ploppviola

Alla inlägg under augusti 2014

Av Liljenberg - 29 augusti 2014 09:45

Vad tänker dom på när dom tillverkar gympaväskor?
Meningen är väl att man får plats med Handduk/badlakan o ett set kläder o skor.Man kan inte stänga ens.
Efterlyser större o du kanske vet var jag hittar de?

Fick för ett tag sen ett samtal från Tvättex. Han malde på om hur länge denna tvättburk (tunna) skulle räcka.
Sen frågade han hur många vi är i familjen.
Jag svarade ju sju eftersom vi är de.. :)
Då började han skratta en bra stund o jag var först helt tyst o sen frågade jag om han aldrig varit med om att folk har fem barn?
Nej sa han..
Ok men nu är vi de o jag vill ha detta tvättmedel.
Hur som helst så är de skönt att slippa asa hem massa tvättmedel o detta har väl räckt 3/4 mån hittills. Ca halva kvar.1200 kr gick de på o de är utan parfymer. Många allergiker tål just detta.

Miranda väntar på att få byta sina läkeploppar till dessa lila söta.
Eftersom hon har så mycket exem o allergier kmr hon bara att få ha dessa allergiörhänge från Blomdahl.
Inte ens guld ska hon ha.Dessa är allergiplast o de finns många fina.Allt från 99 o upp till ca 499 kr.Dessa kostar 149 o är köpta på storasalongen.
.

Lite av dagens gottis.

Nu ska här börja förberedas tacos.
Hacka grönsaker o steka svamp.
Vad har du/ni för saker till era tacos?
Man snöar lätt in sig på de man alltid haft.
Jag har köttfärs till familjen som jag alltid gör som köttfärssås o i den har jag fläskfärs ketchup tomatkross grönsaksbuljongtärning
mushroom soy.
I stället för köttfärs har jag en vegomix som jag blandar i tomatkross till mig.
För den som missat de så äter jag inte köttförs/korv.
Sen har jag tomater gurka gul lök majs champinjoner paprika sallad.Mjuka o hårda tacosbröd/skal.Cheese tacochips.
Tror de var allt.

Trevlig Fredag på er.Glöm inte min tävling där du kan vinna 2 kilo av din favoritchoklad. Jag kmr att lägga upp de inlägget här igen så du vet hur du ska gå tillväga//M.

Av Liljenberg - 28 augusti 2014 16:34

Tredje dagen med gråt för Mollies del.

Hemskt o lämna då...men hon slutar så fort jag går ut från dörrren säger dagis.Så jag känner mig trygg att lämna henne,annars hade jag aldrig gjort de.

Hämtade upp syster o så körde vi o Fredagshandlade.

Förra veckan var de popcorn o kexchoklad o de blev de inte denna vecka   

Blev en STOR påse lösgodis helt enligt barnens önskemål.fick 37 kronors rabatt påden påsen så får ni själva räkna.  


Sen blev de lite riktigt snacks.Jag är ingen popcornsmänniska utan uppskattar mer chips o ostbågar.

Dill ska blandas med ostbågar.


Snart dax för kvällsmacka o sen ska Mollie göras i ordning.Hon har varit trött hela veckan o helt förfärlig o lägga i går.Hon galskrek o lekte ål(kastade o halade sig vid tvätt o tandborstning)

I bland undrar jag vad grannarna tänker om vår högljudda familj.

De är ju mest äldre här så dom är ju int vana vid barnaskrik.Kanske är de anledningen till att två granar inte hälsar o en går in när vi går ut.


Man får hoppas att batterierna till deras hörselmakapärer är slut  


I dag kom flickornas ena juklapp som jag visade i länken i går.

Salonsetet med barbien.Bara de att där var ingen barbie med..??

De tog jag för givet när bilden visar setet med en barbie.Men om man läser ser man att dockan ingår ej.Då kostar hon 289 kr styck..TILL!Setet kostade redan 269 st.

Rena rama rånet ju.Inte värt de.

Jag får hitta en annan barbie at sätta till..Lekmer i ett nötskal.

'Vet inte hur många ggr dom gjort fel vilselett i sina annonser.Men jag vet:jag behöver inte handla där...men de är bekvämt att beställa på nätet o oftast blir de ju rätt trots allt.


Nu ska dela på flickorna:Mollie är på Miranda hela tiden.Putar o för o petar o drar o så stänger hon av teven i ett när Miranda tittar..

På återhörande//M






Av Liljenberg - 28 augusti 2014 08:22

Morrn Morrn. Mot dagis.

Av Liljenberg - 27 augusti 2014 18:10

Tänk om man skulle bli brunett nästa gång!?

Av Liljenberg - 27 augusti 2014 15:58
Av Liljenberg - 27 augusti 2014 14:37

   http://lekmer.se/leksaker/babylek/aktivitetsleksaker/melissa-doug-wooden-hi-rise-dollhouse

Detta fina skåp ska flickorna få av tomten:de är på väg hit   

Tror de ska få bo utanför mint vättstuga så kan dom leka där o roa sig medans jag tvättar.


Dom ska även få vars en sådan här: http://lekmer.se/leksaker/dockor-gunghastar-o-gosedjur/modedockor/barbie-mermaid-salon-playset


Sen har jag köpt pysselsaker:tejp klistermärken pysselböcker vattenfärger mm.

Skönt för nu är jag klar med deras grejer.


Killarna är lätta o  snabbköpta..Kan inte skriva vad eftersom två av dom läser här i bland   


Nu ska jag sätta mig en stund på altanen:tränar mig i att slappna av o inte konstant städa tvätta plocka    

Av Liljenberg - 27 augusti 2014 14:09

Friserad

Av Liljenberg - 27 augusti 2014 07:52

I dag blir de frissan för mig. Klippa o färga.

Dagis för denna lilla skrutt o hennes syster.Jacob o Isac mot skolan o lilleman blir hemma. Han är förkyld o har ont i magen.Stackarn har legat vaken i natt ont haft ont.
På återhörande//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards