ploppviola

Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Liljenberg - 13 augusti 2014 23:41

För 15 år sedan var skelettet i min vänstra stortå krossat till skorpsmulor.
Jacob var 4 månader o Stefan o jag skulle gifta oss.
Jag trillade handlöst ner för en trappa o voltade ett par går för att slutligen slå i tån i en verktygslåda som stod i trappan.
De gjorde svinont. Vi avvaktade hela natten . På morgonen stod jag inte ut med smärtan mer o vi körde till akuten.Där konstaterade dom att tån var bruten.Drog även på mig ett megastort blåmärke på ena låret.Annars hade jag haft änglavakt.
Vi bestämde oss för att vänta tills efter bröllopet med operationen . Dom skulle laga mig med ngr stift o sen skena på de.
Frågan var bara hur jag skulle kunna gå...
Blev kryckor o vi bestämde att på morgonen bröllopsdagen skulle vi tidigt åka in till akuten o så skulle dom lägga flera blockadbedövningar runt tån.Detta var med förutsättningarna att dom hade tid.
De flöt på o bröllopsdagen var här.
Fick mina bedövningar o vi kunde genomföra bröllop o Jacobs dop.Jag kunde tom dansa bröllopsvalsen.
Dagarna efter opererades jag.Två stift blev satte o en skena.
När dom öppnade tån visste dom inte att hela benet var krossat som skorpsmulor.Dom fick öppna min häl o såga av lite ben där o bygga upp tån igen.Värsta smärtan efter bedövningen gått ut var faktiskt i hälen.Sen stapplade jag runt på kryckor ett bra tag.Stefan fick känna på hemma o pappalivet eftersom jag inte kunde gå o ännu mindre bära runt liten bebis.
De var en pärs..
I morron firar vi 15 år:Kristallbröllop.
I medgång o motgång
Sov gott//Monica


Av Liljenberg - 13 augusti 2014 20:45

Nu har jag somnat barn 2.Lilla Mollan.
Tog Miranda först. Hon har varit så tradig i dag.Bara gråter o gråter o är så oerhört känslig för precis allt.
Hon känns som en minitonåring
Hon har svar på allt.Reagerar på allt o springer in på rummet många ggr per dag o gråter.
Nu är exemen fler o mera igen så då brukar hon iof va mycket mer lättretlig o gråtig. Jag har inte haft cortison på nåt tag men de måste jag börja med igen.
Hon var rent sönderriven på ryggen i morse.
Hennes händerna är konstant någonstans o kliar.
Ska ta ett krafttag i hennes kostintag o tvättmedlet.
Vi ska se sparprogrammet igen.Superspararna eller vad hette de nu?
Kanske man kan lära sig något.Jag hoppas innerligt att inte någon av våra vänner använder vår toalett för o skita för o själv spara pengar......hehe
Jag släcker onödiga lampor.De är väl de jag gör i sparbranchen.
De jag behöver bättra mig på är att slänga mindre mat.
//M

Av Liljenberg - 13 augusti 2014 16:30

Klick         


Vill du vinna två kilo choklad?


Jag kommer att dra 1 vinnare 1 September.


De du behöver göra för att var med i tävlingen är följande:

1:Länka min bloggadress på antingen din facebooksida,instagram el på din ev blogg   o berätta om min tävling

2:Lämna en kommentar här på min blogg där du skriver namn o  samt var du länkat min blogg, samt epost(så jag kan kontakta dig om de blir du som vinner)

Nu är du med i min tävling


Vinsten är 2 kg av din favoritchoklad


Good luck   


Av Liljenberg - 13 augusti 2014 15:59

Tredje inskolningsdagen gjord.
Mollie leker o trivs med övriga barnen.Hon vill inte va med på samlingen men tittade in in i rummet i dag.
Hon har hoppat studsmatta o åkt kana mm
Pontus följde med.Han hade sett framemot att få säga hej till nästkusinen Albin, men han var visst ledig.
En sväng till Kvantum med flickorna.Mirandas nya vinterkängor blev för små så nu hämtade jag nya.

Drog en sväng med dammsugaren o röjde köket.Diskmaskinen startar inte så de blir Stefan projekt i kväll.
Köpte en färdig lasagne till familjen o jag ska ha tonfiskresterna från i går.Tonfisksallad alltså.Mycke salt o citron..

Gick ut en stund i trädgården med flickorna men dom bara kivade o gapade skrek väsnades så vi fick gå in igen.
Jag undrar verkligen vad våra grannar tänker om oss.Världens skränigaste högljudda familj.
Inga barnfamiljer utan äldre folk mestadels.Så man kan ju hoppas på att dom hör dåligt. .
Grannen bakom oss bad barnen en gång att spela fotboll mjukare..
Har nog varken barn el barnbarn själv.

Nu ska jag göra ett sista ryck här.Lite tvätt som ska in i skåp osv...

Trevlig kväll//Monica



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards