ploppviola

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Liljenberg - 15 augusti 2014 22:42

Dessa två fina har jag beställt till min lilla dagistjej.


Ser på en rälig alienfilm .....Inget för mig.Bläddrar desperat mellan sidorna på mobilen...

Snart dag o sova..Sov gott//M

Av Liljenberg - 15 augusti 2014 16:47

Klick         Klicka      Klick        Klickat?



 

 

Av Liljenberg - 15 augusti 2014 15:52

Haft trevligt besök....
Flickorna åker sparkcykel på altanen.Rasar ur sig lite.Vilda i dag.Trötta o då gäller de o hålla i gång.

Tidig sänggång på dom två.
Pontus o hans kompis hoppar som vanligt.
Isac har fastnat vid datorn o Jacob är i väg hos farfar o gör matte.
Jag sitter o samlar ork för o tömma diskmaskin. Tröttare än tröttast.
I kväll blir de pizza o väldigt få knop som de känns nu.
Håller på att träna mig på att inte ständigt plocka o städa.Vet inte vad som är jobbigast:de ständiga städade el att se saker som inte är på sin plast/el iordning?
Trevlig kväll//Monica

Av Liljenberg - 15 augusti 2014 09:33

Den omtalade egentiden    


Är den något att ha el är de bara ett ord som folk kommit på?

Har du egentid el vill ha?


Jag har ingen direkt egentid..någonsin alltså.

Jag har alltid minst ett barn med mig vad jag änn ska.

Undantag är om jag ska till doktor tandläkare klippa mig el möten.


Jag längtar efter att få storstäda helt i fred.Att kunna slänga upp stolarna på bordet o dammsuga o skura golven riktigt!

Att kunna ta ut mattorna o rista dom.Att skura väggarna i duschen.

Att sortera ut kläder leksaker o storstäda klädkammaren.

Att städa o rensa i min garderob.

Att damma allt ordentligt.


Den egentiden vill jag ha.


Sen tycker jag om att ha mina barn runt mig att se o höra dom.Inte skrikandes men lekandes iaf.


Barnen är meningen med livet o jag kan inte tänka mig ett liv utan dom.

Skulle kännas tomt o fattigt vad lever man för då?

Givetvis sin partner men de skulle kännas halvt.

Givetvis kan man ha ett stimulerande jobb,men vem lägger man pengarna på då?

Man kan resa o upptäcka o unna sig saker men summa kardemumma så är barnen meningen med livet.

För mig iaf....


Tänk att inte kunna få barn.....

Hemsk tanke som jag även haft själv.

Efter två års försök hann jag tänka mycket i dom banorna.

I vårt fall var de att jag har PCO:de betyder att man har många omogna äggblåsor o en störning från hypofysen:svårigheter att bli gravid alltså.

De avhjälper man genom antingen hormontabletter el sprutor för o stimulera ägglossningen.Jag har ingen svårare art utan jag blev gravid efter bara ett par månaders ätande av hormontabletter.Faktiskt på min tablettfria månad då man skulle göra ett uppehåll.


Jag glömmer aldrig när jag stod o bäddade sängen åt en gammal dam som hette Greta o jag bara kände illamåendet skölja över mig.Glad som en lärka:jag mår illa.


Ner till apoteket o köpte graviditetsstickan.Hela vägen hem i bilen satt jag o tänkte Gode Gud låt den vara positiv.

Hade gjort väldigt många som var negativa.

Hem o kissade o visst var den positiv.

Den glädjen är den största jag kännt.Hela kroppen skakade o lyckan var TOTAL!!!!

Jag hade längtat o väntat så länge.


Den graviditeten gjorde jag allt för o inte skada mitt barn
Åt de nyttigaste möjliga.

Åt inte en värktablett ens


Följande graviditeter har varit lika lyckliga o välkomna. Med samma försiktighet i den mån de gått efter som jag då led av migrän


Att få ett plus på stickan är oslagbart o jag ska


aldrig göra om de..


Nu överlåter jag till resterande värld...


Men jag rekommenderar verkligen de.


Att få vänta ett liv o föda de finns de inget som når upp till...nånsin!



Snart ska jag hämta hem mina flickor från dagis o Mollie har varit där utan mig i 1½ timme.


Hem o ge dom varsin macka o sen kommer Petra och Alex på fika o snicksnack.

Ska bli trevligt.

Trevlig Fredag på er alla../M

Glöm inte min chokladtävling där du har chans att vinna två kilo choklad ds





Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards