ploppviola

Alla inlägg under juni 2012

Av Liljenberg - 4 juni 2012 10:33

Ny dag nya tag...


Ny vecka ny dag nya tag är mitt motto i dag  Denna veckan kmr skattepengarna:senast Fredag stod de..Jippie


I dag är de dax för läkare besök med Jacob som ska förnya sina recept..


Svärmor kmr hit o passar flickorna o svärfar hämtar Isac o Ponte på skolan..Jacob kmr hem på lunchrasten o ska till sin stora glädje inte tillbaks till skolan igen efter dr besöket...


Jag fortsätter o kämpa mot tvättberget o maskin nummer fyra tvättas just nu för dagen...börjar märkas en minskning men mina barn är väldigt snabba med att kasta i tvätten trots att de inte är smutsigt..


Jag håller på o göra upp en lista med regler o där infattas reglen ang tvätten:inga rena kläder i tvätten utan vikes fint i hopa o lägges tillbaka på facket alternativet används dagen efter o kan placeras på stolen på rummen..


Hänsyn är första o största punkten på regellistan o med de menar jag att i hallen pratar man tyst på morronen(Mollie sover intill med öppen dörr)samt använder inga fotbollar el andra leksaker...

Finns ngr punkter till o vi ska ha ett familjeråd en kväll denna vecka för o gå igenom reglerna o göra upp vad som ska gälla i  sommar:vad ska varje barn få för arbetsuppgifter???



Hjälpa till ska man för o få i hopa till sin månadspeng.

Nytt för sommaren kmr oxå bli:spelfritt på dagtid o efter kvällsmaten får dom vars en spelTIMME,o de är vad de låter som:en timme 


Nu ska jag kolla runt lite på nätet,Mollan sover på mig o äter välling.Nu hoppas jag att hon behåller maten,förra flaskans innehåll finns på mina armar min tröja samt i upptorkade pölar på golven... 


Ha en fin dag på er/Monica 



Av Liljenberg - 3 juni 2012 17:58

Kokte ägg till familjen i morse o stod med händerna i iskallt vatten ett tag då jag skalade dom..Äggen alltså 

Sen började de att bränna o svida o klia väldigt kraftigt i vänstra handen samtidigt som fingrarna svullnade så jag såg de..Fingrarna fick nästan dubbel stl o min ring blörjade bli TRÅNG....

Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte de lät som en propp o hon tyckte jag skulle ringa helgmottagningen(vänhem)Så de gjorde jag o fick tid 20 min senare..


Väl där gjorde dom neurologiska tester o en hälsoundersökning för o utesluta en stroke...Läkaren fattade inte var de var o sa att kanske en nerv var i kläm el en allergisk reaktion på äggen el nåt dom varit i kontakt med...Fast hon var osäker sa hon men trodde inte de var nåt farligt iaf..Såg himla lustigt ut o jag kunde inte röra fingrarna alls el böja dom...


Nu har de lagt sig men jag är lite stel i fingrarna


Gick en sväng till parken med barnen o sen har jag mest grejat med disk o tvätt...körde en sväng till Maxi med morsan o tre av mina små troll,o köpte lite kvällsgott..Måste ta tag i vikten nu,vill ite se ut så här men kan inte sluta äta..SKÄLL PÅ MIG  

Mollan är förkyld o har sovit ett par timmar i vagnen här inne så jag fick grejat lite...


I morron ska Jacob till läkaren o förnya recept på astma o allergimedicinerna...


Ha en skön kväll/Monica

.

Av Liljenberg - 2 juni 2012 08:34

Ett av mina barn har varit i hopa med en tjej jääättelänge(typ 7-8 mån) o i veckan kom han hem o sa att han lagt en lapp på tjejens fack där de stod:de är slut...

Jag frågade vrf han gjort slut o då sa han att hon tydligen kramat andra o så hotat flera ggr om att gör du så el gör du inte så,då gör jag slut...Va?? Så nu vill han va singel ett tag 


Kompisen åkte på att hans tjej gjorde slut så nu är dom båda singlar  


han sover över här o snart ska vi ha lite frukost..


Min natt har varit väldans sömnlös:en orolig Mollie som vänt o flängt o pipit.Tror de är vaccinationen hon känner av....

Miranda kom in på natten o ville ha en bit säng hon oxå..


Vädret i dag var först soligt men nu blåsigt o väldigt svart på himlen

Ska man våga sig ut???


Ha en fin Lördag/Monica


Av Liljenberg - 1 juni 2012 11:39

Jaha då var de åter fredag,är nog veckans bästa dag:sista skoldagen för veckan samt fritt fram för godis..


Vi har varit o fredagshandlat med min mamma o nu matar jag Mollie här o om en timme ca ska vi hämta Isac o Pontus på skolan..


Hon har blivit så stor lillfian o skrattar o är så nöjd o glad..hon fyllde tre månader den 29:onde o här kmr lite 3 månadsbilder:        

Miranda vill så gärna ha likadana kläder som Mollie o faktiskt har jag hittat flera,så de är kul.



De kom en rejäl regnskur o himlen ser väldigt mörk ut på vissa ställen så vi håller oss inne i dag..Har bestämt mig för o knäcka tvättberget o har redan tvättat tre maskiner i dag o har i gång nu som snart ska hängas..Vår säng ska renbäddas så då fylls de på igen men ska knäcka de i dag..tar en maskin i timmen så då ska de nog gå...


Nu ska jag kolla hur de går för mina sista auktioner på tradera,gör ett uppehåll nu över sommaren då de ändå tar rätt mycket tid att fota lägga ut,följa sen packa köpa frimärken o så skicka..

Sen har jag tjänat bra o de är en perfekt extra inkomst men efter helgen tar jag semester..Någon som vet var man kan lämna in fem snälla barn ett par veckor===??? Haha skoja.....mina små änglar dom är så goa fast de i bland verkar växa horn på deras huvuden,,Ha en superhelg på er/Monica 

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards