ploppviola

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Liljenberg - 12 oktober 2014 18:28


ETT KLICK I FRÅN


Här hittar du massa fint.Kanske något fint till julen?


Spenderat dagen åt att köra runt barnen till deras aktiviteter.


Sen blev de match för Jacob som tyvärr inte vanns men dom kämpade duktigt.


Vi har även blivit bjudna  på pizza/gyrostallrick..Gott! Tackar vi för.


Nu ska strax dom små göras vid o sängen väntar..

Förberedelser inför morgondagen för killarna.

Vad vi flickor ska göra vet jag inte..men de finns alltid o hitta på.Vill iaf se gubbar i trädgården.


//Monica







Av Liljenberg - 12 oktober 2014 10:11

Julklappstips till din man/sambo/gubbe eller annat     



  Vaknade till regn:mysigt!  

Hoppas bara de inte häller ner när vi ska på fotbollsmatchen.


Frukost o morgonfix är gjorda o flickorna ser film o pojkarna spelar data.

Jacob sover över hos kompis.

Dom var på Emporia i går o köpte kläder..Kul,dom behöver träna sig i att se vad saker kostar, o just att dom visar eget intresse för vad dom faktiskt vill ha.

Jacob börjar gymnasiet nästa höst så vi kommer att börja öka hans summa för vissa klädinköp o annat..

Han kommer dock märka att de inte jättelönar sig att ha egna pengar o då få stå för inköp..

Mycket pengar som går åt i hans ålder..Säger igen små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer..Sen är de kärt besvär men saker ökar på många sätt o vis.Ni som har tonåringar vet vad jag pratar om..Ni andra kan gissa men de kommer bli mer uppenbart när ni är där.

Nästa år har vi två tonåringar o 2017 har vi tre.


Flickorna är små lite till..

Dock har vi en blivande 6 åring med mycket känslor o attacker....Förpuberiteten o så mycket starkare änn jag sett med killarna...

Jobbigt för henne men vi försöker stötta henne så gott de går.

Dom får ha sina gråt o surattacker sen gonar dom igen  


Jag ska snart köra Miranda till sin dans....Hon är ombytt o färdig sedan länge.


Hon går på dans o rytmik o dom sjunger en del oxå..trevlig grupp o supergullig ledare.


Efter dansen är de lek för henne hemma hos Malte..De ser hon fram emot..Vi ses sen Malin  


För oss andra blir de fotboll på Österås..Heja Jacob  


I veckan gjuts som sagt golven både fram o bak..


Jag ska börja titta runt efter klinkersgolv som kan passa..Har ni ngr tips/ideer o annat får ni jättegärna dela med er..Hur tänkte ni ang golv väggar tak..Ska man välja mörkare vägg o ljusare golv eller tvärtom...?

Jag älskar grått så de är i gråskalorna jag tänker mig...nu iaf.


Jag sitter även o planerar julklappaprna till killarna..

Jacob ska få ett kylskåp till sitt rum..(ja du vet ju redan hjärtat)

Vill hitta nåt i rolig färg o inte de allra minsta men inget stort heller..där ska få plats typ et par läsk/ngn jouise o ett bregott o ett paket ost..typ..Sen någon rolig box at ha lite bröd i ev.


Stor kille nu o han har en liten köksmiljö där nere så de passar utmärkt med ett kylskåp..Tror nog elgiganten har eller har ni även ngr tips där till mig?


Övriga två killar önskar sig pengar till olika spel o datagrejer..

Isac ska även fylla år(vi kommer inte fira honom el Stefan i år då vi bygger o inte har platsen)Vill man komma o ta en fika på dagtid funkar de dock..Annars firar vi bara i vår familj.


Isac önskar sig även pengar där till hans spelstation..Den kommer inhandlas på mellandagsrean..Då är den förhoppningsvis sänkt..  


Nu ska jag få i barnen lite mat o sen ska de gympas/dansas.

Trevlig Söndag!/Monica













Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards