ploppviola

Alla inlägg under mars 2012

Av Liljenberg - 3 mars 2012 15:56

 

  Denna fina kom blomsterbudet med från min fina vän Stina med familj.....stort tack:vi blev jätteglada....


Denna kom svärmor med i går..Jättefin o jätteuppskattad


      Detta kom min bästis med nu på  eftermiddagen....så gulligt <3


  Boken som Isacs kompis köpt för egna pengar <3


   


Mollie i sin första kläning o så jag o Mollie 



Isac har varit i väg med sin kompis plus hans mamma på lite pick nick i ngr parker o Ponte gick över till sin kompis ngr hus bort,men dom kom precis hit o kompisens ögon lös när han såg Mollie:har hon kommit nu.


Kul....


Svärisarna kmr snart på middag o Stefan har handlat dammsugit,tvättat(jag är inte lika glad för att han gör de sistnämda men i bland får man ha vett o hålla tyst )  o ska snart laga maten.....

Jag får passa på o njuta hihihihii


Trevlig kväll på er//M




Av Liljenberg - 3 mars 2012 10:44

Då har vi enats om lillans namn:inte likt oss att inte spika de samma dag vi fått barnet/en...


Pontus var först emot Mollie för en tjej i hans klass heter de ,men eftersom vi tänker stava med ie o hon heter med y så kunde han tänka sig de..De är ju vi vuxna som bestämmer men samtidigt vill man inte att någon ska bli missnöjd o ledsen...


Så då blir de en liten Mollie Alva Linnea Liljenberg 


Alva heter min mamma i andranamn o Linnea heter min mormor o även min farmor hette de..Känns roligt då jag aldrig träffat min farmor...


Vi känner oss nöjda med Mollie(namnet)hon är så liten o docksöt o passar till namnet..


Dom andra namnenn som de lutade lite mot innan vi bestämde oss var(i ordningen)Julia,Olivia,Isabell


V i var inne på csk i går o gjorde Pku provet o de gick jättebra,blodet kom på en gång:hon skrek inte o även hörselprovet var bra på bägge öronen..Hon hade gått ner i vikt inom ramarna o barnmorskan tyckte hon var fin o perfekt på alla sätt En underbar bm som man märkte levde för sitt jobb o älskar små barn 


Vilken underbar solig dag vi hade i går.....

Känns underbart att va hemma o nu ha tre prinsar o två prinsessor....vilket privilegie att kunna få barn  


Mollie har sovit gott på mig dessa två nätter o jag har fått sova fram tills 03,03:30 o de är bra...sömnen gör allt o sen har jag fått somna om till en iaf 06:30......Lyx


I dag är de lika fint väder o Stefan har haft barnen ute i trädgården...


Jag har tvättat lite smått o gjort i ordning köket..Isac har en kompis här som hade köpt en liten present till Mollie för egna pengar hur kärt som helst:en liten mjukbok man kan hänga på tex vagnen....


Han är som min/vår extra son........ 


Nu ringde telefonen o de var från Iris blomsteraffär o dom skulle komma med blommor..Nyfken på vem som skickat......


I eftermiddag kmr svärisarna o Stefan ska laga sin goda pastasås till oss.....


Jacob ska ha sin kompis/nästkusin här ieftermiddag o dom ska rätta sina system som dom tippat...


Annars kommer vi bara njuta av familjen o slappa i dag......


Trevlig dag på er//M


 






Av Liljenberg - 2 mars 2012 12:15

Onsdagen den 29:onde Februari föddes vår flicka klockan 12.32 efter 1.5 timme på förlossningen..Kom in och var fullt öppen o hade rejäla värkar på väg in på väg upp o där inne..Andades lustgas/syre 50/50 o vattnet gick precis innan huvudet kom ut o en krystvärk senare var hon ute efter en helt obeskrivlig smärta men kort o sen la dom henne på bröstet i en handduk..

Ingen frågade vad de blev,vi var så glada o lättade att bebisen var ute o de tog ett bra tag innan vi kollade könet...

3430 gram o 52 cm:liten tunn tjej(blev en kort version då min låååånga försvann)


Av journalen fick jag senare veta att navelsträngen varit två varv runt hennes hals:inget dom nämnde:o precis de mina mardrömmar handlat om juh..Dessutom hade dom glömt väga moderkakan:synd då jag ville dokumenterat de..den var iaf rätt liten o säkert bara halva Mirandas...tunn navelsträng:liten skrutta,,,,


Känns skönt o ha de gjort,började undra om  de skulle bli någon bebis el inte..Men nu är hon här:helt underbart docksöt med min uppåtnäsa,mina ljusa fransar o bryn o mun..


Mamma upp i dagen enligt pappa.....  Hon kommer få använda mer smink änn Mirran som har rejäla mörka bryn o fransar efter pappa...  Lilla nya flickan är en blandning av Jacob mig o min pappa..Hon har Stefans långa tår o tånaglar samt fingernaglar....

Mycket litet huvud o litet ansikte har hon,doftar underbart o jag är kär..Tänk nu ligger hon här vårt lilla mirakel o bara finns;helt perfekt.......  


Vad som inte var lika perfekt var att efter att hon var född fick vi vänta över 4 timmar på brickan med smörgås o flagga....

Efterskötningen av bebisen likaså o klockan var nästa 18:30 innan jag fick komma in på ett rum på bb..


Men servicen var bra,dom var trevliga o först hade jag tänkt stanna två dagar men kände redan på kvällen att nej jag stannar en natt sen vill jag hem....

Sov 35 minuter på natten..Bebisen var orolig o de körde i magen på henne o hon var så ledsen,,försökte amma o hon tog i bland men skrek o stutsade på bröstetr under hela natten(till o från)


På morronen läkarundersöktes hon o fick full poäng..Dr tyckte hon var docksöt o att de hade jag gjort bra  


Sen fotograferades hon för bilden på www.fodda.nu o den ska komma in i dag på eftermiddagen....


Lunchade o sen körde vi hem(Stefan hämtade oss)


Här hemma möttes vi av stor glädje av farmor Pontus o Miranda..När Isac kom från skolan blev han lika lycklig o Jacob var oxå jättestolt o glad..Många som ville titta känna på henne......


Isac hade gråtit då Stefan ringde o berättade att bebisen kommit o då hade Pontus sagt till farmor:de är bara glädjetårar.....


Tänk nu har jag/vi tre prínsar o två prinsessor;:helt ofattbart..Nu ska vi bara komma på ett namn(tre)


Tack för alla grattis o lyckönskningar:jätteroligt o komma hem o se....  //M


                                       

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards