ploppviola

Alla inlägg den 4 februari 2012

Av Liljenberg - 4 februari 2012 10:01

17.5 minus när jag vaknade...var kallt i soffan o på vägen dit....Miranda försökte få upp mig 6:45 men lyckades få henne o bli kvar i sängen o somna om tills klockan iaf var 07:15....

De blev o ta filtar om sig för o inte huttra sönder....värmepumpen orkade inte riktigt med


Tog mig en liten egentidsmorron med fotbad,rakning av ben o smörjning av diverse "stock"delar....blä vad tjocka o svullna mina ben är..Får inte känslan av att dom tillhör mig när jag smörjer..Cirkulationen är inte hundra o jag börjar längta tills dom blir normal stl igen....


Iaf var de skönt o få mjuka ben o fötter o nu kan förlossningen starta  


Nu är även frukosten avstökad o vi har även fått klippt Mirandas tånaglar under fasthållning o mycket skrik o tårar...Hon är som hunden vi hade innan barnen,,han var helt hysterisk o sprang o gömde sig överallt..Tom upp i bokhyllan satt han i bland....en schäfer talar vi om då...


Man väntar tyvärr in i de längsta med hennes naglar då man VET vikket jobb de är o hur ledsen hon blir,men kände att nu är de dax..Inte för att jag har fått se hennes naglar men sist hon badade var dom rätt långa o så nu fick jag misstanken bekräftad när dom tom börjar böja sig o växa neråt..inte så dom gått in i köttet men inte superlänge dit heller..Hon har någon sorts bekymemr med sina fötter..hon klarar inte av att ha trådar på insidan av strumpor tex,för då kan dom fasta i naglarna o då blir hon ledsen o så nu senaste är att hon  inte ska ha strumpbyxor..för när man då drar upp dom sträcker  de i fötterna o kan fastna i naglarna...ja ja alla har vi någon noja el fixidee..Detta är hennes så hon har ALLTID strumpor dag som natt o så klart måste jag byta dom då o då(efter nån el max två dar)o då är hon INTE glad...


Tror dock de kommer lätta lite nu när naglarna är korta o tom så hon kan gå stundtals utan strumpor vissa ggr efter klippning..då säger hon: Nu Nanna stor flicka, nej strumpor  


Så nu väntar nästa stora projekt:duscha henne..hon är tillbaka i de tråkiga jobbiga momentet då hon ÅTER är rädd för vattnet o nu är de att få i öronen som gör henne rädd o skrikig..sista två gångerna har vi fått hålla henne när vi tvättat håret o hon har varit helt skärrad o panikslagen,trist för de gick så bra i flera månader o då ville hon bada varenda dag(fick hon ej men hon begärde på de iaf)


Ja vi får se när vi varit ute o hon har sovit o rätta känslan infinner sig,håret är lite flottigt nu o hon MÅSTE bada...


På tal om ute så får vi se om vi kan klä oss så vi inte behöver frysa..Min vinterjacka går inte knäppa o mina nya fina 1300 kronors stövlar har gått sönder i båda dragkedjorna så  jag får binda med band.Men de får gå,bara barnen är varma så är de bra..


Nu ska Stefan köra till Ikea igen o hämta gardrobsstomen som dom glömt packa med...han blev inte trodd som vi misstänkt,men efter ett tag så fick dom räknat sina varor o märkte att dom hade en för mycket o de blev den dom glömt ge oss,så som tur var så får vi nu den vi redan betalt...


Nu ut för vår del......ha en fin dag på er//M







Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards