ploppviola

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av Liljenberg - 6 februari 2012 14:17

In  en snövall blev de för min bil i morse..Ställde mig bakom en liten vall med snö/is o gick sedan in med killarna på skolan o sen ut o körde fram o glömde visst bort den där lilla vallen som blev osynlig(alltså under mitt synfält)

Hörde ju en liten smäll/skrapning med trodde typ att jag bara kört emot liiite men sen körde jag o då väsnades de o jag såg att folk på skolan tittade,så då förstod jag att nåt var sönder..Ut o titta o då hängde lampan krossad samt en bit av listen/spoilern löst..Fick trycka tillbaka de så jag skulle kunna köra hem utan o släpa de i marken...trist för Mirre o jag hade tänkt ta oss till Andys lekland,har dåligt samvete för vi varit inne hela helgen o planerar detta så händer de..Surt faktiskt!Men de kunde ju vat sju resor värre,blir väl inget superdyrt men onödigt känns de allt...


Uppdatering:de blir visst dyrare änn jag trott:   Tydligen måste hela fronten bytas......suck!!!


Fick tänka om dagen o bestämde oss för att gå ner till stan o lövet o fika,så de gjorde vi..På med rejält med klädern för man fryser ju nästan halvt i hjäl...minns inte att de varit så kallt om vintrarna(?)13 minus när vi gick..Visserligen så kan jag inte knäppa jackan längre av någon anledning(  )men tog på mig en tjock långkofta jag fick av Stefan i julklapp(som jag packat ner i bb-väskan som jag tänker kan bli skön o go när man ammar tex plus för o dölja en deggig mage efter förlossningen)på med benvärmare o vantar halsduk..Mirre byltade jag oxå på rejält o så en tjock go filt på henne.(tänk att man ska få kommentarer av en viss person fortfarande när man är vuxen o snart har fem barn om att du har väl tagit på henne rejält så hon inte fryser..??Hum eh JA jag kan klä ett barn helt själv,35 år snart o bott hemmifrån sedan jag var 16:men tack för idiotförklaringen)....frös så om munnen o läppen att jag tappade känslen där.....tillfälligt tills vi kom ner till fiket o jag fick sätta tänderna i min tonfiskbaguette o dammsugare o en cola zero på de..Inte dumt allt..Mirre fikade på en thekaka med goda pålägg o så en negerbulle o mer-dricka..


Vidare till Lindex för o kolla kläder o reor..rean var som vanligt pyttig..Tunikor som kostat 129 sänkta till 99:inte rea i mina ögon..då ska dom kosta mellan 50-75 kr..Sänker man 30 kr får man ingen jättereaktion hos folk o mig...där var väl någon som kostade 99 o hade kostat 149 o där reagerar man ju lite mer,men blev inget för hennes del där o ja inte för någon annans del heller..Höll o drog i diverse grejer men dom åkte på hängning igen...Är inte jättetät just nu o kläder är väl inte prio ett,men kul o kolla o drömma lite....

Där är två superfina vårjackor som jag kan tänka mig till Mirre,en turkosblå med fint mönster o en röd med rosa detaljer,lutar åt den blåa....  

Sen finns där massor av fina bebiskläder så fort jag bara vet vem som bor i magen så ska jag shoppa!!!!


Till Isac  o Pontus hade jag först tänkt mig deras fina vårjacka i blått o grönt men nu har jag beställt vars en fin blå nylonjacka från Hm i stället...o lite annat till barnen....


På kappahl fanns massa underbart fint oxå..särskilt till Miranda då,flera fina jeanskläningar,skinnjacka,o massa färgglatt fint som leggings,tröjor,kläningar osv..På bebisavdelningen newbie fanns flera underbart mjuka set..helt enkla men så fina...vill ha ut min bebis nu,dör av nyfikenhet vem de är o hur plutten ser ut....


Köpte en fin tröja till Ponte på rean,gossen har tagit sig en del till min stora lycka!!!


En sväng in på Nisses o köpte lite alla hjärtansgodis till familjen o present till en kompis till Pontus,blir kalas där om ett par veckor o killen önskade sig fotbollskort så de ska ha få..


Tog mig till o från stan per fot o nu känns de var jag har mina delar utan o bli detaljerad    


Hämtat pojkarna o även satt i mig en pasta....laddar inför förlossningen o då måste man äta bra sägs de  


Ska fixa till nån middag,men så tråkigt o jag har totalt tappat stinget för mat..Kanske inte för själva lagningen men att komma på vad vi ska ha.så trist o har ingen fantasi.....men att äta den är ju inga bekymmer...finns ju inget godare änn en riktigt middag med sås o potatis tex....kanske är jag sugen på tonfisksallad o familjen får unkle bens? Får se, får se..nu ska jag iaf sätta i mig lite glass maränger grädde o chokladsås(har vispad grädde o de vore synd om man fick slänga den)


Ha en trevlig em o kväll o missa inte dom fantastiska familjerna i kväll i familjen annorlunda:storgillar familjen Norrström!!!//M












Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards