ploppviola

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Liljenberg - 16 februari 2012 13:46

Barnmorskan blev de i dag..


Trycket hade ökat lite till 125/78....


Sf-måttet var 34 cm o bebisen var  mycket vild o barnmorskan lyssnade kvar så länge att jag blev nervös..hon skrattade till emellanåt o sa att de var väldigt vilt där inne..Den tryckte med huvudet ner o pressade på samtidigt som fötterna pressade mig under bröstet.

Stack o kändes hela tiden som nåt skulle hända..bm ville att jag satt ut i väntrummet o väntade tjugo minuter sen ville hon kolla hjärtljuden igen då dom låg på 170 o den var väldigt sprallig hela tiden...


Efter den stunden kollade vi igen o då var de något längre slag:160 men fortsatt väldigt vild..Jag känner hur den pressar på nedåt o den vill ju ut o känner sig kanske stressad?


Körde o hämtade Miranda hos farmor blev kvar på lite fika o sen hämtade vi Ponte på skolan.Hem o la lillan..pust vilka stick när jag la mig:stack o stack o jag känner hur den pressar sig nedåt o jag får hela tiden den känslan av att de ska gå hål på vattnet..Som bm sa är de en process o inget som sker på ett kick..Den testar säkert o testar o när de är mjukt nog så klickar de till..tror inte på många dagar till..är uträknat tils den 27e dock men två veckor innna är ju inget ovanligt..


Hoppas inte söndag bara för då står vi barnvaktslösa.....


Iaf för ngr timmar....


Fxat fika till Pontus som var glad efter lyckad skridskoåkning på skolan o strax kommer Isac hem,han går själv en gång i veckan då han slutar annan tid änn Pontus då....


Håller på o tvättar Stefans o mina kuddar o ska lägag rent i hela sängen....de är väl de o laga mat som kommer ske i dag..Har skurat lite golv men annars händer inga storverk här,mest lite småpul o så nu kan vattnet få gå.....Nu vill jag se min bebis!Vem är du?????


//M














Av Liljenberg - 16 februari 2012 08:36

Vaknade 04:45 med att de blixtrade för ögonen o jag hade huvudvärk:migrän igen..Konstigt för de brukar bli tre anfall på ca 1-3 dygn sen håller de sig borta ett par veckor igen..Nu tror jag de är nära till förlossningen o då brukar migränen pumpa på fler ggr o mer smärtsamt iof...


Blev de vanliga med två panodil,värmekudde o vila som gällde..nu är jag mest tung i huvudet o trött..!!


Stefan lämnade barnen i dag då de kändes som fler attacker kunde komma,lugnade dock sig men man vet aldrig....


Han kom iaf i väg på sitt Torsdagsjobb o efter i dag så är de mer "lämpligt" att föda tydligen  


Jag tänkte mig denna vardagsvecka oxå med sista pulet o grejset så mig passar de bra from i morron em  


I dag kommer jag fixa med tvätten o röja lite på fm o sen ska jag bort med Miranda till farmor där hon ska va när jag är hos bm på sista besöket(kan ju inte bli att jag ska dit den 1 MARS  )


Sen blir de hem o fixa köttfärssås o spagetti till familjen o i kväll är de biggest looser o  de galna bilförarna(vrf tappar jag namnet jämt?)


Bebisen ligger i sitt trygga förvar o de sticker till lite då o då o den är rätt lugn nu men man känner små fötter som petar upp då o då  


Detta fina kort fick jag av familjen på alla hjärtans dag med fin teckning:     samt lite gott choklad


Farmor var här i går på fika o sen följde Isac med henne hem o gjorde sin ena läxa:guld värt!!!:  


  De blev en sen kväll för lilla damen då hon somnade så här i soffan 15:30



      Magbilder 38+2


Verkar som om min kamera ska bli suddig o dålig lagom till bebis ska födas  


:        


Hej hej vi hörs//M











Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards