ploppviola

Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Liljenberg - 26 augusti 2014 19:16

Lite lek innan dagis

Leverans från Villervalla till min lilla "bebis"
Alltså dessa färger är bara så fina.Sen vilket mjukt tyg. .im in heaven.


Här åkte jag på en undersökning av doktor Mollie.
Min lilla miniskrutt blev så ledsen i morse när jag lämnade henne.
Första riktiga dagen på dagis.
Jag fick ringa o kolla så hon inte var fortsatt ledsen o de var hon inte.
Men de blev en stor KRAM när jag hämtade henne.

Nu somnade lilla Mollie här på mig o nu ska ja ta nästa dam.Mammagrisar är dom båda två.
Om en stund kmr vår byggherre o ska kolla våra avlopp..
De drar ihopa sig till byggstart.

17021 kr inbetalda o nu väntar vi på starbesked. Sen ska här kollas ut golv o tak o inredningar mm.
Ser fram emot hösten.
Fler o fler bitar faller på plats o de känns som vårt liv för första gången på ett bra tag har medvind .De fattas bitar ännu o jag tror aldrig att pusslet blir komplett men huvuddelen av bitarna ska va där iaf.

Tack till er som läser.//M

Av Liljenberg - 26 augusti 2014 12:55

  att folk på stan berättar att dom läser min blogg   har jag inte riktigt tänkt mig...

I dag hade jag även fått ett meddelande att en person vill att jag berättar mer om mina barn. Hej Birgitta  


Då börjar jag i åldersordning:

  JACOB han fyllde 15 i Apri och han föddes med en stor vit "ryamatta" på huvudet.Jag blev stoppad av precis varenda människa på BB som ville kolla hans hår.Kritvitt o så mycket.

När han var liten älskade han djur o särskilt dinosaurier o hästar.Han har galopperat sönder ett par bord o även huvudena på dom nämnda djuren.

Som liten var han väldigt fäst mig mig o sin farmor o vi var i perioder dom enda som dög.

På varenda foto på Jacob som liten o även nu ler han:en glad kille.  

Fotboll är o har varit hans stora intresse o så gott som allt handlar om just de.

Han är en duktig spelare i Hif

Han går i klass 9 fotbollsprofilen på Västerskolan.

Jag är numera omvuxen av honom.


  ISAC fyller 12 nu i november o är en charmig o go kille.  

Han föddes som brunhårig men bytte snabbt över i lika vitt som storebror.

När han var liten fick jag alltid höra att han hade så vita tänder o stora ögon.

Isac är en kille som alltid månat om allt o alla.En känslig själ.

Folk har alltid dragits till Isac.Han har sällan behövt söka vänner, dom har sökt upp honom.

Isac har i perioder varit pappas pojke.

Hans passion i livet är datorer o tekniska saker.

När han var liten drabbades han av allt möjligt som ingen av våra andra gjort:Hudinflammation,lunginflammation,halsböld,körtelfe

ber.

Han började nyligen klass 6 på T4 skolan.


  PONTUS fyller 10 nu i September.

Han föddes utan värst mycket hår.Han var nästan 1 månad tidigt född eftersom min moderkaka gav upp.Den var vid kontroll full med infarkter o jag blödde mer el mindre under hela graviditeten.

I tredje månaden fick jag en störtblödning o ingen trodde bebisen skulle bli kvar imagen.

Han är vårt lilla mirakel  

Han är en snäll kille men envis som synden o vårt mest "svåruppfostrade" barn(men vi kämpar på  )

Hans liv består av datorer o att hoppa studsmatta.Han har lärt sig göra grymma framåt o bakåtvolter.

Som liten var han ett snällt o tyst barn men efter ca 2 år blev han busig.

Han går i klass 4 på t4 skolan.


  MIRANDA fyllde 5 i Januari o hon är en framåt o glad tjej.Bestämd o envis o rapp i munnen är hon.  

Hon föddes brunhårig o var vår största bebis med sina 4100 gram o hon var längst oxå:53 cm.

Hon fastnade  när hon skulle ut eftersom hon försökte dyka ut:ut med ena handen.Hon var blå när hon kom ut men piggnade snabbt på efter dom sögit hennes luftvägar.

Hon älskar att pyssla klippa rita o hon är duktig på de oxå.Hon visar stort intresse för siffror o bokstävar o hon älskar prinsessaker.

Miranda älskar sitt dagis där hon går 15 timmar i veckan sedan 2 år.



  MOLLIE lilla minstingen   En pigg o glad betämd tjej liksom sin syster   Hon fyllde 2 i Februari:vår skottårsbebis.

Lite ljust hår hade hon som nu är totalt krittvitt.

Jag hann inte vara inne på förlossningen väst länge med henne då jag var öppen 10 cm när jag kom in.

Hon är en fartfylld liten tjej med blont hår.Söt som en liten docka.Hon har precis börjat på dagis eftersom hennes tal inte kommit i gång som de ska.

-Hon säger bara enstaka ord.

Leka med dockor o leka att hon  lagar mat älskar hon.

Att göra exakt likadana saker som storasyster  



Detta var de om mina finisar.













Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards