ploppviola

Alla inlägg den 23 december 2014

Av Liljenberg - 23 december 2014 21:31

Firat jul med familjen.
Många glädjerop o mycket papper som flög i luften.Ett himla öppnande o byggande.Saker är ju inbrottssäkra.
Flickorna somnade trötta o nöjda.Killarna är väl uppe ett tag till.

Vi gick till stan i förmiddags.
Köpte mig en kofta två toppar o ett par strumpbyxor.
Tog med oss pasta hem o sen körde vi till pappa o tände ljus.
Minns hans sista jul.Han låg mer än satt, o med svåra smärtor.Väldigt plågsamt o tänka på.
Nu ska vi se film o äta lite gott.
I morron fortsätter vi o fira o då hos barnens farmor o farfar.
Hoppas ni haft en bra dag.//M

Av Liljenberg - 23 december 2014 09:00

Blir ingen julfest i dag då Stefan tydligen jobbar.Jag hade fått för mig att han var ledig.Men frukosten väntar tills i morron.
Flickorna ska badas o Miranda flätas.Killarna ska duscha.De fixar dom själva såklart.
Jag har ingen aning vad jag ska ha på mig i morron.Tre par byxor har gått sönder o två är slängda.Kanske pinnar jag o flickorna ner till stan(Lindex) o köper mig ett par strumpbyxor.De har jag inte ägt på länge.Inte haft lust o köpa de eftersom jag inte är nöjd med något kring min vikt.Plus att barnen varit o är i fokus alltid.Man går in för att löpa sig något o så går man ut med kläder till barnen.
Kasslern är hackad o bara ris ska kokas o grönsaker skäras.Dukas fint o tända ljus.Sen klappar efter maten.Har ett gäng förväntansfulla barn här.
Hör hur Miranda o Molly grejar på rummen.
:Miranda:Mollie om jag inte får kamma dit hår får du inte va på mitt rum.
Mollie har fått pippilottor o de vill hon aldrig ha annars.
Jag har fått frågan vad mina barn heter i andranamn o var vi tagit namnen i från, så här kommer den informationen.
JACOB Ingvar Lennart.Jacob tog vi för vi tyckte de var ett fint bibliskt namn.Ingvar heter Stefan i andranamn o Lennart efter min pappa.
ISAC Birger Adolf.ISAC oxå ett fint bibliskt namn.Birger efter Stefans pappa o Adolf efter min pappa(hans andranamn)
PONTUS David Stefan.Pontus var de enda namn vi var överens om efter att han hetat David i magen i 7 månader(kom på att vi inte ville ha de då)De blev David i andranamn som vi tänkt som tilltalsnamn först.Sen Stefan efter sin pappa.
MIRANDA tyckte vi var ett fint namn efter att vi funderat på Mira Kira Nova.
I andra heter hon Lisbeth efter mig(mitt andranamn)Lovisa efter min mammas ena mellannamn.
MOLLIE Alva Linnea.MOLLIE har jag alltid älskat o vi tog de efter att funderat på Olivia Isabell.
Alva efter min mammas ena mellanamn o Linnea efter min mormor o farmor o min lillasysters mellanamn.
Min mormor heter Alva Linnea.
Även min farmor hette Linnea.

Nu frukost.God lillejul på er.//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards