ploppviola

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Liljenberg - 18 februari 2012 10:42

Vaknade 05:50 tack o lov utan migrän


06:15 hör jag hur Isac väcker Pontus så dom ska hinna spela   :som om dagens timmar inte skulle räcka eller nåt!?


Bara att gå upp o de stör mig inte för egen del,tycker de är skönt o komma upp o få saker gjorda,att ligga halva dagarna förstår jag mig inte på ens!!?? Men vad som stör mig är att dom blir trötta o gnälliga fram åt eftermiddagen o bråken brukar börja då dom sovit för lite..Hoppas dock inte denna dag blir så....TACK!!!


Frukosten avverkad o därefter lite datatid o sen badning av de tre minsta grynen  hade behövt ett stort badkar för vi kör liten balja,men oftast duschar killarna o de är bara Mirre som behöver baljan..Men i bland tycker jag att även killarna behöver sitta lite i blöt!!


Hon kom själv i dag o sa att hon ville duscha,inte vanligt alls....började med att ha henne i blöt så hon fick blåsa bubblor o leka:bada sina livrädda dockor o hästar(säkert terapilek för henne)


Sen kan man ta med vatten i handen o blöta håret o i med schampoo utan att hon opponerar sig allt för mycket..Sen får jag kalla in förstärkning för o duscha av de sista o då med en handuk för ögon o öron..tog inte många sekunder o hon han bara börja gråta hastigt o blev aldrig så rädd/hysterisk:så skönt..kändes som en stor sten föll,,man går o tänker på detta Lördagsbad hela veckan från o till så nu sitter hon ren,smord o i fina kläder hon själv valt o tuggar grillchips i soffan....


Isac o Pontus blev oxå rena o fina o tuggar snacks dom oxå..Pontus ska på kalas senare i em o Stefan sågar bort dom gamla rören på nedanvåningen o ska till tippen med kartonger o säckar....o lite annat mög vi samlat på oss...


Jag ska fixa hamburgare om en stund till familjen o själv ska jag äta mina smörgåstårtekletmackor..


Haft hjärtklappning o så har de  pressat på massa nedåt(ja igen hihi)men denna gång satt sammandragningarna i rätt länge o så har ev slemproppen gått(?)Efter de fick jag ett band av smärta runt rygg o nedåt..så visst vet kroppen vad den ska göra......


Ska återgå till familj o röj nu men ha en fin lördag på er alla!!//M








Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards