ploppviola

Alla inlägg den 24 juni 2012

Av Liljenberg - 24 juni 2012 11:38

Jag tycker söndagar är så tråkiga o gnälliga....

Skönare när veckan kommer i gång o post o mail sätter fart igen o allt är som vanligt...

Känns som söndagen har dubbelt så många timmar änn övriga veckodagar....


Natten innehöll många timmars sömn o de är inte fel..Mollie har sovit hela natten:de brukar hon iof göra men hon brukar ligga på en kudde på rygg o flera ggr under natten "sätta" sig upp för att sen tippa ner mot min ryggsida el med näsan ner i kudden o då får jag flera ggr per natt lyfta ner henne igen i ryggläge..Men i natt har hon legat på rygg hela tiden o sovit så skönt o avslappnat.Sen har Miranda varit inne hos oss halva natten o de är mer hon som flänger o sparkar o väcker mig...


Mollie var jätteglad o sov mycket på midsommarafton men i går var hon så ledsen o orolig hela dagen så de blev alvedon två ggr..hon grät massa när hon skulle äta o saliven hänger ur mun på henne..Tolkade de som antingen ont i halsen alt öronen el ont vid tänderna?Hon stoppar fingrarna i munnen heela tiden o allt som kmr i hennes väg gnager hon på...


Men i dag var hon lika ledsen när hon ät frukostflaskan o efteråt spydde hon upp typ ALLT..Tolkar de i dag som hon mår illa...??? Hon är dessutom liite varm o snorig...


Ger henne ytterligare en flaska nu som jag hoppas får stanna i magen..Får hon bara sova så stannar maten i magen.Hon är så ljudkänslig o hoppar till för minsta ljuden..Konstigt nog så somnar hon alltid då jag startar dammsugaren..Miranda som inte var ljudkänslig som bebis var livrädd så fort jag startade dammsugaren...


Jag har funderat på o åka någonstans i dag men inte kommit på vart?Handla på citygross,Ikea,Maxi el bara köra ut en sväng o titta på något?Killarna plus Mirre hjälper Stefan o sätta upp poolen:inget väder för de men veckan ska väl bjuda på SOL hoppas vi...


Får se hur Mirre håller sig i dag,hon är just nu inne i värsta 3 årstrotsen o är faktiskt en liten plåga för sin familj..Hennes humör är inte kul alls..

Emellanåt är hon så klart snäll o goo men jissus vad matt man kan bli i bland  


Alla barn ska igenom denna fasen så de är ju inget konstigt,hade varit konstigare med ett barn som lyder allt,aldrig testar o bara lamt följer med o aldrig protseterar...så man får se de så..

Tror hon kmr uppskatta att börja dagis till hösten o tom jag börjar känna att de ska bli skönt o bra för henne..Har inte varit redo att lämna min lilla loppa innan o jag är glad att hon varit hemma med mig så här länge,hon blir ändå 4 i Januari


De kmr bara bli 3 dgr i veckan o 5 timmar per dag o jag kan ju när som helst ta henne fri om vi vill hitta på något..Sen har vi 4 dgr i veckan då vi gör saker i hopa så jag känner mig lugn över de..Sen kmr hon gå på samma dagis som Isac o Ponte gick på:superbra dagis med sång o musik som genomsyrarhela deras upplägg,vilket är mycket positivt o att dom har med de kristna o lär barnen utifrån biblen om rätt o fel etik o moral..  


Hon ska få välja en liten dagisväska att packa med lite kläder i o ett par inneskor alt mockasiner..I går tog jag fram ett par mockasiner jag köpt till Mollie tidigare o ser att dom nu passar henne;:stor lång tjej..

Miranda blev väldigt ledsen för inte hon fick ngr...använder barn i hennes ålder mockasiner=?Får köpa de om de finns i hennes stl,typ 28


I går satt jag o kollade på barnmöbler på nätet o hittade världens gulligaste köksmöbel till Mollies rum med kyl o frys bla:vill ha:ska ha


Vi ska börja rita på ett tillbygge med ny toa,ny tvättstuga o Mollies rum då..ev kan vi bygga i hopa de med vår carport.


Jag har lite frågor till er läsare som ni gärna får svara på..Kopiera gärna frågona o klistra in i en kommentar med då svaren tack:

1:Var i Sverige(el annat land)bor du?=

2:Hur gammal är du=?

3:Man el kvinna=?

4:Hur hittade du hit=?

5:Vad vill du läsa om i en blogg=?

6:Har du barn isf hur många o hur gammla=?

7:Vad ska du/ni göra i sommar=?


Trevlig söndag på er alla/Monica



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards