ploppviola

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Liljenberg - 10 februari 2012 11:24

Då var åter fredagen o stundande helgen här..inte fel!!


Så får man se vad den har o bjuda på!? Kanske en bebis om man har tur? Fast varje dag så tänker jag att nu hinner vi fixa bara de där oxå o bara de med...

Som om man aldrig skulle få tid till något igen..dock är man väldigt medveten om att tiden sen är ju med bebis o ammning o allt kring o få in rutinerna på nya medlemen plus att vi andra får foga oss i de...Så då känns de skönt om tvättstugan är hyfsat tömd,skåpen är skurade o att de är städat i hela huset...Rejält!!!


Körde Pontan till skolan i morse,Isac är hemma i dag oxå med hosta o han är rätt hängig....

Visste inte om jag skulle få ha även Pontus hemma för i går då vi lagt oss så tyckte jag att jag hörde nån som låg o gnydde o jag låg o lyssnade ett tag o sen förstod jag att de var Pontus som var ledsen..Han var varm o hade jätteont i sitt ena ben:växtvärk..Blev en alvedon o sen kunde han somna igen..De blev inte mer av de utan han kunde gå till skolan som vanligt,tyckte iof han var liiite varm men inget som vidade något iaf..De är ju sista dagen i skolveckan så tänkte att den får han klara så får han vila i helgen..


Sen åkte dammsugaren fram o här blev städat o även golven är torkade:skönt o gå på riktigt rena o nytorkade golv!!!

Fick även slängt i ett par tvättar o sorterat upp resterande tvätt i högar som ska in i maskinen under dagens gång....

Torkat av allt i köket o tagit bort onödiga saker,lagt saker i skåpen:allt för o få fint o röjt!Tycker om rena ytor med så lite grejer ser så lätt rörigt o tsökigt ut annars..så nu känner jag mig nöjd,fick även somnat Miranda, men nu vakande hon efter bara 35 minuters sömn men la sig i soffan o somnar förhoppningsvis om ett tag till...

Hon har varit så svår o somna på eftermiddagarna, att flera dagar har jag struntat i de o tänkt hålla henne vaken till kvällen,med mindre lyckat resultat:somnat typ 16 o sen somnar hon ju inte om förrens vi lägger oss vid 23 nåt..:ingen lugn kväll alls för vår del...


Nu flera kvällar har hon dessutom var väldigt skrikig o onöjd med de mesta..Ont i örat, ont i tänderna vill inte kissa, inte borsta tänder ingenting....


Sen följer hon mig som en liten svans...

Todde kanske att flickor skulle va liiite mer pappiga men nej inte hon iaf!!! Fast faktiskt får han borsta hennes tänder före mig just nu:inget jag sörjer hehehe


Sen duger han o klia henne  på ryggen  


Så kvällen i går var lite stökig o bökig,först med hennes skrik då o sen Pontes växtvärk,dessutom fick jag massa förvärkar med riktigt ont som strålade nedåt o bakåt o upp i ländryggen..Aj aj då fick man en snabb återblick om vad som komma skall  aj aj men fin belöning iaf!!!


De kom i några omgångar o sen gick de bort helt..dock trycker o sticker de o känns ju lite mer påtagligt för varje dag o gång...som de ska vara när de närmar sig..

Kan undras vilken dag de ska dra i gång..spännande är de allt!!!


Nu har jag precis förtärt tacosresterna från i går o godis o cola zero på de o de var gottigott!   Ska kolla runt lite i bloggar o mitt tradera samt e-mailen sen blir de mer tvätt o hämta Pontus..i kväll blir de pizza,så skönt o slippa laga i dag..Vädret är underbart,mindre underbart är alla mindre underbara fönster som blir så synliga i solen men men inget jag tänker ta nu ändå så jag får väl blunda o köra jag ser de inte stuket!!!!  


Hoppas ni får en bra helg o att vi får soligt o fint väder!!!!//M


Ps fina bilder min lilla minifotograf tagit:        

















Ny Reklam

Besökstoppen

Reklam

Presentation


FEMBARNSMAMMA

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du man/kille eller kvinna/tjej?
 Kvinna
 Man

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok

Om mig!!!

Maka till stefan ,mamma till tre prinsar födda 09 02 04 o två sessor födda 09 och 29 feb 12

Mina intressen är familjen,vänner,shopping,,inredning  

Familjen är mitt allt

Familjen är mitt allt!!!

Familjen är mitt allt


Ovido - Quiz & Flashcards