ploppviola

Alla inlägg den 27 maj 2012

Av Liljenberg - 27 maj 2012 16:53

Dopet gick bra o här kommer bilderna:                                                                                                                                                                 Visst är trårtan fin:min bästis som gjort den....

Stickade nallen ha rmin syster gjort..//M

DOP

Av Liljenberg - 27 maj 2012 09:35

I dag döpS vår lilla sessa o hon kmr heta:Mollie Alva Linnea

Min mormor heter Alva Linnea(Linnea som tilltalsnamn)Min mamma heter Viola Alva Lovisa...(Viola som tilltalsnamn)

Miranda heter Lovisa efter henne o Lisbeth efter mig(Monica Lisbeth Viola)


Iaf så klockan 13:00 sker dopet i vårt tvrum, på vårt finmatsalsbord står dopkannan o vår dopskål...Jacob ska hälla upp vattnet...han hade en fin kommentar när jag sa at de blir han som häller upp vattnet:ska vi ta vanligt kranvatten?Ja sa jag..Jacob:men ska de inte va heligt vatten..Hehe tyckte de var sött....Jag sa att vattnet blir heligt när prästen välsignar de... Inte så lätt o veta o ha koll på allt 


Vi ska hämta exotisk planka på kvantum o så hem till min bästa vän Malin o hämta doptårtan som hon gjort:ska bli såå spännande o se hur fint hon gjort..Hon ligger på samma el tom högre nivå som duktiga tårtbakare o cupcakesmakare...


Barnen är inga tårtätare så jag har laddat med maränger,glass o cola o chokladsås till dom....


Ballonger är uppblåsta o nu ska vi dra på vår nya vita klädsel på soffan sen kan dopet börja....


Prästen heter Michael Andersson o såg väldigt ung ut men verkade jättebra...

Våra enda gäster blir min mamma o Stefans föräldrar känns så bra o lagom..Vi ville ha en liten cermoni i lugn o ro o de kmr vi få.Svärmor kom med dopkläningen i går så den hänger här så fin o med rosa band i..Denna kläning har Stefan o hans syster haft o alla hans kusiner på mammans sida samt så har svärmor haft den o hennes syskon o Stefans morfar o hans bror.....


Känns fint att den gått i arv så o tom lilla kusin Alexander som dog 6 dgr ung hade den.... jA O SÅ HAR SÅ KLART ALLA VÅRA BARN HAFT DEN..



Nu ska jag sätta fart här..

Grattis alla fina mammor där ute:ni gör ett kanonjobb..Kramar Monica.


 

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards