ploppviola

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Liljenberg - 9 februari 2012 11:30

är att då kan man börja tulla av helggottet redan då  


Ett geischa har redan slunkit ner o i kväll delar vi en påse grillisar jag o Stefan  till halv åtta,fartdårarna(tappade just namnet)samt biggest loosers


Isac skulle varit hos tandläkaren i dag o fyllt på två "tunna" tänder..där är inte hål i dom men han har som jag tidigare skrivit här på bloggen svaga tänder och får lättare hål i dom,dom blir lättare missfärgade o dom kommer upp med fläckar på..De går till viss del o putsa bort men långt i från allt..Trist när man är så noga med tänder men de är medfött o inget man kan påverka...

Iaf skulle han fyllt i två tänder som är svaga o för o undvika hål ska dom stärkas tycker tandläkaren o de är ju bra tänkt.....

Men i gårkväll fick Isac nån sorts gråtattack o hade svårt o andas....de är ju så att vår kropp hänger även samman med en själ o de är dax att vi slutar skämmas o låtsas som vi är själslösa o bara söker hjälp o vård för brutna ben o halsfluss..Han har de lite tufft i skolan o svårt o hänga med för klassen är stökig,vilket han till viss del  oxå bidrar till men man kan säga så mycket att ett stimmigt/stökigt/busigt barn är inte hjälpt av o gå i en stimmig klass....


Han är problem med koncentrationen o hör inte allt vad läraren säger el han hör men de blir så mycket info att han kan inte ta de till sig o han får skäll,blir tagen för slarvig o ouppmärksam o detta gör ju så klart honom ledsen frustread eftersom inget barn vill vara annorlunda o alla vill smälta in..Men när undervisningen då blir på grekiska till viss del så kan man ju rätt lätt räkna ut att sen när han ska börja jobba vet han inte vad som skall göras..nu har han en bra fröken som ger honom en extra skjuts i form av att hon tar infon en gång till de ggr hon kan hinner men hon är EN person o de finns fler barn i klassen som har svårigheter o fler som behöver extra hjälp..


Tyvärr så är Isac en känlig person(inte alltid tyvärr så klart)han vet att hans stör i klassen i bland o detta gör honom ledsen o han vill inte störa men i bland blir de ofrivilligt o så klart säger vi åt honom o fröken o kompisarna oxå..i går kom allt över honom o han var jätteledsen o känner sig misslyckad o de är dessutom en känslig ålder med mycket vem är jag o vad gör jag här frågor???


Så han hostade o fick svårt o andas o är även förkyld så jag valde att ha honom hemma i dag från skolan o även från tandis eftersom de är svårt o ligga o ha hosta o gapa o ha saker i munnen..fick en ny tid i början på Mars..Ska fråga svärmor om hon vill gå med honom då för då bör vi ha en liten skrutt....


Måste säga att de värsta med att ha barn med särskilda behov,vilka dom änn må vara så är de omgivningens förakt o oförstående,vi har ingen diagnos o de behöver man inte ha heller utan vi ser själva den faktan som finns o vi jobbar utifrån den..Alla barn är unika en föds med astam en annan med diabetes,epilepsi,koncentrationssvårigheter,damp,d
yslexi osv osv..varför är de ena skämmigare änn de andra,vi älskar alla våra barn o vill ge dom de bästa o så även i skolan ska dom ha den hjälpen som de krävs.......


Sen när föräldrar sitter o suckar på föräldramötena för deras stackars barn ska behöva gå i en klass med så mycket stimmiga barn så blir man rätt matt särskilt eftersom vissa även har barn själva som inte är Guds bästa men i deras ögon har just lilla "pelle" inga fel o brister o de är såå synd om honom......man fick sina ögon för att se men vissa blundar kraftigt o vill inte inse viss fakta....jag inser min o vår fakta o vi jobbar väldigt mycket på de o för o förbättra..Vad mer kan man göra! De kvittar om man har ett el fem barn man vill de bästa o gör sitt bästa!!!



Dessa barn har funnits i alla tider men förr hete de Emilbarn typ.....barns om nite blvit uppfostarde helt rätt o slätt!!!


De finns föräldrar på skolan som tar avstånd från dessa barn o inte låter dom leka o undviker dom o fyller sina egna barn med massa skitsnack om vrf dom inte ska leka med dessa barn o sneglar själva snett..Ett barn som Isac inte fått leka med två sista åren kommer nu o säger att nu kommer min pappa till skolan o ska se hur du uppför dig o om de är bra så kanske vi får leka igen..Ehh what??? De är ju aldrig barnens fel de menar jag inte men nu plötsligt så kanske vi passar o leka med?Kan säga att dom kan leka på skolan JA men här hemma el hos dom NEJ never in my life..Passar man inte en gång så kan de va!!!! Isac är en snäll social omtänksam kamrat som många väljer o leka med så på de planet har han aldrig haft några problem,han kan komma in i vilken grupp som helst o han är en av dom som folk väljer att va med,vilket är väldigt skönt.Känns som en kompensation för att han har andra svåra saker o tampas med...jag är glad om du som läser detta behåller detta för dig själv o inte sprider de(om du känner oss el bor nära oss)synd om kompisarna ska börja prata men ändå tycker jag man ska kunna skriva dessa saker för inget ska vara mer tabu änn nåt annat o man ska aldrig skämmas för den man är..Isac är smart kille som alltid tänker på andra änn sig själv...själv ömmar mitt hjärta för människor/barn som är annorlunda,som vågar vara annorlunda o som faktiskt skiter i o försöka smälta in o mjäka med de mängden säger, tycker, tänker..Orginella människor tycker jag är fräckt!!! Vill någon inte umgås med oss så är de deras förlust!!!


Iaf så körde vi till Maxi o helghandlade massa gott..Barnen lös i ögonen av allt gott jag stoppade i korgen:vi är ju många i familjen o många smaker o viljor så man får ju ta så alla blir nöjda o glada så klart!!!!


La lite kläder jag inte fått sålt el velat sälja på tradera på en uff-tunna o fick även slängt ut massa konservburkar sopor tidningar osv....


Hämtade ett paket med tre sängklädset på kvantum från Jotex,dom sålde ut fina set o jag fick dessa tre set för strax under 400 kr...blåprickiga till Isac o Pontus o ett vitt med ugglor till Miranda,håller på o tvättas o torktumlas nu o ska läggas på under dagen..Har hackat o förberett kvällens tacos..Snart ska Miranda läggas o jag ska fortsätta röja lite varstans....

Haft förvärkar nu på fm som strålat neråt o ut i ryggen....

Jag kommer skriva här på min blogg när jag åker in,om jag hinner vilket jag definitivt tror men jag är glad om de stannar här o inte sprids till mina övriga släktingar för jag vill under inga villkor få höra när jag ligger på förlossningen att folk har ringt in o frågat hur de är med mig o skickat hälsningar.jag vill själv ringa o berätta när bebisen väl är kommen!!.Stressar mig nåt extremt,så som sagt de som skrivs stannar här tack!!!!


Nu sticker solen fram:mysigt hoppas ni alla får en fin dag!!//M



Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards