ploppviola

Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Liljenberg - 17 augusti 2014 17:12

Bra o spara kvittona så man får upp ögonen för hur mycket pengar som rullar.

Dagens mat är löst:alltid lika skönt.
De blev hamburgare för familjen o tonfisk o fullkornsris dränkt i citron samt gurka, för mig.
Mycket gott o nyttigt.

En sak jag är sugen på är kokt ris o då fullkornsris o wokgrönsaker.Mycket citron o salt.
Dill kan man oxå sätta till.

Nu ska jag fortsätta i min tvättstuga. The nerver ending story.Men man får va glad att man slipper stå i iskallt vatten med skurbräda.


Av Liljenberg - 17 augusti 2014 14:22

Då har nya livet börjat.


Av två anledningar måste vi dra ner på våra intag.1 är hälsan o 2 är ekonomin.

Jag har sparat mina kvitton från mathandlingar bara jag gör.


Dom slutade i går på 12300.På  1 månad alltså.Sen handlar jag barnens kläder utöver de samt smink,apoteksinköp mm o Stefan handlar mat(pizza o småköp)för 3000 kr.

Sen huslån o räkningar på de.

Ohållbart i längden.

Mitt mål är nu att minska ner på matkontot.

Jag vill ner till iaf 10000 till en början.

Jag kommer inte köpa billig skitmat för de utan dra ner på saker som läsk jouise godis chips vissa sorters bröd mm.

Jag vill helt komma i från läsken då den är min stora passion o drog.

Kommer däremot att ta mig tid att kolla runt o hitta billgare affärer änn Maxi.Kommer att köra dit de är billigast.Även om de blir 4 olika affärer de handlar om.

Jag tar tacksamt emot mattips från dig. Vad lagar du/ni?

Jag vill på Måndagen planera hela veckans middagar.

Tanken är att Mån Tis Onsdag när flickorna är på dagis o killarna är i skolan,att laga lättare mat.

Sen resterande vecka mer matigt.

Tänker på Mån Tis Ons att man typ har fiskgratäng, en dag lasange, en dag Stekt ägg o bacon o någon dag kanske vitlöksbröd med skinka ost o tomat gurka.


Jag kommer att ha mer tid över el rättaresagt tid över nu när Mollan ska va lite på dagis.

Den tiden kommer jag inte ägna på soffan utan här ska planeras, handlas, storstädas mm.


Hon har blivit lite förkyld men dagis har stängt i morron så förhoppningsvis kan hon gå på Tisdag.

Hon fick sova middag i dag då hon vaknade runt 06.

I morron tänkte vi avsluta ett bra sommarlov med att åka till Skånes djurpark.Killarna vill inte följa med så jag tvingar dom inte.Men jag o tjejerna iaf.


På Onsdag kör veckan i gång för killarna o även mötestider börjar/har börjat trilla in.


Jag ska verkligen försöka att ta en dag i taget o andas pausa emellan varven.Känner redan ångesten krypa närmare när alla krav knackar på...men som sagt ska försöka energiboosta på nåt vis.


Vad gör du för o få ork kraft energi?


Ha en fin dag//Monica




Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards