ploppviola

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Liljenberg - 19 augusti 2012 09:46

Mitt Jotex paket innehöll bla detta:


      Sängkläderna(fotoramen på väggen o ljusslingan är köpt där tidigare)

Nu är mitt mission att få Stefan att förstå varför vi måste ha en vit sängram samt sängbord  Jag vill även ha grova bräder på väggarna som ska vitmålas:gammal hylla/byrå ska bort o jag ska in med ett pytte databord där de gärna får stå en laptopp till min 35 årsdag  fönstret ska bytas ut till ett med stor fönsterkarm att ställa blommor o nån ram..vitt givetvis.


Mollies spjälsäng kunde vat vit men nu är den ju inte de o eftersom hon inte använder den så orkar jag inte lägga krut på o målas den så ev åker den bara ut=?


Miranda låg ju hos oss till Mollie kom o nu har hon ju vanlig säng o jag tänker att Molie kan ligga hos oss tills hon får rummet klart o då blir de vanlig säng...


Sen vill jag ha vit kyl o frys då jag för årsvis sedan tröttnat på de rostfria med ständiga fingeravtryck o de går ALDRIG o ha de fint ändå...


Vitt är snyggt o praktiskt..Sen vill jag ha nytt golv i köket då de är ett gammalt parkettgolv utan yta på..Tvättar man golvet blir de tillfälligt vitt(ser ut som man spillt mjöl på de) När vi köpte huset var där tvrum i detta utrymme o köket låg i Pontus nuvarande rum

Jag tänker mig golvvärme o ett snyggt ljust klinkers..

Stefan blev väldigt trött när jag kläckte mina planer.


Då har jag 3 alternativ

1:Byra ut Stefan till en yngre piggare man  

2:Vänta o låta Stefan kläcka ideerna o tro de hans egna 

3:Nöja mig med de jag har för de finns ju dom som inte ens har mat....  


Detta fina fick Pontus till sin säng:   Stefan satte nya eluttag i hans rum i går o tog bort lösa sladdar som stört hans fru en längre tid:äntligen gjort!Jag drog bort hans gamla wallies från vägganra o snart åker rummet på renovering..

Han fyller ju 8 nu i september o har låtit meddela att han  inte är ett barn längre


Jacob o Isac har oxå fått nya sängkläder:foto kmr när jag tvättat o lagt på de.


Köpte flera lakan oxå o extra örngott..


I dag ska Jacob i väg o spela två fotbollsmatcher o Miranda gör allt för o få följa med...inte så lyckat när hon varit vaken sedan 05:30:hoppas på att hon somnar innan.

I morron börjar skolan igen o jag ska ta fram skolväskor o packa frukt,fixa hänglås till Jacob som ska ha ett skåp nu när han börjar 7:an..Jag ska lägga fram kläder till Isac Pontus,dom börjar 4:an samt 2:an..

Isac sa att han vill gå dit själv men jag ska ändå följa Ponte så vi ska på samma håll.Isac är rädd att jag ska krama honom så någon ser eller ännu värre råka kalla honom älskling:hemska tanke,vad ska kompisarna tycka    


Miranda ska va på dagis o hon längtar heela tiden.


Jag o Mollie ska påbörja projekt:storstäda hemmet(kmr alltid efter under sommaren o definitivt när man fått bebis)älskar o ha städat o röjt:gissar på att mycke saker o kläder får säga hejdå

Sen ska köket skuras,sängar ska renbäddas:dagens mission:tvätta


Ha en fin dag på er/Monica



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards