ploppviola

Alla inlägg den 15 december 2014

Av Liljenberg - 15 december 2014 23:07

I morron ska jag göra knäck.
Kanske känns de juligare då?
Dax o sova.Go natt//M

Av Liljenberg - 15 december 2014 20:53

Sitter o kliar dessa mjuka goa, o väntar på att damen ska falla i sömn.
Sen ska här packas dagisväskor.Känns som jag kan lämna overallerna hemma.Inte använt dom en endaste gång.
I morgon när jag vaknar ska allt va vitt...hoppas jag iaf.

I morron ska jag hämta mitt paket från bluebox.Ska bli kul o se.Första gången jag beställer där.
Nu verkar hon sova så jag ska strax smyga ut från rummet o ner i tvättstugan.

Blir inte mycket mer gjort här.
Ska somna från hungern hade jag tänkt..

Ngr liter vatten är nere o ute förhoppningsvis tillsammans med fett o slagg o mög.

Go kväll//M

Av Liljenberg - 15 december 2014 13:43

Här kommer receptet på laxpuddingen då flera skrivit om de.kul :)


300 gram kallrökt/varmrökt lax.1-2 gula lökar,smör,800 gram kokt kall potatis,1/2 dl hackad dill,4 ägg,1/2 tsk salt,1 krm vitpeppar,4 dl mjölk,1 msk pressad citron.Skala o skär löken tunnt.Fräs löken i smör i svag värme tills den blir mjuk o glansig.Varva skivad potatis o lax dill/lök i smord form.Avsluta med potatis.Vispa ihopa ägg,mjölk salt vitpeppar o häll över.Färdig när den stannat sig i mitten o fått gyllenbrun färg.225 grader.Tiden är jag inte säker på men minst 30-45 min.Man ser när den är färdig där i mitten. Citron pressar ja på när den är färdig. Gott!


DETTA vill du inte missa...tror jag bestämt


Nu väntar jag besök av min Malin o Malte    


Av Liljenberg - 15 december 2014 12:09

Lego HÄR

Här kan du hitta massa fint lego till bra priser.


Tror ni vi får någon snö innan jul?

Tänk vintrarna när man själv var barn.Då kom den drivsvis.

Vi byggde ofta snöiglos o snölyktor jag o mina syskon.Man hade tofflor på o de blev stora berg under fötterna.Jag älskar snön o vintern o vill så gärna ha snö.

Har viss julklänsla men den där riktiga pirrigheten i mage o bröst infinner sig inte förrens snön kommer.

Denna veckan ska jag göra våra sista inköp för julen.

De blir så att flickorna får många fler paket tack vare att dom är billigare per styck änn killarnas.Men jag ska komplettera med lite nyttosaker för killarna så de ser mer jämt ut.


Matinköp ska göras......som vanligt men lite mer åt julhållet.Trots vi tänker slopa de där tradiotionella som faktiskt våra barn inte är särskilt förtjusta i ändå.

Här ska göras en laxpudding o de är  mitt alternativ då jag typ inte äter något kött.

Den innehåller kallrökt lax potatis lök o så mjölk o äggstanning.Dill o citron..

Mums! Blir hungrig nu 

  Sen firar vi julafton hos svärföräldrarna o där blir gott om julmat o andras saker änn jag brukar göra här.

Familjen gillar ribbs så de blir de där.

Jag ska få lutfisk för första gången på många år o de ser jag verkligen fram emot. Senapssås o potatis sen är jag mer änn nöjd  


Hoppas de inte knackar på dörren i år,o man blir tilldelad en ål.

De gjorde de förra julen o Stefan jagade både mig o barnen o vi sprang i ren panik.Hatar ålahuet o får panik vid bara anblicken av de.

Den åkte ut ur mitt hus.

Svärmor tog hand om den  


Vad kan du INTE vara utan, eller vara UTAN på julbordet?


Jag gillar dessutom rödkål brunkål rödbetor.


Nu väntar jag på snön.............................//M



          Julen 2011













Av Liljenberg - 15 december 2014 10:15

För GYMTIPS klicka HÄR

Klädtips HÄR

Designhemstips HÄR

Energisnåla produkter HÄR

Inredningsdetaljer HÄR

Nordens största boksortiment HÄR

Hårvård hudvård mm HÄR

Inredning för uteplatser/rum HÄR

Lampor HÄR


Så då har jag åter samlat några länkar o inredningstips o julklappstips till er.

Kicka in på ovanstående länkar om du har lust.


I dag är de fortsatt regningt o disigt o faktiskt tråkigt.

Har ingen idee vad att göra alls.

Jo här inne men inget ute el för barnen.

Jag har rensat i klädkammaren o lagt rent i Pontus säng.Dammsugit.Plockat..Ja de vanliga.

En tvätt rullar.

Övernattningssängen är bäddad.

Flcikorna leker o hostar.

Mollie hostade konstant från hon vaknade o en timme därefter.Hon klöktes flera ggr tom.

Nu kommer de stötvis.

Jag börjar misstänka kvalsterallergi på henne oxå.

Jacob höll på o hosta i ett år innan tanken slog mig att de måste vara något annat änn förkylningar.

Han blev testad o de visade på damm o kvalsterallergi.

Vi skaffades kvalsterskydd o han fick två mediciner att inhalera.Samma natt: ingen hosta alls.

Så jag får boka ett besök på barnmottagningen.

Inget man ser fram emot med denna lilla bestämda dam men måste man så måste man.  


Kommunen o konsulten har varit här o kollat på bygget o nu fortsätter allt.


Mycket folk som ska kolla att de går rätt till o blir rätt gjort o de är ju förståss bra.


Dagens mat blir för familjen:Chiliconcarne med ris.

För min del Nutrilett.

Dricker som en tok för o rensa ut celluiter o mög.

Jag behöver verkligen detta..Kroppen är så full av socker o fett o mög o ingen människa mår bra av de.


Trötthet o klåda kommer av socker tillsatser mm.

Känner mig motiverad..

De måsteblir skillnad på vardag o helg o de blir ju godare o mer speciellt om man bara äter på helgen o visst ska jag äta normalt med middag tex.Men jag fungerar så att jag måste få en skjuts först nedåt för o kunna motivera mig o då kör jag så här med nutrilett.Dock gjorde jag min vanliga havregrynsgröt i morse.


Nu mot vardagen o alla måsten

  

Trevlig Måndag på er//M









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards