ploppviola

Alla inlägg den 12 augusti 2014

Av Liljenberg - 12 augusti 2014 23:58

Tack för uppmuntrande stöd!!!!
Gonatt//M

Av Liljenberg - 12 augusti 2014 20:16

Ponte o jag har varit på Mac donalds.
Först var vi på möte ang bla hans situation i skolan.
Skolans värld är ett kapitel för sig....
Men de var ett positivt möte o jag är så taggad o laddad för kampen mot en bättre skolgång.Kommer kämpa till sista svettdroppen.??

Av Liljenberg - 12 augusti 2014 11:12

Mitt söta blonda yrväder.
Dag 2 på dagis.
Fler barn i dag o mer livat.Mollie trivdes.Samlingen o fruktstunden var hon inte intresserad av med annars gick de bra.
På hennes avdelning är dom 9 flickor o 3 pojkar.
Nu ska jag strax i väg på nästa ställe.Sen ska Ponte o jag i väg på en egensak bara han o jag.//M

[Bild]

Av Liljenberg - 12 augusti 2014 06:50

Inskolningsdag 2.

Jag var uppe med tuppen, så värt de för att få stå o duscha i fred o göra vid sig utan gap o skrik som slutar med att jag är lika svettig som innan duschningen  

Miranda kom dock upp precis när jag satt mascaran på ögonen men resten sover ännu iaf.  


I går såg vi på superspararna för första gången:har hört mycke om de men inte sett de som sagt.

Säger bara ohhh my gad.....vilka tokiga människor.Jaga på de viset.Nog för man inte ska strö pengar kring sig men de dom håller på med(flera av dom)är ju stöld o på andras bekostnad.Undra hur deras arbetsgivare ställer sig till att man snor el på jobbet för de är ju faktiskt vad dom gör..Iom att dom räknar ut att dom sparar pengar på o slippa ladda hemma mm..Sen sno salt peppar mm på resturanger o fråga svärföräldrar om kaffe  


Sen är ju tex secondhand inte fel men dom var i mina ögon tokiga iaf.Rulla o släppa gasen o sen glida utan att gasa för o slippa bromsa o spara nån krona bensin....

Tror de sätter sig på huvudet o sen poppar fler o fler tosiga saker upp...


Tur vi är olika.Jag har ALLTID haft svårt för snåla människor.Människor som räknar ut hur dom själva ska spara/slippa lägga ut pengar men sen själva gärna blir bjudna.

Dom som vill få saker men inte ge själva..

TVI!!

Värsta jag vet.

Ge o ta är mitt motto.

Jag gillar själv o ge dock men behöver inte alltid få tillbaks men någon gång tack.

Skära skinkor o korv till smörgåsar i halvor är jagfullkomligen "allergisk"  emot....

De finns fler i affären.Mat ska man äta o inte snåla.

Sen förstår jag såklart dom som inte har så mycket o de är ju en helt annan historia men dom brukar ju oftast inte sko sig på andra.De är nog mer själva "skoandet" som retar mig.


Att vara ekonomisk o handla på billigare ställen är ju oxå en annan sak.Klart kostar en sak 10 kr mindre på coop då kan man ju köpa den där..

Själv har jag märkt att trots att vissa saker vi använder är dyrare på Kvantum änn Maxi så tjänar jag ändå på att köpa den på Kvantum eftersom när jag handlar där finns inga kläder skor leksaker(av intresse) o slutnotan blir billigare.Allting är relativt ju   

Sen storhandlingar sker på Maxi för att jag scannar samt att dom har storpack o mer varor.


Nu ska jag koka mig havregrynsgröt.

Pappa hade blivit stolt över mig.Jag är uppvuxen med de både hos honom o hos min mor.Hon pappa hade vi sirap på o nu förtiden har jag äppelmos.

Gott,magen kurrar.

Sen mot inskolning o sen ner med ngr av barnen till svärföräldrarna.Stefan o jag ska på möte i eftermiddag.Jag är laddad till tänderna  

Trevlig dag på er//Monica



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards