ploppviola

Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Liljenberg - 9 augusti 2012 09:24

kom killarna hem i natt från Barcelona-United matchen...


Jag passade på att fixa till köket i går(i natt) när jag var själv(efter Ponte,Mirre o Molle somnat)o jag höll på till nästan 01.00:så skönt o plocka undan alla tidningar,reklam mm i pappersväg..boka alla räkningar,diska upp nappflaskor,skriva namn på ALLA Mirres fina teckningar/målningar o lägga i hennes minneslådor,mm


Få undan pennor o papper o allt som bara svämmar över i ett kök när man har en trollunge som är o drar överallt...


Jag fick plockat en massa o de var så skönt:hatar när de är för mycke grejer framme o känner en inre frid när antalet saker minskar o ytor blir fria...

Iaf vaknade jag där killarna kom hem men trodde jag skulle få somna om,men nädå då började vår galna bålgeting flyga på rutan gång på gång o jag fick stänga fönstret så den inte skulle komma in..tog ett tag o somna om o sen efter nån timme vaknade Mirre o skulle ha välling o sen somna om o så var de dax igen o då var de Mollie som skulle ha:då var klockan iaf 07:15 men hela natten är ju totalt sönderhackad o man känner sig som man inte sovit alls när kroppen aldrig får gå ner i djupsömn nån gång....huvudvärken har varit min ständiga följeslagare sista tiden  

Försökte somna om Mollie men hon bara gol o fräste o snorade:hon är fortfarande förkyld o besvärad.Hon drar handen hela tiden mellan näsa o mun o saliven fullkomligen hänger ur mun:tänderna de är dax o komma nu...


8:30 gick jag upp o nu har jag iaf duschat o fått göra vid mig o de känns ju alltid lite bättre..El fått o fått,inte för Mollie,för hon gol o gol o vill inte alls ligga på golvet..Lilla madamen har räknat ut att om man galer så lyfter en snäll bror upp en..Hon behöver inte pipa ens innan hon är i en famn..Jättesnällt av dom:nackdelen blir bara att jag inte kommer kunna ha henne på golvet nåt i höst när snälla brossorna är i skolan...


Måste säga(skriva)att de är himla kul att killarna är så glada i sina småsyskon o att dom alltid vill hjälpa till(bära,trösta mm)


De är bara korta stunder men kul att dom vill iaf...


Vad som händer i dag vet vi inte ännu...Stefan lär ju sova ett tag till o vi andra påbörjar nog frukosten så fort Mollan vaknar....

De är iaf månadspengsdagen i dag:de håller killarna koll på  


Jag kan inte fatta att Miranda börjar på dagis nästa vecka,el inskolningen börjar nu den 14 med att Lisbeth från dagis kmr hit o hälsar på o på Onsdag skolas lilla loppan in...lite oroad eftersom hon inte pratar riktigt rent o man får känna henne för o höra:mycket är rent men lite bokstäver fattas i bland...

Tex säger hon Tittis till Pontus.

Men vi märker att mer blir rent....

Sen att någon ska va dum mot henne är väl en rädsla de flesta föräldrar känner..Nu har jag haft killarna som har kunnat ta för sig o killar är mer att dom puttar till änn tjaffsar medans tjejer kan va elaka o stöta ut mm..

Miranda är väldigt kavat här hemma o alla dansar efter hennes pipa men om tex Malte tar en sak ur hand på henne så kmr hon till mig o gråter i stället för o hålla kvar saken el själv ta tillbaka den..Så de får hon träna på annars kmr ju de andra barnen o utnyttja de..


Jag har börjat märka hennes kläder o tänka på vad hon ska ha med sig..Går mot höst o de får med överdragsbyxor,regnkläder o snart behövs tunnare vantar o mössa..Stövlar köpte vi men hon kmr behöva en mellansko/stövel i höst så de får vi gå o titta ut..Men var?Denna staden har ett skoutbud som är under all kritik:visst har maxi en sko här o där men inget vattentätt o av någon större kvalitee...

Vi har två skoaffärer i själva city varav en inte har barnskor o den andre lite grann...


Overall har jag köpt tidigare o sparat(på rean  )en röd fin Didriksson som jag kom över för ca 400 kr  ser ni de lönar sig o shoppa i förväg o lägga undan  Ska köpa ett set med jacka termobyxa oxå till henne,troligtvis i rosa..


Mössor finns de MYCKET av här i lådorna


Sen pippiväskan har hon själv packat o vill ha med till dagiset...


Isac o Pontus har fått nya pennskriv,snygga Björn Borg o lite nya sudd o pennvässare....

Har beställt vars en Angry bird väska till dom men tyvärr kmr dom inte förrens i september  dom får ha sina gamla så länge..

Gympapåsarna kommer endera dagen....


I år ska jag ha färgglatt på Isac o Ponte;iof hade Isac grönt förra vintern men i år ska de va blått o fint..Hm har snygga blåa termobyxor som jag nog köper o Lindex har dom blåa jackorna jag kmr köpa så fort dom kmr in...


Vad man får på Jacob återstår o se..Hans kommentar när han såg sina fina vinterkängor var:ska man ha sånt på Väster oxå?(nya skolan)  Eh ja så vitt jag vet kmr de fortsätta o va vinter fast man börjar 7:an  


Termobyxor ratade han helt förra året men jag tycker man ska ha ett par iaf när man ska åka pulka(el vad man nu väljer för åkdon)


Sen ligger han ju inte o rullar runt i snön längre men de kyler ändå när man går till skolan(helt säker på att nu när vi bor nästan granne med skolan så kmr han använda de:de är inte så långt så jag hinner inte frysa)


Nu måste jag ha frukost..

Trevlig dag på er!!/Monica













Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards