ploppviola

Alla inlägg den 30 april 2012

Av Liljenberg - 30 april 2012 15:01

Hatar när de kliar i ögonen o dom är alldeles röda o de känns som där sitter något HELA tiden...   Har tagit ögondrp o fått viss effekt men nu känns de jobbigt igen o trådigt..Våren är ju en fantastiskt härlig tid men de är inte kul med detta allergiska mög...


Roligare var de i dag då de knackade på dörren är där stod en man som hade vårt lekhus med sig..Där var de inget knussel o ohjälpsamhet som häromdagen när jag fick asa in ett stort paket själv för budgubben var lat,ett paket som dessutom innehöll helt fel grej....

Nu har jag visserligen inte öppnat paketet men bilden visar ett lekhus så är de inte de så får jag nog spratt....

Fast så här i efterhand gjorde de inte så hemskt mycket jag tiggde till mig en kompensation på 450 kr o lekhuset var redan rabbaterat med ca 500 kr då jag hittade de på deras hemsida..Fast de är ju alldeles för dyrt egentligen men flickorna(jag hehe)ville SÅÅ gärna ha de..Ser framför mig hur Mirre leker där hela sommaren..o Mollie så klart fast först nästa sommar då........tänker ha de uppe på vår altan(vi har en STOR mega altan)så har jag koll på lilla Mirran   el koll har jag ju där nere oxå men känns bättre o ha henne här uppe ändå...fotat här från datorn o ut i halen där kartongen står(ser bara halva huset typ):  


De var första roliga grejen i dag,andra var detta som kom i lådan:en tjej jag hittat på nätet som heter Johanna o hon syr fantastiska mössor..Beställde två rosa med svampar till flickorna o bara för jag fick vänta lite(som inte var länge o mig gjorde de inget)så skckade hon med den fina med elefanter till Molle.Så nu ska jag beställa en likadan till Mirre o även kolla vad mer hon har,som killarna kan ha....hennes blogg hittar ni här:www.barnkar.blogspot.se


:      

Fler roliga grejer:fler kläder som kom i lådan:en kläning o en kjol till Molle som jag vunnit på tradera för nån spänn..Mindre kul var ett paket med två kjolar jag oxå vunnit på tradera till mig själv:den ena var jättefin men en vit jeanskjol som hade stora gula fläckar på sig...vrf lägger man ens ut en sådan?Har lust o ge negativt men riskerar då få de själv:vilket jag varken förtjänar el vill..


Lilla Molle sover här på mig:undrar om hon tror att jag är en säng? Aja jag måtte va skön o ligga på   


Snart ska en tvätt till hängas ut på altanen o jag har öppnat altandörrarna o sen rotade jag fram barnens jeans o skinnjackor......så gött väder i dag:perfekt för klockan 18 ska vi gå ner till Hässleholmsgården där de ordnas tipsrunda,lekar,hoppborg,sumabrottning(i sumadräkter)samt korvgrillning o majbål..ska möta upp svärisarna där..Hoppas Mirres humör är bra(min lilla goding har fått temprament haha)Stefan försöker skylla på att hon fått mitt men jag har ju mitt kvar aja bra med barn/människor som vet vad dom vill o ingen sätter sig på,så klart med en dos omtänksamhet o ödmjukhet,o de har hon ju..min lilla fis     


Ha en mysig valborg på er..../Monica



Ps Pontes kommentar när han råkade dra tänderna mot varandra så de krassade:mamma jag råkade knarka med tänderna(knaka) ds

  





Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards