ploppviola

Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Liljenberg - 6 oktober 2014 22:53

Föräldramöte avklarat.Barnen i säng o vi oxå.
Ska surfa runt en stund o sen sova.
Go natt..//M

Av Liljenberg - 6 oktober 2014 14:11

Promenad bort till parken.Kallt o massa löv som ven.
Plattan är paddad nu väntar vi på cementbilen.

Av Liljenberg - 6 oktober 2014 09:48

Natten var lugnare tack vare slemlösande i går för Mollies del.
Hade ett helsike att få i henne de men till sist så
Hon gapade o bråkade vid både tandborstningen o tvättningen o pyjamas o böjbytet. .Ofattbart att en liten kan strida på på de viset.
Trotsåldern är en prövning må jag säga.Den blir inte lättare hellet men bara att rida ut stormen.
Inte bästa tiden att ta nappen heller men jag håller fast o hon har nu varit nappfri på dagen sedan i Torsdags.
I morron är de dagis men tror inte Mollie ska dit.Hon hostar o snorar hela tiden.Miranda vill väldigt gärna dit annars var tanken att hålla båda hemma.Får se hur jag löser de.
Mollie vill dit så asar jag in henne så går hon ju inte där i från.
Ska höra om någon vill lämna Miranda.

Vi har lämnat killarna på skolan o sen veckohandlat på Maxi.
Byggubben håller på o lägger ut makadamm där plattan ska gjutas bak.
Om en stund kmr Stefan o en annan Byggubbe. De har tillstött ett problem med måttet fram vid badrummet o toan.Man måste ha en viss mängd isolering o de blir antingen att vi får höja taket ute el el sänka inne.Lutar mot att sänka inne.
Mycket som ska klaffa.De mäts o mäts överallt.
Får se om vi går ut en sväng....
Trött o omotiverad.I kväll ska jag på föräldramöte i Isacs klass.Dom hade lagt Isacs o Pontus på samma dag samma tid.Vet inte hur man tänker då men ja så är de iaf. Eftermiddagen går åt till läxläsning.Pontus har so-prov på Torsdag o sen engelska glosor. Han Har Även Svenska Ord. .Isac har tyska o engelska glosor.
Man håller sig sysselsatt.
Halva tiden går åt att hitta läxorna.Har blivit lovad att få läxan på schoolsoft innan helgerna men nejdå där är inget.Då får man skriva o påminna o lägga tid o energi på de oxå.
Samma visa genom alla åren..
Man lessnar på allt.

På återhörande o tack för ni läser.
PS kolla gärna in min omröstning långt nere till höger på min sida.Ni är även välkomna att skriva om de är något speciellt ni vill läsa om el se i min blogg ds
//M

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards