ploppviola

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Liljenberg - 7 maj 2012 13:55

har alltid tänkt att de är lätt o sluta med något om man bara vill....

Jag har ett socker/godis/läsk beroende o jag sätter i mig något dagligen:mindre vissa dagar mer andra men ALLTID något...

Tänkte under Mollies graviditet att när bebisen är ute slutar jag äta i veckorna(godiset)men när hon kom tänkte jag att under denna tid med amning o vakennätter o intensiva dagar får man trösta sig med något..Märkligt hur hjärnan hela tiden hittar ursäkter för o fortsätta med beroendet....


Jag har sista veckorna mer påtagligt kännt att nej jag måste sluta äta detta för vikten minskar ju inte direkt o jag brottas med synliga celluiter på armar mage osv o så vill jag INTE se ut..De går få bort med bättre kost men man får hjälpa till med scrubbing o så har jag tidigare testat utrensningsmedel/tbl..som har hjälpt.


Vi körde till Maxi o jag förberedde mig själv genom att tänka:inget godis ingen läsk ingen färdigrätt(brukar ta en sån i bland på fm o sen avsluta med geischa o cola)kändes som att i dag är dagen då jag klarar gå igenom butiken utan nåt socker.....

Kom bara in på parkeringen när hjärnan sa mig att de gör inget om jag köper bara ett litet geischa o så en färdigrätt,colan kan man hoppa över...... va!!!Jag hade ju minuterna innan bestämt att INTE köpa nåt sånt.....

Men när jag kom till godiset så tog jag raska steg mot kassan o tänkte jag struntar i de.Så i dag kom dagen då jag klarade de..Kan helt ärligt säga att jag förstår beroende av olika slag för hjärnan spelar med en o man tror sig lätt kunna sluta men nej de är svårt...

Finns klart större o starkare beroende men har läst att sockerberoendet är rätt stakt....så nu känner jag mig stolt efter att dessutom ha ätit en banan o druckit grape till lunchmat i stället... 


En dag i taget o jag ska försöka att hålla mig tills fredagkväll...Peppning tack 


Efter Maxi körde vi bort till Malin o Malte så dom fick leka lite o vi tragga.....vi smider planer inför Ullaredsresan nästa Lördag..


Nu har jag hämtat Pontus på skolan o Isac följde med kompisen Alex hem o Stefan hämtar honom där efter jobbet.Ponte blev glad då den bästa datan nu blev helt ledig..

Barnen har fikat o snart ska vi ut lite på altanen o jag ska förbereda kvällens mat som blir spagetti o köttfärssås för familjen o tomat/svamp/majsås för min del....


Lite röj här o var behövs oxå(ett evighetsjobb)


I går var vi o hälsade på Stefans kusin med sambo,dom fick en liten flicka lillejulafton som vi skulle gratta till henne o även se deras nybyggda hus..De var absout jättefint o mysigt men dom hade i dagsläget lagt ut 3.3 miljoner o ovanvåningen var inte färdig,ingen trappa upp o tomten skulle färdigställas så 4 mille kmr de minst kosta... vilka priser alltså o då ligger de lite utanför stan tom...

Trevligt o träffas o Mollie fick oxå en liten paket...


Nu mot sysslorna,hoppas ni har en skön solig dag/Monica 

   

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards