ploppviola

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Liljenberg - 10 april 2012 17:57

Här kmr lite bilder från denna o förra veckan..

Mollie vägde i dag 4740 gram o var 56 cm,38 i huvudomfång...



                       


               

    Denna fina kläning fick Mollie av Pontes klasskamrat Eliah med familj..Han hade själv valt den o han log med hela huvudet när han i dag överlämnade den...där är en hamster på kläningen o de var därför han valt den(vi har en hamster)Gulligt tyckte jag...


Detta shoppade jag på rean förra veckan(allt för ca 340 kr):  


På återhörande/Monica

Av Liljenberg - 10 april 2012 09:11

sitter o tänker på Mollies dop o kollar runt på nätet lite om att ha dopet hemma..känns som ett bra alternativ för oss...

Inte för jag är emot kyrkan el nåt,tycker de är en trevli plats men känns dumt o uppta en hel kyrka när vi bestämt oss förtbara ha våra föräldrar med...

Ska ringa o kolla hur de går till rent praktiskt o vad vi behöver förbereda rent praktiskt..Tänker på dopduk(nån vit) samt vad för dopskål o bringare vi ska ha osv...


Tänker inte bry mig om folk tycker vi är taskiga som inte bjuder fler..Vi har redan en gång sk rensat bland släktingar o gäster till kalas mm pga att släkterna är stora o vi upplevde mest stök stim o jobbigt vid bjudningar o likadant att åka titt som tätt på mostrars o kusiners mostrarsfastrarssystrars osv  hihih


Vissa som haft svårt o förstå vrf vi gjort så men de bästa är att ingen behöver förstå något för så här gör vi o de har funkat väldigt bra hittills...


Vår familj kmr delta o så då min mamma o Stefans mamma o pappa...vi kommer ha smörgåstårta efteråt o en söt dopptårta...


Jag skulle ju iof velat ha med två av mina systrar men då omständighetrna är som dom är på "andra sidan" så beslöt vi oss för att göra så här....tänker inte sitta med gäster som inte ens kan titta på min dotter o ens gratta...


Ska bli mycket skönt o slippa sura blickar o jobbig tystnad....


Sitter även o kollar runt på doppresenter till Mollie..Vi kmr köpa till henne eftersom hon nu inte kmr få lika mycket som sina syskon(pga gästantalet)o jag vill att hon ska ha samma fina saker som dom o inte mindre..Kommer köpa en spargris(i nån form)samt ett fotoalbum...


Hon är så go nu o lägger av flera stora flin varje dag..Lägger till ljud som hon själv blir förvånad över o så stelnar hon till pang:så söt..hon växer så de knakar o närmar sig fem kilo..Ska väga henne på bvc i dag men hon väger här hemma på sin våg,med kläder runt 4800...


Man ser på hennes ansikte att hon tagit sig:världens finaste baby  ska visa bilder sen,har en ny data o har inte riktigt fått kläm på hur jag får in bilderna ännu...


I dag regnar de men vi går eventuellt ut en liten sväng sen..Ska hämta barnen klockan 14 o sen 15:30 är de bvc..Farfar var snäll o lämnade barnen i morse:lyxigt o slippa stressa i väg..Lite svårt o få i hopa allt i hopa med killarnas mat o så samt Mollies mat osv...


Jag har ju skämt bort mina barn o dukar o brer o lägger fram kläder o fejar....packar frukt osv..finns dom som tycker att dom är stora nog o göra sånt själva o visst de är dom ju..Men i bland är de skönt o få lite hjälp...


Annars händer de inte så mycket här..Tänkte om tid finns at jag ska tvätta av soffan o damma lite i tvrummet..Vi ska ha gäster på lördag för Jacob som fyller 13 på Tisdag...vilket jag inte kan fatta.....???Nyss var han liten o så pang en ung man???

Märklig känsla o se sina barn växa upp..Så klart härligt att dom får växa o må bra men att de går såå fort???De känns konstigt..Känner inte mig gammal men åren har ju uppenbarligen gått o jag fyller 35 i år..??


När man var i Jacobs ålder var en 30 och 35 åring MYCKET gammal...    


Fast jag kmr alltid att vara 6 år yngre änn min man  


Nu ska jag kika vidare på nätet efter tips för dop o även leta fina dopservetter osv,har en liten sovande dam på mig o när hon vaknar ska jag skriva tackorten till alla snälla som uppvaktat henne när hon föddes o där efter(måste tillägga att jag är besviken på att inte fler från en viss släkt uppmärksammat henne:ett kort kan man ju skicka tycker iaf jag:betyder mycket för mig)


Ha en fin dag/Monica







Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards