck på dammsugas o städas rejält.De bästa är att Stefan sköter den biten sen ska han i veckan köra till Göingebil o se vad vi kan få i inbyte.Vi ska mest troligen köpa en Renault traffic...


I kväll ska här lagas tacos o lördagsmysas...


Ska bli skönt o få hem Jacob som sovit hos farmor o farfar o Isac som sovit hos kompisen Vincent sedan i går...


I går fick vi ett fint paket med kläder från Stefans arbetskamrat Johan med familj med jättesöta kläder:blev jätteglad:stort tack Hanna(plus familjen):  


Ha en fin Lördag på er//M


Av Liljenberg - 16 mars 2012 08:19

I går ringde jag o fick till till vänhem för o kolla min hand som har en hård knuta på ådern..Känns som de sitter något där o jag har haft ont där sedan dom stack(innan förlossningen)Där har suttit en plastkanyl o jag började fundera på om nån bit var kvar..Flera som kännt på de tycker där känns hårt o precis som de sitter nåt där..Iaf fick jag tid o dr kände två ggr o sa sen att de är en inflammation i kärlet o att jag skulle köpa voltaren gel o smörja med o så hejdå....160 kr för två minuter   Hoppas han har rätt..när jag frågade om han var säker på att inget satt så bara tittade han  på mig o skrattade..Eh   är du säker frågade jag igen..JAAAA han..Ok bra då...


Gick ner till stan då min bil är på lagning sedan snödrivan attackerade mig/den 


Farmor passade flickorna....efter dr så gick jag till apoteket o köpte den där gelen o fyllde på med lite alvedon o panodil...

Sen sprang jag snabbt inom Kappahl o köpte ett par söta små vår/sommarskor till Miranda:  


Sen en snabbis på Lindex där jag hittade fix strumpbyxor till Mollie som kostat 80 kr stycket:nu 40 kr styck o så två par strumpor till mig som kostat 60 o nu 30:  


På Hm köpte jag vars ett par vårskor till Isac o Ponte som dom valt ut tidigare:   Isacs dom mörka o Pontes dom klarblåa...


Fick även med mig en pasta hem som var helt underbart god o så en pepsi 


På tal om underbar så var de precis vad Mirre sa när hon fick skorna:åh tack mamma dom är underbara Kul med barn som uppskattar skor o kläder o är tacksamma..Isac o Ponte tackade oxå så mycket o blev glada....  

Jacke fick en burk cola han får va med o prova skor en annan dag....


I förrgår fick jag/Mollie ett paket på posten från min fina vän Camilla med familj.Detta fina fick vi:        Tack så mycket:blev jätteglad  


I går var en annan go vän här med sina barn o hade detta fina med sig:   Tack Karin med familj...  


Min vän Malin o hennes Malte var här på dagen så de gick i ett här i går..Var supertrött när alla gått hem o satt o somnade i soffan med lilla Mollie...


Vi fuskade lite i går o lekte fredag o åt gott o kollade på halv åtta hos mig,värsta bilkörarna o biggest loosers...


I natt känns de som jag sovit liite mer..Somnade typ 00 o sov till 03.00: sen åt Mollie o sov vidare tills kl 05:30 o åt igen o sen slumrade vi till o från tills kl 07:Lyx...


Fixade frukost till Pontus o Mirre o gjorde i ordning dom..Isac fixar frukosten o allt själv....sen kom farfar o hämtade dom o jag har ätit frukost o gjort i ordning Mollie.....hon sover här på mig o om en stund ska hon väckas o matas o sen ska jag försöka snabbduscha, o sen går vi till farmor:en promenad på ngr kilometer..Min bil är fortfarande på lagning men jag behöver gå så de blir en perfekt promenad...har hittills avverkat 11 kilo o har 9 kvar tills jag är nere i vad jag vägde innan Mollie...dock hade jag flera kilo som inte behövts finnas då heller,men jag tar dessa 9 först så får jag se sen...


Ha en trevlig fredag på er//M


  Ånej nu får de räcka med bilder  


Av Liljenberg - 15 mars 2012 09:19

     

Mollie 15 dgr( i dag)


Ska till dr med min hand:uppdatering senare


Farmor ska ha flickorna...


/M

Av Liljenberg - 14 mars 2012 09:38

hinner man väldigt mycket på om man är effektiv..


Eftersom Stefan börjar jobba i dag igen så fick jag ha en ny strategi för hur jag skulle lägga upp morgonrutinerna,,,


Mollie fick ligga i sängen medans jag fixade frukost till killarna o sen klädde dom sig sen hämtade farfar dom o körde dom till skolan.


Gav Mollie mat o efter en stund la jag henne i sittern(ryggläge) o sen snabbduschade jag o hon var nöjd heela tiden medans jag gjorde mig i ordning så jag tänkte att jag passar på o städa av toastolen o hon satt fortfarande o tittade o sög på sin hand:helt nöjd..Så jag putsade av speglarna på toan o sen tänkte jag att jag tar o snabbt dammsugar av hall kök o tvrum så de gjorde jag o lillan gjorde inga antydningar på att vilja upp så jag diskade upp flaskorna o röjde i köket o plockade lite kläder mm..Så en timme fick jag innan hon blev ledsen o ville upp..Känns helt underbart när man får göra lite o slipper sitta o hålla henne hela dygnet:hur underbart de änn är så en liten paus behöver man...


Nu somnade hon här vid bröstet o jag tänkte ta o framkalla första bilderna på Mollies två levnadsveckor o så håller jag på att göra upp massa mappar bland mina foton för o lättare kunna hålla reda på när bilderna är tagna...


Ev tar vi oss en sväng till parken senare,men måste först somna Mirre som vaknade redan kl 06:15:har inte varit någon reda med hennes middagssömn då hon är svårsomnad o de har dessutom inte klaffat med Mollies tider o sen har de varit de ena efter de andra som gjort de svårt......


Nu sticker solen fram o de hade varit skönt o komma ut,men även jag behöver vila då timmarna på nätterna inte är många med sömn....3 timmar är inget jag rekommenderar i längden..


Ha en fin dag/M


Ps: Mollie två veckor:      


Bilder från shoppingen i går+Miranda:           13 dgr(i går)

Av Liljenberg - 13 mars 2012 13:00

                Vi gick till stan o fikade på lövet:min goda frukost/fika på bilden.....Isac har öroninflammation o fick följa med oss en sväng på stan..


Visst är Malte söt  


Lite blåsigt i dag men när solen kom fram blev de helt underbart...


Köpte jackan till Miranda o hon blev såå fin i den(bildbevis kmr under dagen)

Hon köpte sig lite ringar o Mollie fick en supergullig pyjamas..Isac fick en fin tröja o en keps o jag köpte mig fyra par strumpor på rean....

Malin hade köpt en fin dress till Mollie när jag inte såg de... bilder på de kmr oxå sen...


Var inom apoteket o köpte salva till Mollies ljumskar som är lite såriga...


Hon var inte lika nöjd i vagnen i dag som som i går men de gick hysat bra ändå.....


Nu ska Stefan snart hämta barnen o sen blir de fika o där efter matlagning som utförs av Stefan 


Jag hoppas på att få i en el helst två tvättar.....


Ha en fin dag//M



Av Liljenberg - 12 mars 2012 16:33

                         

Sex

Av Liljenberg - 12 mars 2012 15:14

vaknade jag i dag o de kändes ju väldigt lyxigt....


Miranda skrek en gång i natt o Stefan hämtade in henne till oss men därefter vet jag ingenting:Mollie har sovit o då ammade jag henne o slumrade sen vidare tills nästan 07:30:tänk så läkande de är för kropp o själ med lite sömn..Känner mig som en ny människa...

Stefan tog Mollie o jag fick duschat o gjort vid mig...

La Mollie vid sitt gym o fixade oss frukost..Sen var de åter matning av bebis o sen kom svärmor o hämtade Pontus som fick va hos henne i dag när jag var i väg..Isac gick över till sin kompis Jakob o lekte o jag o Miranda o Mollie gick till bvc..Vilken helt underbar dag:solen gassade o jag var alldeles dyngsvett när jag kom fram till bvc:Jackan åkte av o sen har jag gått i kofta sen dess...


Mollie vägde 3540,100 gram mer änn sin födelsevikt men hon hade minskat till 3280 så nu har de vänt rejält o de kändes så bra..Hon hade även vuxit en cm så 53 cm nu o huvudomfånget var 36(oxå ökat en cm)


Vi gick vidare till stan o Mollie sov hela turen där plus en stund när vi kommit hem..


Miranda köpte nya sandleksaker på nisses o sen köpte vi en klänning o leggings o trosor o strumpor till henne på Hm(hade presentkort på ca hälften)


Mollie fick två par strumpor(de dom har till bebisar där kan man va utan)


På Lindex fick Miranda bamsetunika,bamse leggings o bamse strumpor...Mollie fick två par bamse strumpor o en röd söt jacka som jag passade på att använda min bb-kupong på...


Var inom apoteket o köpte alsolsprit till Mollies tuttar/bröst el vad säger man på ett barn?Dom är rejält svullna o de kmr lite mjölk ur dom så jag skulle sätta lite omslag med alsolspriten för o dra ur de....kallas tydligen häxmjölk o är nåt hormonellt från mig då hon låg i magen...


Känner mig på riktigt gott humör:först sömnen,sen solen,Mollie ökar i vikt,jag fick shoppat,barnen skötte sig på stan,skön promenad,fick med min pasta pepsi o choklad hem  Ja livet känns bra i dag


Isac o hans kompis kom hit nu på eftermiddagen o spelade en stund..När kompisen gick hem stack Isac o vår Jacob bort till västerskolan o skulle spela fotboll.Stefan o Miranda gick ut i trädgården för o inviga hennes nya sandleksaker o jag sitter här med en sovande underbar liten minimänniska Hon är i dag 12 dgr ung....


Ska ta o fotografera mina fina "fynd" jag köpt.(.o lägga ut bilderna här o även 12 dagarsbilder på Mollie)


Var inget på rea i dag men känns ändå som fynd....


Hade iof en kupong på jackan o så presentkort på 250 kr på hm så lite billigt fick jag ändå..


Alltid en speciell känsla o köpa vårkläder...


Pontus gick bort till sin kompis Adam längre upp på gatan för leka en stund...


I morron blir de stan igen med min bästis o hennes lille Malte fast han säger till alla att han heter Bengt hans morfar heter de....

Ska ev köpa en grön vår jacka med kråsdetaljer till Miranda o en liknande till lilla Mollie..har två kuponger o tänkte passa på.... 


Ha en skön solig eftermiddag på er//M


















Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards