ploppviola

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Liljenberg - 2 augusti 2012 11:16

Natten bjöd på sömnlöst....Mollie är SÅ förkyld:näsan bara rinner o hon är alldelses hostig o gul o rinnig i ögonen o alldeles varm o påverkad..Gav alvedon i gårkväll o hon somnade som vanligt på mig(vid 20:30) o jag brukar lägga ner henne i vår säng när vi lägger oss o då sover vi vidare hela natten..vi la ner henne vid 23:30 o 02:30 hade hon fortfarande inte somnat o bara gnällde o fräste o flängde...

Jag är van att hon alltid sover.....testade o ge henne mer alvedon o hon sov mellan 02:30 o 03:30:jippi  

När precis Mollie kom till ro den stundem så började Miranda o gnälla o pipa o hon var täppt i näsan o småhostig..Halleluja man får känna att man lever...  


03:30 var de dax för Mollie igen o vakna o gnälla...kommer inte i håg hur länge hon var vaken denna gång,då jag var i ett töken av sömnlöst tillstånd...


Mollie sover som sagt ALLTID hela nätterna men jag har varit vaken av andra orsaker ett par nätter innan så jag hade inget sparat i min sömnpåse o nu är jag TRÖTT!!!


Hoppas nästa natt blir bättre.Hon var alldeles kass när hon vaknade o nu är vi hemkomna efter en tur till stan för o fylla på apoteket lite,el mycket om man ser till priset:alvedon i olika utförande samt näsdrp/spray,ipren 400 kr!!

Skönt o komma ut för nu sover Mollie gott i vagen,tänker att ju mer hon sover desto fortare blir hon frisk..


Fick köpt en matchande filt på Lindex   (matchar Mollies nya scarf o mössa)  De får bli trösten för min sömnbrist o så har jag satt i mig några elefantchoklad o nu står här ett härligt iskallt colaglas o väntar på mig...


Jag har ju redan motionerat ner till stan i dag  i eftermiddag kommer farmor o hämtar barnen o jag o Mollie ska gå hem till dom,dom ville bjuda på    o så brukar vi få vars en semesterpeng  så i dag blir de bra med motion för mig för sen ska jag ju hem oxå                                  ska bli skönt o få denna på Måndag


I går blev de oxå en tur till stan o då var de Pontus tur o få kläder..Han fick tre par fina mjuka shorts varav två av dom kostat 149 o ett pr 199 nu fick jag alla tre för 175 kr..(dom gröna fattas på bild för dom tog han på sig o gick till en kompis):       Likadana som dom svarta

Hämtade även den danska ketchupen jag beställt av pölsemannen:  



De blir en lätt jul för oss eftersom Isac häromdagen fick sin julklapp i förskott..I går fick Jacob sin älskade efterlängtade mobil oxå i förrskott..Så här lycklig är han:     han pratar inte om nåt annat just nu!!!  


Snart kommer väl Pontus oxå o ska ha i förskott  

Även jag funderar på att gå över till en utan knappar  Jag har en omodern sak som dugitt gott åt mig men nu kanske jag vil ha en plattis??  


Har ni sett(ni som har kille/killar)den fina blåa jackan som snart kmr till Lindex=?(under kommer snart kategorin på lindex.se)jag hade beställt andra svarta från hm till Isac o Pontus men avbeställde dom men behöll de blåa byxorna..Nu ska jag ha Lindexjackan till dom.Samma pris o desutom brukar man få kupong på 25 el 30% på ett plagg o då kmr jag använda den på en av dom.


PÅ Nisses i dag fick jag syn på en jättefin pippiryggsäck som jag vill ha till Miranda:dagisväska..Är den kvar när löning kmr så ska hon få den..Fanns en jättesöt pippigympakasse oxå som hon kan ha senare i skolan(heheh händelserna i förväg:sån är jag:en planerare ut i fingerspetsarna o helst långt långt i förväg)


Nu ska jag se om jag kan få hängt ett par tvättar innan skrikfia vaknar...Håll tummarna för att jag får sova i natt...


Skickar en STOR KRAM till min vän som fick missfall


Ha en fin dag på er!!/Monica








Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards