ploppviola

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Liljenberg - 7 augusti 2014 23:44

Städat Mollies rum om igen ett antal ggr.Klart barn ska leka men måste dom hälla ut back för back?
I morron kmr fröken Christina från dagis o hälsar på Mollie.
De blir bara Mollie o jag hemma.
Farmor tar Isac Pontus Miranda till Busfabriken i Helsingborg.Hon bröt ett revben häromveckan. ..men inga ursäkter där inte.
Jacob stack till kompis o sover över där.
Hiskligt antändbar är grabben. Hugger för allt o inget....hormoner antar jag.

Nu ska jag försöka sova o hoppas på att vakna pigg o utan tyngd i bröstet. God natt//M

Av Liljenberg - 7 augusti 2014 15:20

  Kalas   


Fy jag skulle ju inte klaga eller gnälla men denna dagen har ju nästan bara innehållit bråk o skri o spänningshuvudvärk.

Flickorna ville ut i trädgården så jag satte mig på bänken o tittade på när dom lekte i sandlådan..o hoppade stutsmatta om vartannat.Sen skulle Miranda upp o klättra på en klättergrej vi har o hon kunde inte häva sig upp för de repet..så hon grät o pep o höll på.

Hon tyckte de var förfärligt att hennes nästkusin(Wilmer 4½)kan de.Han väger kanske typ 10 kilo mindre änn henne o är tydligen armastark   

"men mamma han är ju äldre änn mig"Hon menar yngre   

När vi kom in sa Miranda:"mamma varför kittlar de på kissen när jag klättrar på repet"

  Tänke att här får jag fatta mig kort o lätt o hör mig själv svara:för att där sitter en kittelgrej på kissen.

Rätt bra tyckte jag

Då kom följdfrågan kittlar de på killarnas kiss oxå...

Men Miranda dom har ingen kiss utan en snoppe o ja de kittlar där oxå.

Jag tycker man ska vara rätt öppen med barn o förklara iaf lite ytligt o lätt o inte be dom vara tysta.

Jag är själv upplärd med att sex o "snusk" är farligt/förbjudet/o rätt äckligt.

Mamma slog över på teven när vi var små,om de var fåglar som parade sig.Så fattar ni resten   


Stoppade Mollan i badet o de är jag glad för.När jag hällde ut badvattnet var de rätt(läs mycket) grus på bottnen.Tack för att jag slapp de på mina golv  


Tillbaks till min dag:Sen har de fortsatt o vara småtjafs o jag har en molande spänningshuvudvärk.Var tvungen att ringa Stefan på jobbet o beklaga mig o få pysa ut lite..Brukar inte störa på jobbet men i dag var jag tvungen faktiskt.

Tårarna har brännt bakom ögonlocken hela dagen precis..Alla som känner  mig vet att jag inte är någon "gråtare" jag kan mycket väl vara jätteledsen på insidan men gråter sällan o ALDRIG inför någon.Stört beteende kanske men så funkar jag..Jag är dessutom "rädd" för människor som gråter.Tycker de är jobbigt att tackla o vet inte riktigt hur jag ska betee mig o är livrädd för att själv börja gråta.Släppa en spärr jag har kämpat för o bygga upp.


Jaha detta hade jag inte tänkt berätta för någon men där kom de.Skönt att man kan skriva om allt o slippa spela perfekt för de är ingen av oss ändå.


Nu ska Miranda smörjas o tvättas örhänegn o sen kommer Stefan snart med Pizza.Fick byta den vi skulle haft i morron till i dag pga förhållandena i dag.


Tack för mig//Monica


Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards