ploppviola

Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Liljenberg - 6 juli 2012 19:08

                                                             


De blev en trevlig dag i Skånes djurpark trots att Miranda inte fick ha sin dockvagn i framsätet på bilen

Trots att jag inte kunde tanka för jag glömt min kod till kortet.Trots att jag med våld fick in vagnen i bilen  Jacob är fantastiskt duktig med sina syskon o var lekfarbro hela dagen..Mollie var sååå nöjd o bara låg o tittade el sov..Mirre var oxå duktig trots ngr små attacker av tre års beteende  


Vi har ätit tacos o snart väntar soffa o godis....

Ska bara tvätta o dammsuga lite:trevlig helg på er/Monica

Av Liljenberg - 6 juli 2012 11:05

Tomt här hemma med bara 3 barn...

Mollie vaknade redan klockan 06 o ville ha mat,hon är snorig o vaknar tidigare när hon är förkyld..

Hon somnade om till klockan 9:30  o jag oxå förrutom ett par väckningar av Miranda..men även hon somnade om i två omgångar.


Mollie var så ledsen nu när hon skulle ha andra flaskan så jag gav henne alvedon..Hon grejar massa i munnen,stoppar in fingrarna o håller på o dra med tungan framme vid kommande tänder..Efter en stund åt hon upp o sover nu djupt....


Vädret är väl inget direkt o hurra för men vi struntar i de o drar snart till Skånes djurpark....


Ska premiärköra nya vagnen o hoppas de går bra..


Miranda ska klappa massa djur säger hon o så har hon försökt lura i mig att där finns spindlar o att jag MÅSTE klappa dom....hehe nu ska bara tankas o så ska här packas ner fika..


Tycker prishöjningen är rätt stor o nästan inte värt besöket..Visst en gång ok med 180 för mig o 80 per barn mem helår kostade 220 förra året för mig o nu 450...


Jag har varit där 5-7 ggr per år med barnen tack vare de fd braiga priset men nu får de bli en gång o sen räcker de...


I går passade jag på att storstäda Isacs rum:dammat allt,haft ute madrassen,tvättar kuddar o täcke o röjt o gjort fint,tom duschat hans blomma.I dag återstår dammsugning o torkning av golv där.Mollie låg på en madrass på golvet när jag städade i går till skillnad mot sin syster som hela tiden kallade på mig o ville ha hjälp med allt möjligt el plockade hon fram mer saker el var i vägen:åh du härliga mysiga 3 årstrots o beteene,må de snart vara över..Damen är så klart go oxo o har svar på ALLT...

"Självklart mamma" är en standardfras o hon har kaxig röst då hon uttalar de oxå..I går på Maxi gick hon o ropade med hög "vuxen"stämma kom nu Mimmie till mig  


Ja vad kan man säga töser blir stora snabbare(iaf om jag jämför med våra killar som var mer fogliga)


Nähä plikten kallar:på återhörande,hoppas ni får en bra Fredag!!//Monica






Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards