ploppviola

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Liljenberg - 5 februari 2012 16:17

Då var snart denna helgen slut....

Känns skönt när allt återgår till de vardagliga.....de är ju förändringarna som gör de,,,


Stefan har snickrat på hallen o även varit o hämtat lite grejer här och var....


Jag hade tänkt ta mig ut i går men de var så svinkallt så vi bestämde oss  för o bli inne denna helg..Ja dom stora barnen går ju ut själva o i går gick Isac ,Pontus med Isacs kompis bort till en liten pulkabacke här i närheten o var borta i ett par timmar o åkte pulka....

Jacob sov hos sin farmor o farfar o kom hem på kvällen,då ville Isac åka dit så de fick han o även han sov över o kom hem i dag på förmiddagen...i farmors nya vrålåk...


Iaf i går blev inte så hemskt mycket gjort förutom att tvätthögen krympte en del o mat kom på bordet o här såg hyfsat röjt ut....

Man går o laddar o tänker på bebisen.....

Tre veckor kvar.......


I dag har de fortsatts i hallen dock med många avbrott för hämtningar o lämningar av barn..Stefan som skötter den biten i dag..så han har fått avbryta en del tills hans stora frustration...så är de för oss kvinnor oxå här i livet,man kan inte vara vid något en hel dag utan får parera med tvätt,skolhämtningar, o massa annat..Fast just när man ska va vid nåt o snickar a l få gjort blir man ju lite galen om man inte kan fortsätta några längre stunder....


Isac har varit i väg på kalas o där efter följde han med kalaskillen på hans gympa som ev Isac oxå ska börja på..Han är riktigt vig o hjular o har sig så de passar han nog till....


Pontus har haft kompis både i går o i dag så han är nöjd..De var han iof inte i gårkväll när han skulle borsta tänderna o han blev ilsken o välte lite saker på rummet(härliga ålder)

Händer inte ofta o oftast är han genomsnäll men inget barn kan vara "snällt" jämt utan måste få visa andra sidor o känslor att tro nåt annat är bara o lura sig själv.....

Ett barn som inte får visa känslor blir aggresivt o någon gång exploderar de o att ständigt få höra :va snäll är inte friskt!!Talar av egen erfarenhet..


Stefan ska snart köra o hämta thaimat o jag ska ner o tvätta lite mer,sen händer de inte så värst mycket mer i kväll,mer änn packa frukt,lägga fram skolkläder o fixa lite här o där....

Hoppas er helg varit bra o att veckan blir likaså//M



Ps bjuder på lite bilder från i dag då Miranda tränar på att somna sin lilla blåa apa i bebisens säng bla


      "Ta kort på mig mamma"









Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards