ploppviola

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Liljenberg - 22 oktober 2014 22:54

Var hemma med min lilla böna i dag.
Vi fick trevligt besök av Malin o Malte på fm. Dom hängde med o hämtade Miranda på dagis.Sen fortsatte leken här.
Vikit lite tvätt o fixat lite smått.Känner mig fortfarande lite hängig.

På Måndag kör bygget i gång på allvar.
Rörläggaren är tydligen en strängt upptagen kille.

På Fredag ska grunden/gjutningen kollas av kommunen.Jag måste säga att de är MÅNGA små moment o mycket genomgångar. På snudd till överförmynderi, faktiskt.Men bara att gilla läget.

Verkar inte som att dom vill att man bygger.Visst många saker är för vår skull men många finns ingen logik i alls.

Sen är jag rätt intolerant med folk över lag som försöker gå över gränsen.Lite integritet Tack. Finns en ruta framför varje människa o den behöver man inte klampa in på.

De hade inget med bygget att göra men upplever att de finns människor som ska styra tycka o tro sig bestämma saker vi själva gör upp i vår familj Här är jag spindeln o de fixar jag galant.
Sen kan man läsa lite mellan raderna o inte va så snabb med att döma o tycka i bland.
Syftar på incidenten jag nämnde på ytan häromdagen. Får de om jag orkar dra den här nån gång.
Folk är som hökar o ska hitta syndabockar o kalla än de ena än de andra.
Fast dom faktiskt inte har en aning om sanningen.
..galet!!

Får se om jag lämnar min lilla tjej i morron el ej.Hade behövt städa i för helg o lov...men hon ska va helt frisk först.
Sen har jag lite saker/ärenden att stå i i morron dessutom.
Nu ska jag krypa ner..Trött! !Sov gott påpå er//M

Av Liljenberg - 22 oktober 2014 15:00

På ett sjukhus i Frankrike fanns en gammal dam som inte såg ut att intressera sig för omgivningen utan bara satt och stirrade ut genom ett fönster. När hon var ...död fann man denna dikt bland hennes papper:

Vad ser ni, systrar?

Vad ser ni systrar, vad ser ni; säg?
Vad tänker ni inom er, när ni tittar på mig?
“en knarrig gammal gumma, inte särskilt kvick,
osäker om vanor, med frånvarande blick
som spiller ut maten och inte ger svar,
när ni muttrar om henne som aldrig blir klar.

Ser inte ut att märka vad ni gör
och ständigt tappar käppen och inte ser sig för,
som viljelöst låter er göra hur ni vill
med matning och tvättning och allt som hör till".

Är det så ni tänker, när ni ser mig; säg?
ÖPPNA ögonen systrar, titta närmare på mig.
Jag skall tala om vem jag är,
som sitter här så still,
som gör vad ni ber mig och äter när ni vill.

Jag är ett tioårs barn med en far och en mor
som älskar mig och min syster, och min bror.
En sextonårsflicka, smäcker och grann,
med drömmar att snart få möta en man.
En brud nästan tjugo – mitt hjärta slår en volt,
vid minnen av löften jag givit och hållit.
Vid tjugofem — ännu har jag egna små
som behöver mig i hemmets lugna vrå.
En kvinna på trettio, mina barn växer fort
och hjälper varandra i smått och i stort.
Vid fyrtio är de alla vuxna och alla flyger ut,
men maken är kvar, och glädjen är ej slut.
Vid femtio kommer barnbarn och fyller vår dag,
åter har vi småttingar, min älskade och jag.

Mörka dagar faller över mig, min make är död.
Jag går emot en framtid i ensamhet och nöd.
De mina har nog med att ordna med sitt,
men minnet av åren och kärleken är mitt.

Naturen är grym, när man är gammal och krokig,
får en att verka en aning tokig.
Nu är jag bara en gammal kvinna
Som sett krafterna tyna och charmen försvinna.
Men inuti denna gamla kropp bor ännu en ung flicka.
Då och då uppfylls mitt medfarna hjärta.
Jag minns min glädje, jag minns min smärta,
och jag älskar och lever om livet på nytt.
Jag tänker på åren de alltför få som flytt
och accepterar kalla fakta att inget kan bestå.

Om ni ÖPPNAR era ögon; systrar,
så ser ni ej
bara en knarrig gumma.
Kom närmare,
se MIG!


TYCKER DETTA ÄR SÅ TÄNKVÄRT!!!

Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards