ploppviola

Alla inlägg den 20 mars 2015

Av Liljenberg - 20 mars 2015 20:23

Haft en trevlig eftermiddag hos min Malin.
Blev pizzabak när vi kom hem.
Jag vet inte vad de är med mig men efter ca 15 minuter började de lukta lite lustigt från ugnen.Jag slet ut plåtarna.Jag hade glömt lägga på osten...själva huvudingrediensen....
Jag hade hällt pizzakrydda direkt på..
Gick dock o rädda genom att hälla på ost.Stefan tyckte de var dom godaste bottnarna jag gjort.
Sen blev de våfflor för ngr o chokladpudding för några.
Nu ligger jag här i min säng då jag hastigt och lustigt blev så yr att jag knappt kunde stå .Ett kraftigt illamående o riktig tung i huvudet.
Lite orolig vrf detta mående verkar komma om igen!???
Har man inte hälsan har man inget...
Mollie somnade pang bredvid mig utan tvätt o tandborstning så de får vi ta i morronbitti.
Stefan lägger Miranda.
Tanken är väl att vi ska se en film.Känner dock mest för o sova bort detta jobbiga mående.
Go kväll//M

Hos Logopeden

Längtar efter o få flytta in allt i skåpen.

Fäljer strömmen o bär olika.Inte bara för "att" utan för att faktiskt verkligen fatta att alla är lika värda.

Av Liljenberg - 20 mars 2015 11:08

LEKMER HÄR

SONY HÄR

GLASÖGON HÄR

CONRAD HÄR

BODYSTORE HÄR

FITNESS HÄR


Då var Fredagen kommen igen.

Veckans bästa dag hävdar jag fortfarande.

Trots jag jobbar på Lördagen så är ändå Fredagen oslagbar.

Denna Fredagen ser annorlunda ut hos oss.

På de viset att vi drastiskt dragit ner på Fredagsgodiset.

Vi tänkte att en gång i Månaden blir de chips/snacks o lite mer godis

Medans 3/4 övriga Fredagar blir liite godis o i stället nån efterrätt.

I dag blir de först hemmagjord pizza o sen våfflor med glass o grädde för vissa o chokladpudding med samma tillbehör för vissa andra.

Först var de klagan o "tannagnisslan" från barnen,mer från vissa änn andra  


Sen blev de något positivt.

Finns bara bra aspekter med detta o de är ju såklart en hälsosak i första hand men även en ekonomisk fråga.

För många tusenlappar går åt till bara rent snask o de är inte klokt egentligen.

Sen att få längta till något som inte kommer hela tiden är ju bara lärorikt.


Vi har varit med Mollie hos logopeden o hon fann ingen anledning för henne att börja på en språkförskola."hon är ju bara precis 3 fyllda"

De finns inga krav på att utomstående ska förstå en treåring utan från fyra "ska" dom kunna göra sig förstådda utåt.

Hon har ett ordföråd,vi förstår o hon kan säga 4 ordsmeningar,så så var de med de.


Jag är inte orolig utan tror att hon redan till hösten kmr att ha utvecklats ännu mer.Hon förstår allt vi säger så de finns inget att oroa sig för.


Nu ska jag värma tacosresterna från i går o bara sitta o äta o njuta.Inga gubba ri huset :)

Sen ska jag o töserna ta oss bort till Malin o Malte.

Trevlig Fredag på er//M






Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards