ploppviola

Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Liljenberg - 6 augusti 2012 18:45

har jag på fejjan:så kom igen nu o gissa på min tävling som kan ge dig ett helt kilo choklad..För de gillar du väl???

Ett choklad nu hade inte suttit fel   


Snart har jag min bil på infarten:längtar


Där är plats för flera ungar till  


Men inte våra...


De trodde man inte för 14-15 år sedan:att man skulle få fem barn....


Ett tag verkade de inte bli några:för mig helt otänkbart med ett liv utan barn....


Godkväll/Monica

Av Liljenberg - 6 augusti 2012 10:48

Björksäters loppis var vi på i går o fyndade  


Malins Niklas fick komma o hämta grejerna då de blev så tungt o mycket  


Jag köpte en cykelhjälm till Mirre för 30 kr o en tavla till Mollies(kommande)rum för 10 kr

Sen köpte jag diverse skor o stövlar för 10 o 20 kr

Mollie fick en leksak(tv som spelar)20 kr

Lektäcke 15 kr

Sängmobil 10 kr

Brödrost,mixer,kaffekokare till Mirre 50 kr

Skor till Mirres docka Mollie 10 kr  

Malin köpte söta små skor till Mollie för 10 kr o detta lekhus tuill Mirre oxå för en 10:a:de kallar jag fynd!!::  

             

Riktigt trevligt o många fynd man gjorde sig..

Fanns dom som trodde att dom skulle bli rika o försökte sälja för overkliga priser men dom flesta förstod innebörden loppis o tog en tia el två o blev av med sakerna...

Folk vill fynd ao att ta tex 300 för ett litet petshophus gör bara att man får bära med sig sakerna hem igen...


Jag ville haft en gåstol men 300 på loppis tycker jag är FÖR mycket..


ÄNTLIGEN  har regnet kommit efter en längre tid med såå kvavt o varmt o kvalmigt;hoppas på rejäla skurar o massa    så luften kall bli andningsbar igen...


Just nu sitter Stefan på tåget till Stockholm:han ska hämta vår nya bil o de ska bli så spännande i kväll/natt när han kmr hem med den  har sett den på bild men just o kliva in i den o se alla mina säten o ALL PLATS.



En sak förundrar mig o de är de här med relationer.....

Vissa människor tycks tro att de räcker o ha ett biologiskt band utan att behöva jobba på kontakt o relation:barn ska bara känna igen en o de tycks vara märkligt när barn blir rädda o inte känner igen..Ett barn på fem månader har inget längre minne utan behöver se en människa rätt veckoligen för o kunna ha ett minne av de ansiktet....

Att man sågs i Maj bildar ingen relation...


Ja må ha fel o brister o jag har ALDRIG räknat mig för mer änn någon annan men i min värld är de MYCKET konstigt hur man i årsvis upprepar samma misstag gång på gång o trots tillsägelser inte tar till sig o vill förstå???


Man säger sig vilja men att nåt hela tiden hindrar en?Vill man umgås då gör man de o hittar inte på ursäkter i flera årtionden..Jag tycker de skulle bli väldigt ensamt o trist,inte minst på äldre dagar om man inte hållt kontakten med någon:vill man sitta ensam livet ut o när de verkligen gäller?

Nu är jag ingen hämndens person utan kommer plikttroget ställa upp,men egentligen varför ska jag bli uppäten när ingen annan vill bjuda??


Man kommer o tänka på mig när de ska köras,flyttas,handlas,ställas upp men de stannar där....


Jag är en vuxen logiskt tänkande person o jag har alltid klarat mig o de är inte synd om mig men jag tycker synd om mina barn som undrar o frågar...

Man ska inte hänga ut sin släkt ,men de tycker jag dom gör rätt bra själva..att man bryr sig visar ju bara att man vill att de ska va bra o vad jag förstår så har många de på liknande sätt(folk som skriver o känner igen sig i mina ord)


Tänk o ha en syster som ringer messar vill träffas o man kanske har jämngamla barn o dom leker mm:de kan jag sakna.Men men man kan inte ha allt här i livet o vi har de bra här på Göket   


Har ju många goa människor runt oss som finns o ställer upp..Flaggan upp för mina svärisar.Vad gjorde man utan dom??


Saker kan ju förändras:vem vet..Jag är varken bitter el långsint o kan göra upp redan i dag o glömma allt o bara se framåt...


Men man måste va mer änn en om de................................


Nu ska jag fixa lunch till en bunte hungriga ungar  o så ska några av oss ut:antingen till en park el till bibblan.....med Malin o Malte så klart  en vän som henne är GULD värt.....!!

Ha en fin dag/Monica






Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards