ploppviola

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Liljenberg - 8 augusti 2014 15:49

Klicka här          är du snäll.....då hjälper du mig o tjäna en slant.Varje klick ger utdelning o de kostar dig inte ett öre.Bara din tid  Skulle du sen handla efter du klickat på länken så får jag provision på ditt köp

TACK  


Nu har vi haft besök av dagis.

Vi fikade o Mollie fick visa upp sitt o Mirandas rum o fröken lekte en stund med henne.

På Måndag börjar inskolningen.

Fick papper att fylla i o lite foto ska framkallas o göras en folder av.

Mollie o jag har varit i trädgården o hon har grävt o hoppat o sparkat boll.Dock med vissa störningar då de är flugor myror o getingar lite varstans o hon blir rädd.

Bygglovet kom i dag o vi blev godkända.Dock ska vi kallas till en samordningsrådsmöte.Kalaset kostar totalt(bygglov)17000 man tackar(för den soffan man kunde köpt i stället:asätare)


Nu ska här göras varma mackor med ost skinka tomat svamp o grillkrydda

Trevlig kväll/Monica

ps bilder kmr senare genom mobilen ds



Av Liljenberg - 8 augusti 2014 11:37

Om en stjärna tänds på himmelen varje gång jag tänker på dig,

skulle natten vara ljusare än dagen.


GRATTIS PAPPA!

Glömmer aldrig allt du gjort för mig.

Av Liljenberg - 8 augusti 2014 08:26

Flickorna somnade tidigt i går o därav vaknar dom ju tidigt oxå.
En stund vid barnkanalen o jag kan ligga o dra mig lite.Isac som vanligt uppe med tuppen.De kvittar när han somnar.
Jag ska strax upp o göra vid mig o sen blir de frukost.
Antagligen en toast med ost o grillkrydda o ett glas iskall cola.
Ska se om jag hinner en snabb sväng till affären innan svärmor hämtar barnen.Dom ska ju till Busfabriken. .Sen kmr fröken från dagis.Ska bli kul o få se i skolningsschemat.
Känns både spännande o olustigt.
För er som inte vet så har vi fått en stimulans på dagis.Vilket innebär att vi inte betalar för platsen.Mollie pratar inte därav att hon börjar dagiset redan nu.
Eller klart hon säger ngr ord men inte som många hon borde.Däremot förstår hon precis allt o räknar ut allt.
Hon säger mamma pappa Kikki kokko jamjam (godis) bappa (napp) ojjo (yoghurt)
O lite till.Sen härmar hon djur o pladdrar på med sitt språk.
Så jag hoppas o tror att dagiset ska främja utvecklingen. .Hon äter även som en kratta.Mest yoghurt som passar.Så min förhoppning är att hon börjar smaka maten på dagis.Att hon tar efter dom andra i dom avseeendena.
Sen är jag inte helt klar med mig själv.Min lilla bebis är ju bara 2.5 o tanken var egentligen att ha henne hemma till hösten 15.Men i bland får man sätta sig själv åt sidan o se till de som främjar barnet.Hon kmr dock bara gå där Mån Tis Ons o 8.30- 13 30.Sen har hon storasyster där.
Min största farhåg är att dom inte ska förstå henne.Vilketv ju är förståeligt då hon inte kan förklara sig.Men hon o dom lär sig så de blir nog toppen.
Sen är Mollie en väldigt tuff tjej med MYCKET skinn på näsan. Hon basar o bestämmer så man sätter sig inte på henne. En bra egenskap.
Dagiset har en kristen profil med mycket sång o dans så hela konceptet passar mig/oss.
Hon kmr stormtrivas! !
Nu upp från sängen.Trevlig dag på er o tack för ni läser/Monica

Tuff brutta i nya vinterstövlar.

Av Liljenberg - 8 augusti 2014 00:15

Kastar in lite bilder till
Mina goa tjejer.
Miranda när hon var 2 på första collaget o sen var hon 3 på andra o Mollie bebis ca 2/3 mån

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards