ploppviola

Alla inlägg den 5 augusti 2014

Av Liljenberg - 5 augusti 2014 19:30

Vilken enormt lång dag de varit.Snart ska Mollan läggas.
Sitter o tänker på allt man har att vara tacksam över.
Fick veta av Stefan i dag att en han känner genom jobbet förlorade sin dotter i går.25 år o hade precis fått ett litet barn...man blir ju så ledsen.Hon hade haft cancer innan men hade fått klartecken från dr att de var borta o att hon kunde bli gravid.Nu kom de tillbaka när hon var gravid o väldigt elakartad. Kom lite varstans i kroppen.Barnet fick plockas ut tidigare men i går dog tjejen.25 år o med ett litet barn.De gör ju ont i en o höra detta.
Så orättvist livet är.Man borde inte klaga på något egentligen. Familjen har varit så otursdrabbade. Mamman till tjejen har fått Ms o nu ska tydligen den lilla babyn tas hand om av då mormor o morfar....
Ledsamt så de förslår....
Ja man u drar ju över livets mening ingen många ggr. ...
Jag ska skärpa mig o bli mer tacksam i.
//M

Två av mina fina...Önskar av hela mitt hjärta att jag får leva o följa dom(o deras syskon) på livets resa.

Av Liljenberg - 5 augusti 2014 10:45

Då var Miranda lämnad till kompisen o strax blir Isac hämtad av farmor o farfar(Pontus hade ångrat sig tokpälsen)

Jag ska försöka slå två flugor på smällen o äta frukost o lunch i ett   

De blir gårdagens tacosrester..Inte fel va!

Till de ska jag ta ett glas cola zero:min drog..Men jag dricker inte kaffe o inte saft jouise el nåt annat så man får ha något tycker jag.

Jag ska även försöka få i ordning köket....igen.Ja ni vet hur de är:en måltid sen ser de likadant ut igen..Bara gilla läget...


De drar i hopa sig mot bygget men först inväntar vi bygglovet.Längar så till mina nya toaletter

Ska bli så gott att bara doppa skitiga ungar i badet sen..Dusch i all ära men renast blir man vid bad...


Sen att vi kommer att få plats alla i vår nya soffa blir guld värt.Så trist med lite plats.Ja o så allt annat som blir..matsalsrum som blir stort:stora bord mm   

Jag kommer att uppdatera er med både förebilder samt undertidenbilder samt efterbilder.Kul va!?

//M







Av Liljenberg - 5 augusti 2014 07:55

Glömde bilderna.
Jag är så glad för att de kommit in en människa i mitt liv som jag umgicks med förr.Hon o hennes familj berikar mitt liv o jag har fullt upp med att lära känna hennes små 5 små liv. Fina olika personligheter.

Mirandas vinterjacka är inköpt. En Tenson förr 599.Den har kostat över 1000 kr.Väntar leverans med hennes overall o även Mollies regoverall o vinteroverall.
På Fredag kmr en fröken från dagis o gör hembesök o nästa vecka börjar inskolningen.

Av Liljenberg - 5 augusti 2014 07:45

Morrnmorrn. .Har ni sovit gott? Jag har varit uppe hur många ggr som helst i natt.Vet inte riktigt varför? Men kissnödig i ett.
Kanske har de varit varmt, så drf?
Nu har i tjejerna gått upp.Jag satte dom framför teven o la mig igen.Snart för dom sånt liv att dom väcker killarna i vanlig ordning.
Miranda ska leka med kompisen Anja.Hon bor bara ngr hus bort så nära o bra.
Farmor o farfar hämtar Pontus klockan 11.Dom ska i väg o fiska.
Sen ska även Isac o Jacob få fiska vars en dag med dom.Tänk va lyckligt lottad man är som har svärföräldrar som tänker på en.
Alltid ställer upp o finns.
Är djupt besviken på dom som inte lägger två fingrar i kors o överhuvudtaget och finns.Egoistiska förnekande o hittar ursäkter från år till år.Nya idéer om vrf dom inte är här hela tiden.Kan bara säga att hade dom vetat hur jag kämpar o kämpar så skulle dom själva fått andnöd på direkten.
Leva som man lär........är inget som existerar.Bryr mig inte stundtals men de pytsar upp då o då.
Tycker man ska ha i åtanke att inte tänka på sig själv i bland o göra nåt för någon annan.Man vårdar inga relationer så.
Att kalla sig biologisk hjälper inte om man inte finns.Jag har funderat på att kontakta något äldre par som gärna vill ha barnbarn o som kan funka som extra.
Finns de någon organisation för sånt?

Nu ska jag kolla tradera mm sen är de dax att göra vid sig o fixa frukost. Kolla gärna länkarna i mina tidigare inlägg.
Trevlig dag o glöm inte att le och/el gör något för någon i din närhet De kan vara så enkelt att du frågar någon hur dom mår el om dom behöver hjälp med något.Vad vet jag? //M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards