ploppviola

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Liljenberg - 2 februari 2012 15:02

ska jag strax köra Jacob på o sen hem o duka till middag som i kväll blir tacos.(som redan är hackat o fixat)..tänkte göra de smidigt så vi kan ha pizza i  morron o då kan jag lägga morgondagen till städ o tvätt enbart o kommer förhoppningsvis hinna mer då...


Var hos barnmorskan i förmiddes o de blev taget hb som visade 128 så de var ju väldigt bra...järntabletterna hjälper upenbarligen...

Bloddtrycket håller sig som sist......

Sköterskan ville ha en vikt o jag sa att jag hade tänkt neka de för jag tycker inte de behövs men då sa hon att du får gärna neka men en vikt ska vi ha o då kände jag mig fånig o ställde mig på vågen o sa:säg inte de högt  Hon lovade att de skulle stå tydligt i tidningen i morron  


Trist när mitt skelett väger tio kilo mer änn de ska  alla gissar min vikt tio kilo mindre o då tänker jag:tro du de hahahha


Tyvärr fick sköterskan svart på vitt o hon präntade ner den förskräckliga siffran i mitt häfte..får väl elda upp boken sen,,  Iaf har jag ökat 16 kilo sedan inskrivningen o de är ca 2 kg till om man räknar ända från jag blev gravid(innan jag kom på inskrivningen)

Väl inne hos bm tog jag upp de här med fosterljuden så var så låga i går o hon sa att var man orolig fick man ringa in o ev åka in men hon trodde de var för att bebisen lagt sig så långt ner o att de blir svårare att få fram ljuden iom de...Den ligger numera helt i läget att födas,skruvat sig ner ytterligare o de är drf jag haft dessa sticken...


Magmåttet var samma som sist 33 för nu har magen sjunkt ner o de oxå ett tecken på att de närmar sig...Dessutom hade jag tydligen den typiska vita randen runt munnen man har innan födslen(aldrig hört innan)


Vi skrev en sammanfattning om hur graviditeten varit o vilka förväntningar jag har på förlossningen o tiden på bb....

Sen skrev vi in att jag vill ha sen avnavling o inte trodde jag väl att de skulle vara några problem..Tydligen kan för sen avnavling även ha en baksida:att barnet får för mycket blodkroppar o därför får gulsot o så ville hon inte skriva de rätt ut i journalen för de kunde misstolkas...??Ehh va? Blev liite paff faktiskt!!Sen skrev hon att jag har en önskan om att prata om de o sen får dom fråga mig varför...Eh ska jag ens behöva förklara de???De räcker med:för att jag vill o jag känner för de..Tydligen fanns en diskussion jag missat här,,men men min kropp mitt barn mitt liv så jag kommer ha munnen med mig o de kommer att bli som jag/vi vill bara allt flyter på o går bra..Annars är de en annan sak o de inser jag ju....


Skrev även min önskan om eget rum..Klarar inte av o sova med andra människor:överkänlig mot ljud o saker som stör o jag sover inte en sekund då..Gör jag knappt ändå iof men vill inte lyssna på folks om snarkar o pumpar mjölk osv....

Även mina matkrav skrevs in(äter inte korv,färs,skaldjur,organdelar tex lever,blodpudding mm)


Kändes bra när jag gick där i från.....så får vi se om jag går dit den 16 el ej..???? 


Magen är en enda stor sammandragning jämt känns de som o de pumpar ut i ryggen ner i bäcknet nu o då....


Nu ska Jacob köras på fotboll.Ha en fin kväll,de ska vi ha med lite garderobsihopasättning för gubbens del o tvätt o mat o disk för min del,sen blir de biggest loosers..Ha en fin kväll på er!!/M













Av Liljenberg - 2 februari 2012 08:45

Dagarna går men nu ska jag sätta mig o tänka igenom vad vi gjort....


Natten till  Tisdagen var jag nästan ett vrak:sov inte många blundar..Bebisen har gått ner i varv o bökar bara lugnt o mer ålar hit o dit så jag får ingen känsla av att den rör sig normalt....tog dopplern på kvällen o till min fasa hittade jag först inga fosterljud där på höger sida där jag ALLTID brukar hitta dom....blev lätt illamående o hastade snabbt vidare över magen o där på vänster sida fick jag fram ljuden..Tack o lov!! Man blir ju halvt spyfärdig!!!!  


Sen på natten tyckte jag inte den rörde sig som de brukar o jag var upp o kissade, drack, buffade på den o höll på..den ålade till emellanåt(sov väl den stackaren)Fick ingen lugn i kroppen o direkt på morronen på med dopplern o då var allt bra o den ålade på under dagen....


I går likdant tog dopplern(sov tack o lov gott på natten)

Rejäla o fasta hjärtslag som vanligt men på kvällen i går så tyckte jag likadant att  den rör sig mindre så jag tog dopplern igen(tack för denna uppfinning jag hade varit ett vrak annars)jaha då var hjärtljuden så låga att jag blev orolig..den brukar ligga runt 150-160 o i bland mer..Har märkt om den är lugn o sover att de kan gå ner till 130-145 men nu gick de ner till först 125 o sen 119 då blev jag smått kallsvettig..Gick o drack ett STORT glas kallt vatten o borstade tänderna men väntade med att sminka av mig(fall jag behövde åka in)O så tog jag på dopplern igen som nu visade iaf 130 o de kändes hyfsat ok,men fick ha på den stund för o lugna mig.....


I dag buffar den på så smått o dopplern visar 150+ så allt verkar ok men nu får de snart vara bra o bebeisen får ligga i min famn.....

Man kan tro att man skulle bli lugnare för vart barn men de är precis tvärtom man vet ju mer o inser att saker kan hända..Hade känts säkrare om liten låg hos mig utanför...


På tal om utanför så var jag o Pontus på Maxi o handlade i gårkväll o de var med nöd o näppe jag lyckades ta mig runt den turen,känns som ett klot nertill o så sticker de massa för vart steg..Blev kallsvettig o var ett tag osäker på om vattnet gått el ej..Men de hade de ju inte.....likadant när jag lagt mig i går då plötsligt fick jag ett knäpp o så kändes någonting nertill precis som när vattnet har gått  med killarna så jag låg o svettades o började andas "förlossningsandning" hehehhehe....  


Låg ett bra tag o väntade men nä blev inget av de,,,,,tror dock de är rätt nära o att kroppen försöker men att de inte är riktigt moget för o gå hål ännu......


I går fick jag gjort mitt storbak,fast de blev inte så väldans stort för jag tappar snabbt kraft o ork o orkade inte sätta mer änn dubbel sats..Brukar ta en tre fyra iaf inför barnafödsel..Men bestämde mig för att detta fick duga o så köpte jag upp "torris"kakor på Maxi bla hallonkakor,havreflarn,blåbärskakor,tranbärsflarn osv......Ponte som var med såg väldigt glad ut o hoppas på att beisen skulle komma redan på kvällen  


Han gick o tänkte ut saker vi kunde köpa till bebisen o tänkte att eftersom den inte har tänder så kan den ju iaf suga på ett Hubba bubba  Nä sa jag..Men mamma en liten klubba iaf...???Nä ingen bra idee  de heller..När vi kom hem berättade han för stefan att bebisen kunde inte få NÅT godis ALLS eftersom dom inte tål socker..hahahha han är goo min miniskiorpa!!!

HAN(Ponte)tål iaf godis för hans mage har vant sig  


Fick massa bra hjälp med scanningen o plockning av varor av honom..


Bullbaket hjälpte miranda duktigt till mig....



I går fick jag även städat kök hall o Pontus rum...Hade beställt fina blåa kapp- gardiner som jag strök o hängde upp,,innan dess putsade jag hans fönster...Vi har bytt ut dom flesta fönstrena här till nya vändnigsbara men inte just detta så de blev stegen o stå där ute o putsa:de kunde inte vänta..Stefan var inte helt glad när han såg stegen,,ehheh..Jag höll mig bra o hade inte gjort de om de var högre upp.....


Sen hade jag köpt en blå liten fönsterlampa o så nya fina blå Ninjagus sängkläder så han fick riktigt fint..Bara Mirre som var onöjd:men Nanna då men Nanna då...Osså ängkläder..!!!Hon avr även putt på att bebisen fick en sån fin säng,de ville hon oxå ha....


Köpte även sex stycken nya blå förvaringslådor som man kan se igenom o så sorterade jag upp alla hans leksaker mm....


Så jag fick gjort en del o de kändes i bäcken rygg mm,,men så skönt när de är gjort


På tal om gjort så i Tisdes bestämde jag mig för att försöka få i hopa spjälsängen själv,sagt o gjort o nu står den fint bäddad o väntar bara på bebisen.....


Stefan har fått på dörrarna på klädskåpet i hallen:extremt mycket skruvar så de tog sin lilla tid...Är lite pul o lister på den bara kvar som ska ske i kväll..Sen väntar den andra garderoben vi bestämde att ha i sk hall två med vantar mm..Tradigt bara att när vi kom hem innehöll paketen fel varor el rättaresagt en garderobsstomme för lite..Ikea som lämnat ut fel el rättaresagt felpackat i kartongen..Stefan får dra upp igen till helgen o hoppas dom tror oss bara..lite svårt o bevisa....

Han ska även köpa en lampa som Jacob hade råkat dra för hårt i sladden i på skolan så den föll i golvet o sprack..Så den blev vi ombedda att ersätta o helt ok för mig..Jag erbjuder alltid mig o ersätta saker jag/vi tar sönder...Heheh Karin säg vikken ljuslykta du vill ha så får du antingen pengar el köper jag den.....


Jag håller på o storstädar toan o röjer igenom skötbordet o lägger fram lite blöjor, tvättlappa,r kläder o salvor osv o skurar av allt...så de ska jag fortsätta med nu o sen klockan elva ska jag till bm för sista gången hoppas jag,men jag har två tider kvar: en den 16 feb o en den 1 Mars,,den sista vill jag INTE gå på tack o den 16 slipper jag helst..Tänker mig att leverera den 14 feb..Hade varit en mysig dag men så klart är vilken dag de änn blir PERFEKT!!!!!!

Ut kmr världens finaste bebis komma med de könet som är tänkt o så hoppas jag alt kmr gå bra.....  


Ta han dom er där urte//M








Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards