ploppviola

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Liljenberg - 17 april 2012 15:26

I dag blev jag tonårsmamma...glömmer aldrig dagen då jag/vi plussade med Jacob..Vi hade försökt få barn i två år o vi visste inte om i skulle få bli föräldrar..

Minns att jag hade jobbat o varit hos en dam där jag bäddade hennes säng o när jag böjde mig över hennes säng höll jag på att spy o jag tänkte att nu är jag nog gravid..Efter jobbet satt jag mig i bilen o körde till apoteket efter ett test.....hela tiden rabblade jag i min hjärna:Gode Gud låt mig va gravid......


Hem o kissade o de efterlängtade plusset kom...  helt obetalbar känsla....


Jacob föddes kl 9:50 o vägde 3295 o var 49 cm..Massor av kritvitt hår o helt underbar  



Nu har han vuxit till sig o väger nästan 60 kg o är 169 lång....Lite skillnad


Vi sjöng för honom i morse o han fick en plånbok med 104 kr i(man ska aldrig ge bort en tom plånbok enligt biträdet på Nisses)o en egen bankbok/konto med 500 på och fotbollspysselgrejer(fotbollspapper,klistermärken,
pennor tejp mm)samt en årsprenumeration på Goal....


Blev få(större o dyrare med åren) men uppskattade presenter...


I kväll firar vi med Mac donalsmat o efter skolan fikade vi på kakor o ställde fram flaggan..Sen försvann han i väg med kompisar för o spela fotboll(morsan som trodde han skulle va hemma med familjen o fira hehe)


Farmor hämtade alla tre som slutar samma tid tre ggr i månaden..Isac följdemed henne hem för o göra läxan,han behöver stöttning med den o de är skönt o bli lite avlastade..Isac har svårt med stavningen bla..Inte ett allt för ovanligt problem har jag förstått...


Miranda o Mollie o jag var ute o gick i förmiddes..Märkligt väder:från sol till hemsk blåst o hagel regn o snö...Nu skiner solen o ingen snö har lagt sig...vi var på kvantum o jag skickade bla en åkpåse jag sålt på tradera...


Sen gick vi till en park o så hade vi bröd med oss,så ankorna fick lite mat..Fiskmåsarna är hemska,som dom skriker o flera attackerade en stackars anka som knappt fick nåt bröd tack vare dom...


Riktigt hyenabeteende på dom....


Miranda fick även kanat o gungat o plockat vitsippor...


Mollie har börjat vakna i vagnen o ligga o titta med sina STORA klotögon;:så go är hon..hon ler varje dag o pratar massa gojja hihih


I går när hon o jag o Jacob var på Maxi så satt hon vaken hela tiden o bara tittade o pratade:så himla roligt att hon är vaken mer o är mer nöjd o glad..hon vägde 5120 på vår våg i morse men minst 100 går bort för blöja o kläder...


Längtar tills hon blir lite stadigare i nacke o rygg o kan va med mer o även när hon ska sitta med i stol vid bordet..Men tiden går ju så snabbt o man ska njuta av varje tid..Jag längta efter att få sova på rygg o sidan efter 7 veckor på rygg(hon sover på mig varje natt)


I morron fyller hon 7 veckor mitt lilla risgryn  

De måste firas på nåt sätt, tror att vi åker till Kristianstad på fredag o shoppar  heheh då ska vi träffa min vän Tina o hennes goa gosse Vincent som fyllde 1 i Januari...blir Åhlens bla där jag har 20% på ett HELT köp med barnkläder upp till stl 86...


De är dax för vår familjefotografering i morron o jag har tvättat för fullt o strukit(strökit?) kläder här..Trist för jag går knappt i nåt men köpte mig en jeanskläning som jag ska ha..Tuttarna får knappt plats men jag får stå ut under fototagningen....har lycksats gå ner knappt 13 kilo o har 7 kvar o även 7 envisa till som attackerade mig innan Mollan bosatte sig i magen....


Nu bilder:            Trött men glad..


             


Glad tonåring o fikande syskon(Isac hos farmo)Mollie 7 veckor(i morron)ser ni så go hon är.....mitt lilla risgryn


Trevlig kväll på er.../Monica


Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards