ploppviola

Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Liljenberg - 11 maj 2012 15:25

som visar sig va helt fel..I bland tror man inte sina ögon:man tror man gör en kul grej  men då blir de fel ändå...

I går var vi med på ett reportage i tidningen o jag var glad o förväntasfull inför att se vad som stod o hur bilderna blev:alla vet ju att reportrar skriver de dom vill o inte alltid ordagrannt vad man sagt..men jag blev nöjd o allt som står är sant...


Reportern frågade hur man klarar fem barn o om vi får någon hjälp:Varpå jag svarade att svärfar kör barnen till skolan sedan Mllie föddes o svärmor hjälper i bland barnen med deras läxor..Hon hjälper oss med mycket mer änn så o jag hade kunnat räkna upp saker så de fyllde ett A4 papper med saker hon gör för oss....men nu är jag glad att jag bara nämde läxorna...


För att man ska ha en relation med någon så krävs de mer änn vetskapen om ett biologiskt band..För mig räcker de inte att för fyra år sedan baka pannkakor med sina barnbarn för att jag ska tänka på att ta upp de som hjälp man får o att man i början av Jacobs liv hälsade på ngr ggr o att man var här lite när vi flyttade i för 7 år sedan....

Därmed inte sagt att de inte betydde något el uppskattades men om jag får frågan får ni hjälp då svarar ag med dom som hjälper oss helt faktamässigt....

Att de sen kan tolkas som att man nedvärderar någon o inte räknar denne som sin släkt i vi tänker bara på oss själva hade jag helt ärligt nite kunnat ana el tro...


Tycker de stämmer bra in på hisorien/sagan om(vet inte vilka figurer de var men iaf)att hjälpa till:kom o hjälp mig o skörda säden/vetet el vad de var o nej ingen ville hjälpa till o kom o hjälp mig o baka i hopa kakan o nej fortfarande ingen som var intresserad men när kakan skulle ätas DÅ kom alla som hungriga gamar med gigantiska gap o stor aptit o skulle ha:man vill inte hjälpa till men när de gäller att stå med/lovprisas/uppmärksammas el HA då kommer man o vill...


Så nu är jag en egoistisk person som bara tänker på min egna familj o inte räknar med alla mycket likt mig verkligen...inte


De skulle va en kul grej o skulle handla om oss o ska man göra en grov tolkning så kan ju jag vara sur för att vi aldrig räknas o bemödas hälsas på tex...


Så nu fick man ut de o kan gå vidare....i dag är de fredag o dax o äta godis igen..Har klarat mig tills i dag o de känns bra..var o handlade på maxi går o köpte godiset o lyckades mottstå de tills i dag..

Farmor har varit här o passat Mollie medans jag var hos dr med Mirre,hon har kissat lite bitar(strimlor)o ville mest kolla så inte är en ny uvi..Dom skulle skicka odling men misstanken är nu svamp...


Jag har förberett kvällens tacos o dukat fint med servetter..tycker de ska kännas skillnad på vardag o helg o at barnen ska ha nåt o se fram emot o minnas..Sägs att de är dom små återkommande minnena som dom minns o bär med sig(traditioner o saker man gör som familj)Jag minns helgerna hos min pappa då han hade ett skåp med gotte:jordnötter,salta pinnar o kolaband som han la i små skålar o så hade han en blå tygsoffa som han tog dynorna av o la på golvet så min syster o jag kunde ligga på mage på(på golvet)o titta på tecknade pärlor..


Han hade en trähylla i sitt kök som han hade ställt muggar el krus som han kallade de..Varje gång vi kom dit(helgerna o sommarloven)så hade han lagt vars en peng i som han sa att vi skulle spara..I bland var de mynt andra ggr en sedel men jag glömmer aldrig gången han lagt vars en tusenlapp..Våra ögon stod säkert ut o genast började jag o min syster planera dock o bokmärkesköp men pappa sa att vi skulle lägga de i börsen o spara..Fast sen när vi var i affären fick vi ändå köpa..


Såna saker man minns pappa var en väldigt generös o omtänksam person 


Nu ska jag greja vidare här hemma o önskar er en trevlig fredag o mysig helg.....


Mvh Monica





Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards